Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Han VET att polis och åklagare vet att han är skyldig. Men han vet också att de måste kunna bevisa det och det tror jag han är helt säker på att de inte kommer lyckas med.
Hans narcissisttiska jag är övertygad om att han är smartare och kunnigare än dem. "Catch me if you can, haha".
Men kanske är han lite lite orolig nu. Iaf om han läser här på fb (vilket jag tror han gör) och inte heller att han vet vad nytt som åkl kommer lägga fram i HR. Ännu.
Under tiden rantar han omkring och geocachar för fullt och snokar runt vad andra tror, tycker eller vet. Samt skaffar info så han alltid ligger steget före. Tror han nog.
Det är nog många i hans närhet som kände/känner starkt obehag nu, kanske även rädsla efter att ha vittnat i TR. Men samtidigt verkar han omge sig med en liten fanclub inom geocachingen.
S har inga nerver, men kanske beskyddarna har börjat dallra?
H visste nog redan på söndagskvällen att L skulle bli läxad innan resan. Jag tror att S kan ha utlovad en "skön blodig hämnd" för alla raderingar. Därför hoppades H att L var död morgonen efter. Hon vet, men ställer inga frågor. Bäst att bara S vet.
Jelly håller på o skita på sig nu och är kanske mest rädd för att det ska avslöjas hur mycket material och arbete han fått billigt med hjälp av S till vinterboningen av sommarstugan? J vet idag att han blivit utnyttjad? Kanske ovetandes lånat S ett tillhygge eller något annat som används före, under och efter mordet?
The Dude måste fejsa verkligheten och sluta vara pinsamt dallrig. För hans Lenors och barnens skull (inkl sina).
SOA har som J tagit emot svartmaterial till renoveringar på gården i Folket*rp eller att S vet något annat mörkt om honom som han är rädd ska komma fram i FUP? Han vet att S är skyldig o dottern till medhjälp/skyddande?
S har sparat inspelade samtal med beskyddarna där han påminner dem om sina hållhakar?
(Rena fantasier i funderingar på varför de inte öppnar sina trutar.)