2021-02-19, 19:32
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det där handlade om något helt annat. Apan har i flera inlägg/flera dagar kritiserat mig när jag anser att man kan intervjua kvinnor (i en vetenskaplig studie) för att få fram information om vad de anser om vissa saker. Medans han har hävdat att detta inte går att lita på.

Men plötsligt så får jag reda på att han har intervjuat prostituerade och litar på detta... Hm.

Mitt inlägg handlade alltså om "intervju av kvinnor". Inte om prostitution i sig. Ryckt ur sitt sammanhang kan jag förstå att du fick det intrycket. Bra att du skrev så vi fick detta klarlagt.

Jag har inte alls intervjuat någon. Varför ljuger du? Är ditt enda sätt att ha en chans i den här debatten att hitta på saker om mig så att jag ska framstå som en hycklare?

Patetiskt.
Senast redigerad av hardusettminapa 2021-02-19 kl. 19:34.
Citera
2021-02-19, 22:49
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Så enligt dig och dina källor så är den absoluta majoriteten av de prostituerade i USA, Tyskland, Kanada, Italien osv lyxprostituerade?
De gör det inte pga drogmissbruk, trauman och/eller fattigdom/hemlöshet, äta för dagen osv?

Tänka sig, även vänsterliberala och "neutrala" SVT vet vad det handlar om, även för mer utsatta sexsäljare. Ni moralkärringar är ju direkt inhumana. Vill ni att folk ska svälta och frysa ihjäl för att ni ska få upprätthålla er sjuka moral?

Citat:
Men i Stockholm är jobbet svårt av en helt annan anledning – som sexarbetare är det svårt att hitta en lägenhet att jobba från. Kostnaden för att hyra i andrahand kan ligga uppemot 30 000 kronor i månaden, något som ställer krav på höga intäkter. Därför är grannarnas initiativ i Skrapan – att stoppa sexhandeln – ytterligare ett hinder.

Det känns som att det de gör är väldigt ogenomtänkt, säger Emilia.

Men många far ändå väldigt illa i branschen, vad tänker du om det?

– Ingen förnekar väl det. Jag fattar inte hur de tror att människor blir hjälpta av att köras ut, bli hemlösa och jagade av polisen, säger Emilia.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/emilia-har-salt-sex-i-tio-ar
Senast redigerad av WordWarrior 2021-02-19 kl. 22:52.
Citera
2021-02-20, 00:21
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Tänka sig, även vänsterliberala och "neutrala" SVT vet vad det handlar om, även för mer utsatta sexsäljare. Ni moralkärringar är ju direkt inhumana. Vill ni att folk ska svälta och frysa ihjäl för att ni ska få upprätthålla er sjuka moral?

Inte svar på min fråga idiot.
Citera
2021-02-20, 00:26
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Jag har inte alls intervjuat någon. Varför ljuger du? Är ditt enda sätt att ha en chans i den här debatten att hitta på saker om mig så att jag ska framstå som en hycklare?

Patetiskt.

När vi diskuterade prostitution i en annan tråd skrev du att du pratat med 10-15 prostituerade om bland annat sexköpslagen. Sen tjatade du om hur de svarat att de hatade sexköpslagen och feminister. Jag skulle inte heller kalla det intervju, men det var väldigt viktigt för dig vad de svarat på dina frågor.

Tydligen bara viktigt att lyssna på kvinnor när de säger vad du vill höra.
Citera
2021-02-20, 00:28
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Inte svar på min fråga idiot.

Det var jag som ställde en fråga här inte du.
Citera
2021-02-20, 00:55
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Det var jag som ställde en fråga här inte du.

Du har fortfarande inte svarat på min fråga.
Citera
2021-02-20, 00:57
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Du har fortfarande inte svarat på min fråga.

Vad var frågan honey? Hoppas du håller det inom topic nu...
Citera
2021-02-20, 01:11
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Vad var frågan honey? Hoppas du håller det inom topic nu...

Det du citerade för några minuter sedan:

"Så enligt dig och dina källor så är den absoluta majoriteten av de prostituerade i USA, Tyskland, Kanada, Italien osv lyxprostituerade?
De gör det inte pga drogmissbruk, trauman och/eller fattigdom/hemlöshet, äta för dagen osv?"
Citera
2021-02-20, 01:18
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Det du citerade för några minuter sedan:

"Så enligt dig och dina källor så är den absoluta majoriteten av de prostituerade i USA, Tyskland, Kanada, Italien osv lyxprostituerade?
De gör det inte pga drogmissbruk, trauman och/eller fattigdom/hemlöshet, äta för dagen osv?"

