2021-02-21, 23:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hahaha!
Alltså... Jag försöker verkligen se vad andra ser. Det är ju några fler än bara H och L som tycker han är läcker.

Men hur jag än försöker så går det bara inte.

Jo, men kanske.. Det där var väl lite .... Kanske det var lite rart?

Sen så kommer han farande på de där rullskridskorna, bygger snöfigurer på 4 meter likt ett päron till farsa firar jul och är helt weird.
Jag skulle bli vettskrämd om den där stod utanför altandörren.
Det här är väl nån absurd mix av kontrollfreak, gränslöshet, wannabe snut och hjältestuk:

Grannen JE:

"Han åker runt på nätterna och vaktar området. Han säger att han håller koll på området. Man kan kontakta honom vilken tid på dygnet man vill om någoting är misstänksamt."

"Stefan är upp på nätterna. Han kan komma förbi huset ibland och lysa in med en stark ficklampa. Eller skicka srns om att vi kollar på tv. Är vi bortrest kan han skicka srns om att huset ser säkert ut. Sms kan komma när som."
Senast redigerad av develi 2021-02-21 kl. 23:07.
Citera
2021-02-21, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
På tal om att krama poliser etc så verkar han byta skepnad när H är med.

LT, på hittegods:
L upplevde Stefan som obehaglig, att han skrattar på fel ställen och flackar med blicken.
Hon säger att Stefan log under hela samtalet och tittade på henne under lugg när han pratade.

L säger att hon har träffat Stefan på hittegods tidigare och då var Hanna med.
Stefan betedde sig då väldigt annorlunda mot den här gången. När Hanna var med sa varken han eller hon någonting och han log inte heller, hon beskriver det som att det var en tväromvändning när han var här själv."

Sjukt och obehagligt. Vad ska man tro om en sån person? Själv är jag väldigt avvaktande mot såna individer, jag kan och känner såna rätt väl. (Det är därför jag aldrig umgås med min egen bror...han är ingen mördare vad jag vet eller tror, men beter sig i övrigt som SD på flera sätt).
Citera
2021-02-22, 00:10
Medlem
Citat:
Han VET att polis och åklagare vet att han är skyldig. Men han vet också att de måste kunna bevisa det och det tror jag han är helt säker på att de inte kommer lyckas med.
Hans narcissisttiska jag är övertygad om att han är smartare och kunnigare än dem. "Catch me if you can, haha".
Men kanske är han lite lite orolig nu. Iaf om han läser här på fb (vilket jag tror han gör) och inte heller att han vet vad nytt som åkl kommer lägga fram i HR. Ännu.
Under tiden rantar han omkring och geocachar för fullt och snokar runt vad andra tror, tycker eller vet. Samt skaffar info så han alltid ligger steget före. Tror han nog.

Det är nog många i hans närhet som kände/känner starkt obehag nu, kanske även rädsla efter att ha vittnat i TR. Men samtidigt verkar han omge sig med en liten fanclub inom geocachingen.

S har inga nerver, men kanske beskyddarna har börjat dallra?

H visste nog redan på söndagskvällen att L skulle bli läxad innan resan. Jag tror att S kan ha utlovad en "skön blodig hämnd" för alla raderingar. Därför hoppades H att L var död morgonen efter. Hon vet, men ställer inga frågor. Bäst att bara S vet.

Jelly håller på o skita på sig nu och är kanske mest rädd för att det ska avslöjas hur mycket material och arbete han fått billigt med hjälp av S till vinterboningen av sommarstugan? J vet idag att han blivit utnyttjad? Kanske ovetandes lånat S ett tillhygge eller något annat som används före, under och efter mordet?
The Dude måste fejsa verkligheten och sluta vara pinsamt dallrig. För hans Lenors och barnens skull (inkl sina).

SOA har som J tagit emot svartmaterial till renoveringar på gården i Folket*rp eller att S vet något annat mörkt om honom som han är rädd ska komma fram i FUP? Han vet att S är skyldig o dottern till medhjälp/skyddande?

S har sparat inspelade samtal med beskyddarna där han påminner dem om sina hållhakar?

(Rena fantasier i funderingar på varför de inte öppnar sina trutar.)
Citera
2021-02-22, 01:46
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
När jag skriver att LW är den skyldige, så menar jag att du anser LW bär skulden. Det är hennes fel att mordet begicks. Du har ju upprepade gånger skuldbelagt henne för att mordet begicks och insinuerar att SD inte hade något annat val. Självklart är det mördaren som är skyldig till mordet och skall dömas därefter.

