2021-02-21, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Bra kikat där. Det är tyvärr värre än så.
Kolla 2018-12-05.

https://gofile.io/d/Zqna9z

Lösen: pasodoble

På tal om tummar och hjärtan.

TM borde väl reagera på SDs gillande just där? Misstänkt för grovt våld i nära relation. Världen är upp-och-ned-vänd.
Senast redigerad av VigosRos 2021-02-21 kl. 18:29.
Citera
2021-02-21, 18:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jo, minns det där.

Skrattar på fel ställen, det har vi fått höra allt för mycket. Hahaha.
Måste kännas ganska obehagligt...
... Och annorlunda när H är med.
Han byter tydligen skepnad.

"Stefan betedde sig då väldigt annorlunda mot den här gången. När Hanna var med sa varken han eller hon någonting och han log inte heller, hon beskriver det som att det var en tväromvändning när han var här själv."
Citera
2021-02-21, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Flertal beskriver att det var han. Hur stödet såg ut fö vet jag inte.

Här är mer fr en nära bekant (JBE) om insjuknandet. Hon arbetade med dem och blev nära bekant då de skulle arrangera "Sveriges största geo-cach event".

Hon nämner psykos vilket inte verkar orimligt via det extrema suicidala som även H själv tillkännager.

"Hanna mådde väldigt, väldigt dåligt, för tio år sedan fick hon en psykos när barnen var små och det varade under en lång period, hon var sjukskriven heltid i 7-8 år. Hon kunde inte ta hand om barnen, Stefan tog med bilnyckeln när han åkte och jobbade för han var rädd att hon skulle gasa ihjäl sig. Hon kunde stå på ett ställe när Stefan åkte på morgonen och stod kvar på samma ställe när han kom hem på kvällen. Hon åt mediciner som inte fungerade så bra, hon upplevde själv att de inte fungerade för hon fortsatte och må dåligt. "

Hon beskriver en snudd på symbiotiskt relation (vilket får mig att tänka på HDs skeva resonemang kring familicide):
" De var som fastvuxna ihop, som ett, trots otroheten."

Men han for ju på jobbet, chattade på Dykarklubben mm.

Det där med symbiotisk relation skickar otrevliga vibbar.
Citera
2021-02-21, 18:46
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Aha, tack!
Just det har jag glömt.
Men jag minns att han beskrev hur all in hon var (tro det handlade om julkort eller liknande?) med allt hon företog sig och att han upplevde henne nästan som lite manisk i allt hon företog sig (på slutet?)

Och det kan man förstå när man ser hennes otroligt fina cacher.
WIG:en minns jag särskilt med väldigt fina texter!
Mycket begåvad var hon.

Man blir så sorgsen...

Ja, det är tragiskt på så många sätt...

Nu tänkte jag lyssna igen - men jag hittar inte delen där UW berättar, bara det avsnittet där han pratar om inloggning till LWs mail mm.

Finns det något nytt ställe att lyssna från?

I jonehrssons blog hittar jag inte rätt avsnitt.
Rättegången på Youtube, där finns inte avsnitten kvar. (?)
Via piastrones sign verkar det ej heller funka.
Citera
2021-02-21, 18:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Men han for ju på jobbet, chattade på Dykarklubben mm.
Ja, han raggar notoriskt även där men mer 2003-2006, tiden kring då barnen föds.

HDs väninna TB beskriver lite mer.

"Stefan har ibland vänt sig till T angående Hanna när hon var sjuk. Hanna var sjukskriven i många år på grund av depression."

"T och Stefan har haft kontakt i perioder, exempelvis när Hanna var sjuk och hon var som sämst. Stefan var då orolig för att hon skulle göra sig själv illa och då har han och
T haft kontakt på grund av sådana saker (..)"

Citat:
Det där med symbiotisk relation skickar otrevliga vibbar.
Tror det ligger en hel del i det L säger, ihop med det andra säger om att de är som Ett.

" De hjälps åt att upprätthålla bilden av att hon är hjälplös och han en hjälte"

H beskriver omhändertagandet som om hon inbillar sig stå i nån sorts tacksamhetsskuld då hon var sjuk och bortförklarar allt kring SD.
Hon är så förstående då hon beskrivs som ett slags asexuellt skal eller om han så överväger att genomföra hennes dödsönskningar.
Senast redigerad av develi 2021-02-21 kl. 19:04.
Citera
2021-02-21, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
TM borde väl reagera på SDs gillande just där? Misstänkt för grovt våld i nära relation. Världen är upp-och-ned-vänd.

