2021-08-10, 16:48
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Tycker du att det blir en bättre diskussion att bara hålla fast vid sin ståndpunkt ?

Jag frågade dig tidigt om det inte finns något i denna teori om SE som är vettig o sannolik ?

För om du inte tycker det eller är beredd på att omvärdera så går du bara in i denna tråd för att köra dina "lines" som också faktiskt är väl repeterade o ger inte mkt....Ofta handlar det om att går det inte att bevisa så kan vi typ hålla käft

Nej jag tycker att det blir en bättre diskussion om alla diskuterar på samma sätt. Du är den ende här som väljer en ståndpunkt och diskuterar utifrån den. För att sedan när du blir emotsagd försvara dig med att du minsann inte har nån ståndpunkt. Det blir ett diskussionsklimat där du enbart kan vinna. Du är helgarderad.

Att jag debatterar mot dina inlägg är inte för att du ska hålla käft, det är för att du ska ska ta diskussionen. Resonera framåt.

Jag har inte sagt åt sig att hålla käft. Jag tror inte heller jag krävt dig på bevis. Du behöver mogna till dig.
Citera
2021-08-10, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannetreiber93
Ja men det betyder inte att TP manipulera dem. KP är en saklig tjänsteman och han la fram detta för att han kom till samma slutsats som TP. Visst kan man kanske kalla det manipulation men skulle KP blunda för lösningen bara för att han inte kom fram till den helt på egen hand?

Varför lät det som KP läste högt ur TP:s bok på PK? Varför verkade KP oinsatt i materialet? Varför sa han fel ang. utstämplingen? Visste han inte att man måste stämpla ut innan man passerade receptionen?
Citera
2021-08-10, 16:51
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Enough-is-enough har ett tunnelseende av guds nåde. Självklart är YN ett av de bästa vittnena då hon i lugn och ro kunde observera mannen utan någon tumult eller störningsmoment som folk som rusar fram LP som skriker, bilar de ska svänga med mera

I lugn och ro... Haha. Tre sekunder. Färre än de flesta andra vittnen ser hon GM. Utan anledningen att titta eller lägga honom på minnet. Det var mörkt ursäktar sig YN. Dejten var packad, hur berusad var finskättlade YN? Hur långt efter mordet förhördes hon? Hon pratade med polis på mordplatsen, men vad hon sa då har vi ingen aning om.
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-08-10 kl. 16:54.
Citera
2021-08-10, 16:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
Varför lät det som KP läste högt ur TP:s bok på PK? Varför verkade KP oinsatt i materialet? Varför sa han fel ang. utstämplingen? Visste han inte att man måste stämpla ut innan man passerade receptionen?

Jo KP sa fel vid något tillfälle det är mänskligt när det gäller många detaljer i en två timmar lång presskonferens. Tycker KP verkade insatt I övrigt. Han hade missförstått det med stämpelklockan men det har marginell betydelse för saken
Citera
2021-08-10, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Nej jag tycker att det blir en bättre diskussion om alla diskuterar på samma sätt. Du är den ende här som väljer en ståndpunkt och diskuterar utifrån den. För att sedan när du blir emotsagd försvara dig med att du minsann inte har nån ståndpunkt. Det blir ett diskussionsklimat där du enbart kan vinna. Du är helgarderad.

Att jag debatterar mot dina inlägg är inte för att du ska hålla käft, det är för att du ska ska ta diskussionen. Resonera framåt.

Jag har inte sagt åt sig att hålla käft. Jag tror inte heller jag krävt dig på bevis. Du behöver mogna till dig.

Men jag har faktiskt berättat ofta för dig om olika saker ang varför jag tror att teorin om SE känns sannolikt...

Jag har förklarat varför jag tror han ljuger o på vilket sätt det ger honom fördel ..osv..

Jag tror du menar när vi inte kommer längre i en situation då du ofta drar det till sin spets o då svarar jag som jag gjort...