Du verkar ha svårt med läsförståelsen.

Jag tycker att LW var ansvarig för sin del i affären med SD. Jag tycker att hon var blåst som gick på hans lögner. Jag tycker att hon var en slampa som hade en massa simultana sexuella relationer.

Jag tycker inte att hon bär skulden för mordet. Jag insinuerar inte att SD inte hade något annat val. Jag tror att SD inte tyckte att han hade något annat val. Det betyder inte att jag håller med.

Citat:
Självklart är det mördaren som är skyldig till mordet och skall dömas därefter.

Ja, självlart. Jag har inte påstått något annat!

Men jag tror att om LW gjort andra, bättre val i livet så hade mordet kunnat undvikas. Därför tycker jag inte att hon ska höjas till skyarna utan att hennes öde ska användas som ett varnande exempel på hur man inte ska göra.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-02-22 kl. 01:50.
Citera
2021-02-22, 03:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Du verkar ha svårt med läsförståelsen.

Jag tycker att LW var ansvarig för sin del i affären med SD. Jag tycker att hon var blåst som gick på hans lögner. Jag tycker att hon var en slampa som hade en massa simultana sexuella relationer.

Jag tycker inte att hon bär skulden för mordet. Jag insinuerar inte att SD inte hade något annat val. Jag tror att SD inte tyckte att han hade något annat val. Det betyder inte att jag håller med.

Ja, självlart. Jag har inte påstått något annat!

Men jag tror att om LW gjort andra, bättre val i livet så hade mordet kunnat undvikas. Därför tycker jag inte att hon ska höjas till skyarna utan att hennes öde ska användas som ett varnande exempel på hur man inte ska göra.
Citat:
Men jag tror att om LW gjort andra, bättre val i livet så hade mordet kunnat undvikas.
Om han mördar HD - kör du samma race om henne som ett lärorikt, varnande exempel?
Hon släpar ju runt på idioten och är slampig som gift då hon går bakom ryggen på SD:
Citat:
Jag tycker att hon var en slampa som hade en massa simultana sexuella relationer.
Senast redigerad av develi 2021-02-22 kl. 03:11.
Citera
2021-02-22, 03:16
Medlem
Uppdatering av samtliga filer. Har skaffat konto så de kommer att ligga kvar till 30 juni 2021.

Mord Lena Wesström FUP:gofile.io/d/NUkRhM
Mord Lena Wesström FUP_ljudfiler:gofile.io/d/51JMPj
Mord Lena Wesström Rättegång TR_ljudfiler:gofile.io/d/UFN1m3
Mord Lena Wesström Handlingar Göta Hovrätt:gofile.io/d/IQ0vKb
Citera
2021-02-22, 04:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Uppdatering av samtliga filer. Har skaffat konto så de kommer att ligga kvar till 30 juni 2021.

Toppen!
Citera
2021-02-22, 05:15
Medlem
Citat:
Läste lite i en annan tråd igår kväll, där en örebropolis var inblandad i ett fall han sen också dömdes för. Ju mindre ort desto större blir sannolikt risken för jäv vid en utredning, eftersom så många har kopplingar till varandra på ett eller annat sätt. Det är inte 1a gången örebropolisen är i blåsväder. De borde blåsa ut skiten ur hörnen.

Precis som i de flesta yrkesgrupper finns det någon/några "Svarta Pettrar"... vill dock tro att det är ett fåtal. Nu har jag dock förhoppning om att de fått upp ögonen och lägger allt krut på att ställa tillrätta misstagen som gjorts under tids gång. Att de sväljer sin stolthet och bla tar Axels tips som hjälp och inte ser det som ett nederlag. Får de inte till ett avgörande så SD fälls hoppas jag verkligen att detta fall blir utrett från högre ort. Det går inte att skylla allt på PS som fick lämna utredningen av olika skäl.

Det är olyckligt att de inblandade hade så många kontakter/vänner inom poliskåren. En del som känt SD länge och nog inte kunde tänka sig att han skulle vara inblandad (precis som LW inte kunde tänka att SD skulle gå från hot till att verkställa dem).

Ps Örebro är Sveriges 6:e största stad Ds
Citera
2021-02-22, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu hakar jag på dig eftersom du pratar om jäv och SDs 💖 på fb inlägg av en polis som har med ärendet att göra.

Det blir tydligt hur SD arbetar i det fördolda men ändå öppet för att smöra och för att (som han tror) verka oskyldig.

Jag hoppas att hans polisvänner efter att ha läst FUP ändå förstår vad det handlar om, och att ett sådant beteende kan skicka rysningar i själen hos en person.