Du vet ju själv att det inte stämmer att sexarbetare i Europa är så pass utsatta att det handlar om liv eller död. Det handlar om bättre livsvillkor, det fattar vilken idiot som helst. Ni moralister vill hindra dem från detta, vilket mitt exempel tydligt belyste.

Men... nu handlar topic om män som inte vill ha med kvinnor att göra med längre. För egen del har sexköpsdebatten avslöjat så många lögner och ett så pass stort hyckleri från svenska kvinnor att jag direkt tar avstånd. Vill inte ha med dem att göra längre.
Citera
2021-02-20, 01:33
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Du vet ju själv att det inte stämmer att sexarbetare i Europa är så pass utsatta att det handlar om liv eller död. Det handlar om bättre livsvillkor, det fattar vilken idiot som helst. Ni moralister vill hindra dem från detta, vilket mitt exempel tydligt belyste.

Stor skillnad på "bättre livsvillkor" och "konsumera lyxprodukter" du. Om du nu är så engagerad i de prostituerade männens och kvinnornas situation och vill hjälpa dem att förbättra sina livsvillkor så kan du ge dem pengarna direkt i handen eller ännu bättre jobba för en organisation som hjälper dem långsiktigt. Istället sitter du här i 13 år och kallar dem som verkligen hjälper och bryr sig för "moralister" och allt annat skit du hittar på att kalla dem.
*slow clap* Du är jävligt trovärdig du.

Citat:
Men... nu handlar topic om män som inte vill ha med kvinnor att göra med längre. För egen del har sexköpsdebatten avslöjat så många lögner och ett så pass stort hyckleri från svenska kvinnor att jag direkt tar avstånd. Vill inte ha med dem att göra längre.

Den enda som är avslöjad är du. Forumets största hycklare.
Citera
2021-02-20, 01:40
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Stor skillnad på "bättre livsvillkor" och "konsumera lyxprodukter" du. Om du nu är så engagerad i de prostituerade männens och kvinnornas situation och vill hjälpa dem att förbättra sina livsvillkor så kan du ge dem pengarna direkt i handen eller ännu bättre jobba för en organisation som hjälper dem långsiktigt. Istället sitter du här i 13 år och kallar dem som verkligen hjälper och bryr sig för "moralister" och allt annat skit du hittar på att kalla dem.
*slow clap* Du är jävligt trovärdig du.

Den enda som är avslöjad är du. Forumets största hycklare.

Du borde ju fatta att hela spektrat förekommer. Från nödtvång till lyxkonsumtion. Jag får återigen påminna om att topic behandlar män som inte vill ha att göra med kvinnor. För egen del gäller det bara svenska och västerländska kvinnor. De är ofta korkade och feta, och tror de har rätt att ställa vilka absurda krav på män som helst, utan att ens svara upp mot ens basala mänskliga egenskaper själva.

Under mina resor i asien och sydamerika så har jag förstått att den västerländska kulturen är ett gift. En stank av en kvinnodominerad kultur, som är på väg att gå under. Jag hatar svenska kvinnor. Jag ÄLSKAR asiatiska och sydamerikanska kvinnor. Så är jag en kvinnohatare? Nej!
Citera
2021-02-20, 01:58
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Du borde ju fatta att hela spektrat förekommer. Från nödtvång till lyxkonsumtion. Jag får återigen påminna om att topic behandlar män som inte vill ha att göra med kvinnor. För egen del gäller det bara svenska och västerländska kvinnor. De är ofta korkade och feta, och tror de har rätt att ställa vilka absurda krav på män som helst, utan att ens svara upp mot ens basala mänskliga egenskaper själva.

Du påstod att endast 10% av de prostituerade gör det på grund av missbruk trauman betala räkningarna sätta mat på bordet hemlöshet osv.

Dito.

Citat:
Under mina resor i asien och sydamerika så har jag förstått att den västerländska kulturen är ett gift. En stank av en kvinnodominerad kultur, som är på väg att gå under. Jag hatar svenska kvinnor. Jag ÄLSKAR asiatiska och sydamerikanska kvinnor. Så är jag en kvinnohatare? Nej!

Ok. Återigen "mycket intressant läsning".......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in