2020-08-31, 13:56
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Det är spännande med en klok kvinnlig debattör på dessa sidor, klok på det sättet kvinnor var innan 40 år av feminism. Uppenbarligen äger du förmågan att möta en man och det är ju en grundförutsättning för en lyckad relation mellan en man och en kvinna. Misstänker att du får igen vad du ger, misstänker också att du inte är helsvensk.

Spännande med en konstruktiv debatt på dessa sidor!
Tack för fin feedback!

Lägg dig gärna i med ett manligt perspektiv!

Och jo.. Både jag och min man är helsvenska sedan hedenhös, eller åtminstone så långt tillbaka vi minns.
Citera
2020-08-31, 14:13
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Att kvinnors drift generellt är lägre utom vid ägglossning innebär inte att kvinnor inte kan bli kåta vid andra tillfällen än när de har ägglossning!

Tillskriv mig inte sådant jag inte skrivit, jag har inte ”yrat” om att vara snustorr. Men när du tar upp det så hoppas jag du vet att det finns kvinnor som inte går omkring och är ständigt våta och som kräver upphetsning för att bli våta. Penetration utan fuktighet kan göra ont och skada slemhinnorna, men jag antar att du tycker att det bara är att använda glidmedel inför tömningen.

Så ditt svar på min fråga gällande hur din man känner inför att ha sex med dig när du inte är kåt är alltså att han tycker det är roligare när du är kåt men att han tycker det är okej att tömma i dig även när du inte är kåt. Då vet han alltså om att du inte är kåt men struntar i det, eller fejkar du kåthet?

Ditt sättande på höga hästar är att du anser att du har rätt att avgöra när det är okej eller inte för någon att säga nej till sex.

Det var inte en bruten rygg du skrev om först utan om att du anser att du inte ”kan” ha sex om du är sjuk, trots att du absolut skulle kunna klara att sära på benen för en tömning även då och att det egentligen handlar om att du inte VILL ha sex när du är sjuk.

Personligen har jag initierat och haft sex när jag haft några brutna revben, däremot har jag sagt nej till sex andra gånger när jag helt enkelt inte haft lust med sex. Till skillnad från dig har jag nämligen en hög sexlust som jag är rädd om och vill behålla.

Så vem är du att försöka bestämma vad som är en okej anledning eller inte till att inte vilja ha sex? Kliv ner från dina höga hästar och inse att alla inte fungerar som du själv.

Ja, många män tycker att deras kvinnor inte bryr sig om deras drifter och behov, och många kvinnor tycker att deras män inte bryr sig om deras känslor och behov.

Din ”lösning” på problemet är att kvinnor har ”ställa upp sex”, men inom många förhållanden skulle det vara sista spiken i kistan. Det finns väldigt många kvinnor som skulle känna sig oälskade och tappa all attraktion till sin man om han vill använda henne att tömma i när hon inte är sugen på sex.

För vissa kvinnor skulle det fungera att vara tömningskärl, men min gissning är att majoriteten av kvinnor inte vill ha ställa upp sex. Hade jag haft sex på det sätt du och din man har så hade jag mist min höga sexlust, och det hade både jag och min man tyckt rejält illa om.

Själv anser jag att båda personerna i ett förhållande ska må bra och känna sig älskade, och därför är det viktigt att man ser till hur båda personerna är och vad de behöver när man löser problemet. Grunden till problemlösning är kommunikation, och olika par kan lösa problemet på olika sätt. Vissa kommer inte att kunna lösa det för att de helt enkelt inte kan bli kompatibla, och då är separation bättre än livslångt lidande.

Tror man däremot att sära på benen är en universallösning för ett långt och lyckligt äktenskap, då är man fel ute.
Det här var VM i halmgubbar.

Du började med att säga att du verkligen ville förstå, men om det nu var sant ens från början ger jag upp nu.

Sköt om dig!
Citera
2020-08-31, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Tack för fin feedback!

Lägg dig gärna i med ett manligt perspektiv!

Och jo.. Både jag och min man är helsvenska sedan hedenhös, eller åtminstone så långt tillbaka vi minns.
Oj det var överraskande!