Här nedan är det pm av polisen YE (som förhörde SD både vid första vittnesförhöret och vid andra förhöret som misstänkt) jag syftade till häromdagen där SD nämner PW. Jag tar med en större del av förhöret eftersom polisen uppfattar att SD reagerar avvikande.

Jag tror också att SD uppger den exakta tiden 17:37 till polisen, för att han vill visa hur angelägen och noggrann han är, samtidigt som jag inte kan utesluta att han med flit går till fel ingång på polisstationen för att vinna tid för raderingarna. Det kan väl inte vara svårt att fatta var receptionen är? Jag tror att SD var ganska säker på att han vid första förhöret skulle hinna till USA, och att han skulle kunna fixa med raderingar och annat i lugn och ro. Nu blev det panikraderingar istället.

Det hade varit intressant att veta om polisen bad SD att ta med mobilen. Lite förvånad är jag över att man inte har tydliga direktiv över både vad man ska fråga om och vad som ska dokumenteras. Det måste vara svårt att kunna dokumentera långt efteråt vad man sa i samtalet.

A145/298

"Stefan sa att han kunde komma kl. 17.37. Jag tror inte att jag bad honom att ta med sin
mobiltelefon. AG och jag väntade i receptionen. Receptionen var fortfarande
öppen, och det kom och gick mycket folk. När han inte dök upp på angiven tid så började jag
tänka till. Jag tittade ut, och såg då honom stå utanför den ingång/utgång som jag tidigare
släppte ut honom i, alltså i hörnet av Polishuset vid Järnvägsgatan. Arvid och jag gick och
mötte honom och jag bad om ursäkt om jag angett fel plats. Klockan var då någonstans runt
17.45.
Arvid och jag tog med honom till förhörsrurn i inre förhörszonen där han delgavs misstanke
om människorov. Han fick lämna ifrån sig sin mobiltelefon direkt vi kom in i förhörsrurnrnet.
Telefonen togs i beslag kl. 17.49. Jag upplevde att hans telefon såg ut som den han visade
sms:en mellan honom och Lena på tidigare. Jag kan naturligtvis inte garantera att det var
samma telefon.
Som jag kommer ihåg det så uppträdde inte Stefan annorlunda än vid första tillfället. Jag
kommer dock ihåg att han sa att han var tvungen att betala ett vite för att han inte hade hunnit
klart med arbetet i tid. Så möjligtvis att han var lite irriterad över detta.
Stefan verkade helt oberörd över att han delgavs misstanke om människorov, och likadant när
han blev anhållen och insatt i arrest.
När jag topsade honom verkade han lite torr i munnen.
När han frigavs, så blev han upprörd av att han inte fick med sig sin mobiltelefon, för hans
frus telefon fungerade inte i USA. Jag uppfattade det som att de skulle ägna sig åt geocashing
i USA.
Stefan frågade mig om det var P*eter W*ickström som skulle tömma mobilen. Jag svarade
"nej". Han sa då att det var synd, annars skulle den ha varit tömd innan midnatt.
Denna reaktion över mobilen, kan jag väl tycka var den enda reaktion som var som förväntat.
"

SD trodde nog som Du skriver att han var "grön" efter första förhöret den dagen. Nu skulle han hinna till USA och där haft tid på sig att rensa telefonen i lugn och ro.

Han hann nog inte riktigt tänka klart inför det andra förhöret han blev inkallad till... kom på i sista sekunden att här gäller det att radera. I stället för att gå in i receptionen drog han sig undan lite och raderade för glatta livet.

Att han sedan blev släppt och husis avbröts misstänker jag beror på resan till USA som utredarna visste om skulle ske den natten. Just då hade de inte så mycket på honom (var väl "bara" LW:s tidigare anmälningar) och LW var vid tillfället "bara" försvunnen.
Citera
2021-02-22, 06:33
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone

Tack!
Citera
2021-02-22, 08:20
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
(precis som LW inte kunde tänka att SD skulle gå från hot till att verkställa dem).

Även om hon inte trodde att han skulle verkställla dem så visade de tydligt att han var sjuk. Vem kan tänka sig att vara tillsammans med någon som mordhotat ens barn? Stackars A.
Citera
2021-02-22, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Även om hon inte trodde att han skulle verkställla dem så visade de tydligt att han var sjuk. Vem kan tänka sig att vara tillsammans med någon som mordhotat ens barn? Stackars A.

Varför väljer du att bara ta
med ett parantes i mitt inlägg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in