Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
Jag tog tidigare upp saken ur kristna mäns perspektiv, då jag talat med många sådana om just manlig sexualitet pga att många kristna män kämpar hårt med att styra sin drift åt rätt håll. Män går alltså runt och är helt spontant kåta, eller i "bästa" fall behöver de extremt lite stimuli för att lusten ska stegras.
För troende män blir det en kamp bara att åka och handla eftersom Jesus sagt att man inte bör inlåta sig i lustfyllda tankar på sex med andra än sin hustru. Därför blir det än tydligare för mig hur män har det om deras egna kvinnor inte tillfredställer dem hemma och de samtidigt år ut och år in ska vara trogna sin fru och stanna i förhållandet.
Jag tänker att det kan vara så att kvinnor helt enkelt många gånger inte förstår hur viktigt det är att mannen blir mätt hemma. Självklart vill och behöver även kvinnor sex på hemmaplan, men för en man är hela grejen betydligt
påtagligare. Jag har tex aldrig hört en kristen kvinna säga att hon öht har problem att hålla blicken och tanken i schack på ICA.
Det var ett intressant perspektiv. Och jag antar att det blir lättare att se på det som att man har en sexuell plikt gentemot varandra (för att äktenskapet ska hålla/vara bra) om man har gud med i sin relation.
Och jag tror att kvinnor både förstår och inte förstår. Jag tror vi alla är lite skadade av tiden vi lever i, det är mest bara jag jag jag, mina behov och hur jag känner för stunden (obs! Inte alla kvinnor och gäller (inte alla) män också).
Men tror som sagt att både män och kvinnor borde bli bättre på att förstå hela pannkaksanalogin. Att vår sexualitet fungerar olika när kanin/förälskelsefasen gått över.
Kan ju vara så att vissa män behöver skaffa lite bättre ingredienser till sin pannkakssmet och att kvinnor behöver ta eget ansvar och påminna sig att dom faktiskt gillar pannkakor.
Och vill dom aldrig eller väldigt sällan äta pannkakor fast det lagas hej vilt så borde det heller inte komma som en överraskning den dagen det inte blir några fler pannkakor eller att deras man äter pannkakor någon annan stans.
Förlåt. Ska sluta med hela pannkaksgrejen nu

.