Någonstans, när man insett saker om livet och män och kvinnor, är det så sorgligt att se generationer av kvinnor uppfostras feministiskt, mot deras natur och mot deras naturliga biologi, när man vet att kvinnor längtar efter män, behöver män och egentligen vill vara män till lags och tillgodose mäns behov. Det är helt enkelt ett projekt som strider mot instinkt och natur och det är inte märkligt att många unga kvinnor mår otroligt dåligt idag. Sorgligt.
Citera
2020-08-31, 14:31
Medlem
Citat:
Jag tog tidigare upp saken ur kristna mäns perspektiv, då jag talat med många sådana om just manlig sexualitet pga att många kristna män kämpar hårt med att styra sin drift åt rätt håll. Män går alltså runt och är helt spontant kåta, eller i "bästa" fall behöver de extremt lite stimuli för att lusten ska stegras.
För troende män blir det en kamp bara att åka och handla eftersom Jesus sagt att man inte bör inlåta sig i lustfyllda tankar på sex med andra än sin hustru. Därför blir det än tydligare för mig hur män har det om deras egna kvinnor inte tillfredställer dem hemma och de samtidigt år ut och år in ska vara trogna sin fru och stanna i förhållandet.

Jag tänker att det kan vara så att kvinnor helt enkelt många gånger inte förstår hur viktigt det är att mannen blir mätt hemma. Självklart vill och behöver även kvinnor sex på hemmaplan, men för en man är hela grejen betydligt
påtagligare. Jag har tex aldrig hört en kristen kvinna säga att hon öht har problem att hålla blicken och tanken i schack på ICA.

Det var ett intressant perspektiv. Och jag antar att det blir lättare att se på det som att man har en sexuell plikt gentemot varandra (för att äktenskapet ska hålla/vara bra) om man har gud med i sin relation.

Och jag tror att kvinnor både förstår och inte förstår. Jag tror vi alla är lite skadade av tiden vi lever i, det är mest bara jag jag jag, mina behov och hur jag känner för stunden (obs! Inte alla kvinnor och gäller (inte alla) män också).

Men tror som sagt att både män och kvinnor borde bli bättre på att förstå hela pannkaksanalogin. Att vår sexualitet fungerar olika när kanin/förälskelsefasen gått över.

Kan ju vara så att vissa män behöver skaffa lite bättre ingredienser till sin pannkakssmet och att kvinnor behöver ta eget ansvar och påminna sig att dom faktiskt gillar pannkakor.

Och vill dom aldrig eller väldigt sällan äta pannkakor fast det lagas hej vilt så borde det heller inte komma som en överraskning den dagen det inte blir några fler pannkakor eller att deras man äter pannkakor någon annan stans.

Förlåt. Ska sluta med hela pannkaksgrejen nu .
Citera
2020-08-31, 14:33
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Oj det var överraskande!

Någonstans, när man insett saker om livet och män och kvinnor, är det så sorgligt att se generationer av kvinnor uppfostras feministiskt, mot deras natur och mot deras naturliga biologi, när man vet att kvinnor längtar efter män, behöver män och egentligen vill vara män till lags och tillgodose mäns behov. Det är helt enkelt ett projekt som strider mot instinkt och natur och det är inte märkligt att många unga kvinnor mår otroligt dåligt idag. Sorgligt.
Gud är Gud, och tar inte hänsyn till etnicitet. Vi kan kalla det eviga lagar som är desamma för alla.

Ja, de yngre generationerna får det allt svårare och blir allt mer rotlösa. De får sin identitet i diverse ideologier, och tappar därmed sitt inre lod. Öht ses underordnade som någonting hemskt, medan det i själva verket är underordnadet som ger harmoni. Vi alla behöver underordna oss, men få människor är villiga till det i Sverige idag.

Utan underordnade slutar vi att verkligen lyssna på varandra, för när vi lyssnar och tar in en annan människas perspektiv innebär det ett (åtminstone tillfälligt) underordnade. Människor får mest lära sig slåss med varandra idag.
Citera
2020-08-31, 14:41
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poludnitsa
Det var ett intressant perspektiv. Och jag antar att det blir lättare att se på det som att man har en sexuell plikt gentemot varandra (för att äktenskapet ska hålla/vara bra) om man har gud med i sin relation.

Och jag tror att kvinnor både förstår och inte förstår. Jag tror vi alla är lite skadade av tiden vi lever i, det är mest bara jag jag jag, mina behov och hur jag känner för stunden (obs! Inte alla kvinnor och gäller (inte alla) män också).