Han är publik med mycket och får många likes så det har kanske gått honom förbi. Som en del annat. Vad gäller den tekniska koordineringen då alltså.
Citera
2021-02-21, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag anser inte att LW är den skyldiga till mordet. Kan jag få bestämma själv vad jag tycker?

Varför skulle jag drömma om det???

När jag skriver att LW är den skyldige, så menar jag att du anser LW bär skulden. Det är hennes fel att mordet begicks. Du har ju upprepade gånger skuldbelagt henne för att mordet begicks och insinuerar att SD inte hade något annat val. Självklart är det mördaren som är skyldig till mordet och skall dömas därefter.
Citera
2021-02-21, 20:37
Medlem
Citat:
Flertal beskriver att det var han. Hur stödet såg ut fö vet jag inte.

Här är mer fr en nära bekant (JBE) om insjuknandet. Hon arbetade med dem och blev nära bekant då de skulle arrangera "Sveriges största geo-cach event":
" De arbetade ihop under en lång period och
började även umgås privat."

Hon nämner psykos vilket inte verkar orimligt via det extrema suicidala som även H själv tillkännager.

"Hanna mådde väldigt, väldigt dåligt, för tio år sedan fick hon en psykos när barnen var små och det varade under en lång period, hon var sjukskriven heltid i 7-8 år. Hon kunde inte ta hand om barnen, Stefan tog med bilnyckeln när han åkte och jobbade för han var rädd att hon skulle gasa ihjäl sig. Hon kunde stå på ett ställe när Stefan åkte på morgonen och stod kvar på samma ställe när han kom hem på kvällen. Hon åt mediciner som inte fungerade så bra, hon upplevde själv att de inte fungerade för hon fortsatte och må dåligt. "

Hon beskriver en snudd på symbiotiskt relation (vilket får mig att tänka på HDs skeva resonemang kring familicide):
" De var som fastvuxna ihop, som ett, trots otroheten."

När man läser förhören kan man tro att Psykoshäxan har fått bestående tics med sitt munsmackande likt en knarkare.

S har ju morfin för sina duktiga diskbråck och kan ha fått bestående biverkningar som fnitter i opassande lägen, pipigare röst och begynnande bröst?

S kan ju inte knyta skorna själv och måste Tramadolsurfa för att komma igång om dagarna innan han ska ut och ränna efter burkar eller smyga på grannarna?

De är båda livsfarliga för andra människor?
Citera
2021-02-21, 20:48
Medlem
Citat:
Ja, han raggar notoriskt även där men mer 2003-2006, tiden kring då barnen föds.

HDs väninna TB beskriver lite mer.

"Stefan har ibland vänt sig till T angående Hanna när hon var sjuk. Hanna var sjukskriven i många år på grund av depression."

"T och Stefan har haft kontakt i perioder, exempelvis när Hanna var sjuk och hon var som sämst. Stefan var då orolig för att hon skulle göra sig själv illa och då har han och
T haft kontakt på grund av sådana saker (..)"

Tror det ligger en hel del i det L säger, ihop med det andra säger om att de är som Ett.

" De hjälps åt att upprätthålla bilden av att hon är hjälplös och han en hjälte"

H beskriver omhändertagandet som om hon inbillar sig stå i nån sorts tacksamhetsskuld då hon var sjuk och bortförklarar allt kring SD.
Hon är så förstående då hon beskrivs som ett slags asexuellt skal eller om han så överväger att genomföra hennes dödsönskningar.

Känns inte friskt.
Citera
2021-02-21, 21:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Känns inte friskt.
Det finns faror med starkt symbiotiska relationer och den patologiska kombinationen finner jag obehaglig och har svårt att bortse från. De tar varandras parti in absurdum och lyckas alliera sig i nån skum avkrok i psyket.