Alltså att jag inte går i graven på detta med SE o att jag också ser brister o luckor som du gör....Men tror ändå på att allt är sannolikt...

Är det inte moget ?
Citera
2021-08-10, 16:56
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Nähä vad är utgångspunkten om det inte är att testa SE som GM då...?

På det stora hela att diskutera SE. Diskussionen som helt dominerar är om SE är skyldig eller inte.

Det är bara du som påstår dig köra en variant där du utgår från att SE är GM för att ta reda på hur det i så fall kunnat gå till. Egentligen är det ju dock bs.
Citera
2021-08-10, 16:58
Bannlyst
Citat:
I lugn och ro... Haha. Tre sekunder. Färre än de flesta andra vittnen ser hon GM. Utan anledningen att titta eller lägga honom på minnet. Det var mörkt ursäktar sig YN. Dejten var packad, hur berusad var finskättlade YN? Hur långt efter mordet förhördes hon? Hon pratade med polis på mordplatsen, men vad hon sa då har vi ingen aning om.

I lugn och ro på en folktom gata, tillskillnad från Sveavägen där man bara ser mördaren försvinna i mörkret bakifrån Lisbeth som skriker folk springer dit bilar kör fram, många störningsmoment för de vittnena, för YN noll störningsmoment, att du drar upp hennes dejt och att han skulle vara ett störningsmoment är bara korkat och det skriker desperation om det, tog argumenten slut? Inte för att du någonsin haft några vettiga men detta var ovanligt dumt, till och med för att vara från dig. Hon studerar honom även noga eftersom hon tror han har stulit väskan, lär om lär rätt
Citera
2021-08-10, 16:58
Medlem
Citat:
På det stora hela att diskutera SE. Diskussionen som helt dominerar är om SE är skyldig eller inte.

Då tycker jag att jag är ganska rätt ute...

Så vad gör man om man inte är säker på något av hållen men tycker att teorin om SE är sannolik o vill testa det genom att prata här ?

Blir man portad då ?
Citera
2021-08-10, 17:01
Medlem
Citat:
Jo KP sa fel vid något tillfälle det är mänskligt när det gäller många detaljer i en två timmar lång presskonferens. Tycker KP verkade insatt I övrigt. Han hade missförstått det med stämpelklockan men det har marginell betydelse för saken

Jag tycker att utstämplingen är en ganska central del i detta fall. För de som kollade på PK och inte var så insatta kan det framstått som att SE var ute på gatan tidigare än han var.
Citera
2021-08-10, 17:02
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Många som är ute och snor. Angående din fråga om SE diagnostiserats som psykopat, nja men det är bevisat att han sköt Palme och sen kallt visa upp sig i media så det är solklart att han var.

Och jo det är bevisat att han sköt Palme, bara för att ni andra har en sektliknande övertygelse kring andra mördare och inte kan ta till er fakta så förändrar inte det faktumet att det är bevisat

Trodde för en sekund att du kunde diskutera på riktigt där. Men jag hade fel.

Du gissar alltså att SE är psykopat för att du anser det bevisat att SE mördade Palme. Det säger mycket om din analysförmåga, till och med för de som tror att SE är skyldig.

Haha. Sköt om dig.
Citera
2021-08-10, 17:04
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

För att använda argumenten du använder mot SE: Det är uppenbart att KP ljuger om utstämplingstiden på pressträffen. För han har ju fel.
Citera
2021-08-10, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
Jag tycker att utstämplingen är en ganska central del i detta fall. För de som kollade på PK och inte var så insatta kan det framstått som att SE var ute på gatan tidigare än han var.

Ja så central att GW tog helt bort SE som GM ....

Dock så tyckte jag att det var dom konstigaste 15min jag sett på TV senaste åren...

Tillomed motståndarna till SE härinne använder er inte av utstämplingstiden som ett bevis för att SE inte kan vara GM....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in