Men tror som sagt att både män och kvinnor borde bli bättre på att förstå hela pannkaksanalogin. Att vår sexualitet fungerar olika när kanin/förälskelsefasen gått över.

Kan ju vara så att vissa män behöver skaffa lite bättre ingredienser till sin pannkakssmet och att kvinnor behöver ta eget ansvar och påminna sig att dom faktiskt gillar pannkakor.

Och vill dom aldrig eller väldigt sällan äta pannkakor fast det lagas hej vilt så borde det heller inte komma som en överraskning den dagen det inte blir några fler pannkakor eller att deras man äter pannkakor någon annan stans.

Förlåt. Ska sluta med hela pannkaksgrejen nu .
Det här med ingredienser till pannkakan... Jag vill mena att för kvinnor (ja, vi får allt tillåta oss att generalisera för fullt. Givetvis bör varje enskild människa bygga en tillitsfull och uppriktig kommunikation med sin egen parter om allt detta) är trygghet den viktigaste ingrediensen. Hon knyter inte an till sin man på ett bra sätt utan den. Varför hon inte är 100% trygg kan ha olika orsaker, men en stor faktor tror jag är att hon livet igenom fått höra vikten av att alltid kunna klara sig utan män- om jag tillåts förenkla något jag egentligen tror är mer komplicerat.
Citera
2020-08-31, 14:53
Medlem
Citat:
Det här med ingredienser till pannkakan... Jag vill mena att för kvinnor (ja, vi får allt tillåta oss att generalisera för fullt. Givetvis bör varje enskild människa bygga en tillitsfull och uppriktig kommunikation med sin egen parter om allt detta) är trygghet den viktigaste ingrediensen. Hon knyter inte an till sin man på ett bra sätt utan den. Varför hon inte är 100% trygg kan ha olika orsaker, men en stor faktor tror jag är att hon livet igenom fått höra vikten av att alltid kunna klara sig utan män- om jag tillåts förenkla något jag egentligen tror är mer komplicerat.

Ja jag håller med, så kan det absolut vara eller iallafall en bidragande faktor till dålig smet.

Men det kan också vara väldigt enkelt. Tex som i att det är en för osexig stämning hemma och att det mer behöver dammsugas än att sugas på andra sätt just då.
Citera
2020-08-31, 15:17
Medlem
Citat:
Det här var VM i halmgubbar.

Du började med att säga att du verkligen ville förstå, men om det nu var sant ens från början ger jag upp nu.

Sköt om dig!
Men jösses vad barnsligt du beter dig. Det är inga halmgubbar, utan jag försöker diskutera med dig och förklara varför din lösning med att ha ”ställa upp sex” inte kommer fungera i många förhållanden.Du är däremot inte intresserad av att diskutera utan ägnar dig åt att undvika diskussion.

Det verkar oerhört svårt för dig att förstå att alla inte fungerar som du, och du är uppenbarligen fullständigt ointresserad av att ta in något om hur andra fungerar. Du vill hellre sitta på dina höga hästar och döma ut andra som i dina ögon gör fel. Som jag har förstått det så är du kristen, är dömandet en del av den kristna tron?

Det jag ville förstå var hur en man känner och tänker om han har sex med en kvinna som inte är kåt på honom. Efter många om och men lyckades jag få ur dig att din man tycker det är roligare när du är kåt men att han tycker det är okej att tömma i dig även när du inte är kåt. Varför känns det så jobbigt för dig att svara på en enkel fråga om han verkligen vet att du inte är kåt men struntar i det, eller om du fejkar kåthet?

Vill du inte diskutera med personer som inte delar din åsikt kanske du borde blogga istället för att vara på ett diskussionsforum?
Citera
2020-08-31, 15:18
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Jag tog tidigare upp saken ur kristna mäns perspektiv, då jag talat med många sådana om just manlig sexualitet pga att många kristna män kämpar hårt med att styra sin drift åt rätt håll. Män går alltså runt och är helt spontant kåta, eller i "bästa" fall behöver de extremt lite stimuli för att lusten ska stegras.
För troende män blir det en kamp bara att åka och handla eftersom Jesus sagt att man inte bör inlåta sig i lustfyllda tankar på sex med andra än sin hustru. Därför blir det än tydligare för mig hur män har det om deras egna kvinnor inte tillfredställer dem hemma och de samtidigt år ut och år in ska vara trogna sin fru och stanna i förhållandet.