Man är inte riktigt på banan om man försöker trivialisera familicide. Att han ju bara ville minska hennes lidande. Hon är alldeles för förstående. De facto är det mord de snackar om och inte goda gärningar.
En sund reaktion hade varit att totalt ta avstånd, förklara att man var svårt sjuk, suicidal och irrationell, snarare än söka urdåliga jämförelser i vården som urdåligt försvar flera år senare.
Varenda grej bakas in i bomull. Hon vet att han beter sig fel mot barnen med sin extrema rigiditet - men så slätar hon över med att hanärenbrapappa och ett snabbt jagälskardig.
Jag är som sagt inte förvånad över all denna ångest som står som en aura kring henne.
Lika mycket som han ljuger för henne, lika mycket är hon osann mot sig själv och bejakar en offerroll via att projicera all skuld på LW.
Senast redigerad av develi 2021-02-21 kl. 21:45.
Citera
2021-02-21, 22:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
När man läser förhören kan man tro att Psykoshäxan har fått bestående tics med sitt munsmackande likt en knarkare.

S har ju morfin för sina duktiga diskbråck och kan ha fått bestående biverkningar som fnitter i opassande lägen, pipigare röst och begynnande bröst?

S kan ju inte knyta skorna själv och måste Tramadolsurfa för att komma igång om dagarna innan han ska ut och ränna efter burkar eller smyga på grannarna?

De är båda livsfarliga för andra människor?
Jag tror nog mer det ligger i störd personlighet, han är ju gränslöst social och har noll koll på när han är övermaga. Tics förstärker bilden.
Han tycks även reagera med att ingen ska styra honom - via rigiditeten framhävs det extrema kontrollbehovet och han framstår som ett jävla freak.
Samtidigt narcissistisk (egocentrerad) och tycks se sig som förmer, är manipulativ och lismande vid behov.
Vissa kvinnor måtte vara uthungrade som faller för den där sexistiska reliken med piprösten. Han flörtar ju helt avtändande?
Han vill gärna framstå som heroisk och bror duktig och är bara för mycket hela tiden.
Herregud när han leker kvarterspolis med ficklampa, jag skulle skämmas ihjäl mig att ha en sån partner som far runt på rullskridskor på natten och smyger i buskarna.
.
Citera
2021-02-21, 22:50
Medlem
Citat:
Otroligt smaklöst och distanslöst.
Särskilt med tanke på mordet, men också som du påpekar obalansen i vad som gillas.
TM är en gammal vänskap sedan dyktiden redan, så på det viset hade det inte varit konstigt om lite av varje hade likats.

Jag börjar nästan tro att det inte bara är att SD vill visa hur oskyldig han är för inte bara TM utan andra, smöra lite för chefen för den tekniska roteln, utan att SD även gillar spänningen.

Det kanske är spännande att var så "nära" och visa upp sig, att veta att vissa retar sig på det här och tycker att det är just smaklöst? Det kittlar?

precis som när han vill krama polisen (vilket misslyckades)? Men hade hon känt sig tvungen, hade SD kunna känna en kittling av att hon kramade en mördare?

Eller när han får beskrivet för sig i förhör om alla skador Lena fått och förhörsledaren frågar vad han tänker, då svarar han "blodsmak i munnen".

Han besöker mordplatsen (inte minnesplatsen) och det även på årsdagen för mordet. På samma dag agar han lillkillens cache.

Osv, osv, osv...

Katt- och -råtta lek.
Ta mig om ni kan.

Han VET att polis och åklagare vet att han är skyldig. Men han vet också att de måste kunna bevisa det och det tror jag han är helt säker på att de inte kommer lyckas med.
Hans narcissisttiska jag är övertygad om att han är smartare och kunnigare än dem. "Catch me if you can, haha".
Men kanske är han lite lite orolig nu. Iaf om han läser här på fb (vilket jag tror han gör) och inte heller att han vet vad nytt som åkl kommer lägga fram i HR. Ännu.
Under tiden rantar han omkring och geocachar för fullt och snokar runt vad andra tror, tycker eller vet. Samt skaffar info så han alltid ligger steget före. Tror han nog.

Det är nog många i hans närhet som kände/känner starkt obehag nu, kanske även rädsla efter att ha vittnat i TR. Men samtidigt verkar han omge sig med en liten fanclub inom geocachingen.
Senast redigerad av zilvereko 2021-02-21 kl. 22:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in