Jag tänker att det kan vara så att kvinnor helt enkelt många gånger inte förstår hur viktigt det är att mannen blir mätt hemma. Självklart vill och behöver även kvinnor sex på hemmaplan, men för en man är hela grejen betydligt
påtagligare. Jag har tex aldrig hört en kristen kvinna säga att hon öht har problem att hålla blicken och tanken i schack på ICA.

Extra påtagligt är det idag när var och varannan ung kvinna klär sig extremt sexuellt utmanande till vardags. Jag är inte kristen eller troende men även jag kan inte låta bli att fascineras över fenomenet. Det är omöjligt att gå på ICA idag utan att omges av exponerade rumpor, underliv och urringningnar. De är överallt. Slampigheten är monumental.
Citera
2020-08-31, 15:28
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poludnitsa
Ja jag håller med, så kan det absolut vara eller iallafall en bidragande faktor till dålig smet.

Men det kan också vara väldigt enkelt. Tex som i att det är en för osexig stämning hemma och att det mer behöver dammsugas än att sugas på andra sätt just då.
När det kommer till dammsugning säger jag att det är en fråga om hennes lägre drift, och då menar jag så här:

När min drift är på lågvarv är min sista tanke sex. Tex städning kan stå högt över i prioritet för mig då. Då kan jag ha upplevelsen att jag inte är i stämning för sex pga att hemmet är ostädat, och tro att jag nog blir kåtare om hemmet städas, men stämmer det verkligen?

Många män vittnar om hur de diskar, dammsuger, fixar trädgården, hämtar barnen för att få en kåt och glad fru- helt utan att det blir ett endaste ligg till. Vad som där emot händer är att hustrun nu känner press på sig att bli kåt= fullständig erotikdödare. Hon har ju på sätt och vis gjort en deal med mannen, dvs "gör detta så blir jag kåt".
Citera
2020-08-31, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Men jösses vad barnsligt du beter dig. Det är inga halmgubbar, utan jag försöker diskutera med dig och förklara varför din lösning med att ha ”ställa upp sex” inte kommer fungera i många förhållanden.Du är däremot inte intresserad av att diskutera utan ägnar dig åt att undvika diskussion.

Det verkar oerhört svårt för dig att förstå att alla inte fungerar som du, och du är uppenbarligen fullständigt ointresserad av att ta in något om hur andra fungerar. Du vill hellre sitta på dina höga hästar och döma ut andra som i dina ögon gör fel. Som jag har förstått det så är du kristen, är dömandet en del av den kristna tron?

Det jag ville förstå var hur en man känner och tänker om han har sex med en kvinna som inte är kåt på honom. Efter många om och men lyckades jag få ur dig att din man tycker det är roligare när du är kåt men att han tycker det är okej att tömma i dig även när du inte är kåt. Varför känns det så jobbigt för dig att svara på en enkel fråga om han verkligen vet att du inte är kåt men struntar i det, eller om du fejkar kåthet?

Vill du inte diskutera med personer som inte delar din åsikt kanske du borde blogga istället för att vara på ett diskussionsforum?
Kvinnor och flickor är otroligt formbara, med en egentlig naturlig instinkt att möta en man och tillgodose hans behov.

Uppfostra flickor i att kuken och mannen är deras bästa vän, istället för deras fiende och se ett annat resultat, och troligen också mindre kvinnlig psykisk ohälsa.
Citera
2020-08-31, 15:36
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Extra påtagligt är det idag när var och varannan ung kvinna klär sig extremt sexuellt utmanande till vardags. Jag är inte kristen eller troende men även jag kan inte låta bli att fascineras över fenomenet. Det är omöjligt att gå på ICA idag utan att omges av exponerade rumpor, underliv och urringningnar. De är överallt. Slampigheten är monumental.
Jag lägger inte märke till det i speciellt hög grad utom när det blir extremt, vilket nog beror på just att det är männen som ideligen påminns om att de lever i en köttmarknad. Tar vi sedan bort Gud ur ekvationenen kan då inte jag förstå varför en svältande man vars hustru är en egoist skulle förbli henne trogen.

Att kvinnor sedan påvisar att deras kropp är deras främsta varumärke är rent sorgligt. Hela situationen gör dessutom, som jag tidigare skrev, alla kvinnor otryggare.
Senast redigerad av LadySweden 2020-08-31 kl. 15:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in