2021-02-19, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StraffknullaMig
Om man säljer sex för att man psykiskt sjuk, traumatiserad, för att man är förvirrad och så vidare då är man en fara för sig själv.

Att låta sig våldtas för pengar kan leda till allvarlig depression, självmord, självmordsförsök, narkotikamissbruk och så vidare.

En sådan person måste komma under behandling. In på behandlingshem även om inget brottsligt begåtts.

Om alla sexköpare per automatik ska ses som personer som köper ett övergrepp då måste alla prostituerade per automatik tas till behandlingshem då de allvarligt skadar sig själva.

Och ja, det finns lagar mot att skada sig själv. Det är inte brottsligt men man kan tvingas till vård.

Jo, jag har kunskap om LPT, LVU och LVM.

Men fortsatt: det måste komma till myndigheternas kännedom. Detta är en skuggverksamhet och de prostituerade kommer inte alltid till psykiatrins/socialtjänstens kännedom.

Sexköpare kommer förr eller senare köpa sex av någon av de 60-90% prostituerade som varit utsatta för övergrepp som barn. Kanske inte första gången de köper sex, kanske inte andra gången. Men kanske tredje, fjärde och femte gången. Då så hög andel prostituerade är i branschen av fel orsak.
Citera
2021-02-19, 12:26
Medlem
Citat:
Men hur prostituerade kvinnor mår är ingen sak för polisen och domstolar. Det må vara en sak för psykiatrin, psykologer och forskare men vad har polisen med det att göra?

Modeindustrin då och dess sjuka ideal?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svenska-modeller-tillats-vara-magra-som-anorektiker

Här far kvinnor illa och tvingas till väldigt sjuka ideal. Men polisen lägger sig aldrig i. Varför? För att det är ingen polissak människors hälsa och inre känsloliv.

Det är en fråga för andra instanser.

Sexförsäljning ska vara kontrollerad av diverse myndigheter, inklusive hälsovårdsmyndigheter. Då får man inte dessa problem med trasiga kvinnor.

Dessutom. Sexsugna män kräver inte anorexia-status av kvinnor. De är bara glada om kvinnan är normalviktig.

Exakt. Finns många branscher som inte är bra för vissa/många av de som jobbar där. Eller rent av branscher som är fel för varenda levande människa. Modeindustrin är definitivt en sådan, med sina anorexi-ideal. Att kräva av sina anställda att de ska leva ohälsosamt är en sjuk arbetsplats.

Jo, kontroll vore väldigt bra. Så att man med säkerhet vet att de prostituerade är där av rätt orsak osv. Samtidigt finns det prostituerade som vill frilansa och dessa borde i så fall få göra det. Men fortsatt kommer det finnas massor med prostituerade som gör det av fel orsak, iaf. så länge det finns kunder som skiter i om de går till en prostituerad som gör det av rätt orsak eller om det är en trasig människa.
Citera
2021-02-19, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag tar påhittade siffror för 300, tack.
Sen tar jag varje människas fria vilja för hela slanten. Och allra helst tar jag att kvinnor har absolut fri rätt att ha sex med vem de vill av vilka skäl de än behagar utan att behöva ta hänsyn till porrmotståndares eller feminazis lögner eller dikteringar över vad de ska få eller inte få göra med valfria män.

Och jag går all in på inga politiska aktivister ska ha någon som helst rätt att tala över huvudet på någon grupp.

Idag går porrmotståndare och feminazi i Sverige över huvudena på sexarbetarna, så mycket att de organiserar sig och bekämpar det här officiella narrativet och Amnesty International är på deras sida.

Det borde säga dig något.

Jag skriver alltså om logiken kring att sexköpare kan straffas, men inte sexsäljarna. Vad jag i övrigt anser om sexköpslagen har jag faktiskt inte diskuterat. Vill du vet vad jag anser om sexköpslagen, så är du välkommen att fråga!

https://www.ottar.se/artiklar/amnesty-missar-k-rnan-i-sexk-pslagen
Senast redigerad av TomatKungen 2021-02-19 kl. 13:03.
Citera
2021-02-19, 13:07
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Har jag någonstans skrivit att jag är för sexköpslagen? Nej, det har jag inte. Vill du veta mina åsikter om denna lag?

Vad jag har skrivit är att det finns en logik i att köparna kan bli straffade och inte säljarna. Ska jag förklara igen logiken bakom detta?
Ditt inlägg började med skamningen: "Ah, så han har "intervjuat" prostituerade. Och fått information om att de hatar feminister och sexköpslagen." osv.

Det är så man motiverat sexköpslagens existensberättigande.
Citera
2021-02-19, 13:08
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Jag sitter inte och läser MSM dagarna i ända. Tycker du nåt fattas så får du väl skriva en insändare.
Ditt svar är bara simpel raljering.
Du kan bättre än så.

Insändare? Var då? Vart har du varit de senaste 20 åren?
Citera
2021-02-19, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Ditt inlägg började med skamningen: "Ah, så han har "intervjuat" prostituerade. Och fått information om att de hatar feminister och sexköpslagen." osv.

Det är så man motiverat sexköpslagens existensberättigande.

Det där handlade om något helt annat. Apan har i flera inlägg/flera dagar kritiserat mig när jag anser att man kan intervjua kvinnor (i en vetenskaplig studie) för att få fram information om vad de anser om vissa saker. Medans han har hävdat att detta inte går att lita på.

Men plötsligt så får jag reda på att han har intervjuat prostituerade och litar på detta... Hm.

Mitt inlägg handlade alltså om "intervju av kvinnor". Inte om prostitution i sig. Ryckt ur sitt sammanhang kan jag förstå att du fick det intrycket. Bra att du skrev så vi fick detta klarlagt.
Senast redigerad av TomatKungen 2021-02-19 kl. 13:17.
Citera
2021-02-19, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Ditt svar är bara simpel raljering.
Du kan bättre än så.

Insändare? Var då? Vart har du varit de senaste 20 åren?

Någon av de hundratals alternativen. Alternativt får du starta blogg, bygga hemsida, använda sociala medier, starta Youtube kanal osv osv. Det är inte 1970-tal längre. Det finns fler aktörer och fler alternativ än svt och aftonbladet.
Citera
2021-02-19, 13:14
Medlem
Citat:
Jo, jag har kunskap om LPT, LVU och LVM.

Men fortsatt: det måste komma till myndigheternas kännedom. Detta är en skuggverksamhet och de prostituerade kommer inte alltid till psykiatrins/socialtjänstens kännedom.

Sexköpare kommer förr eller senare köpa sex av någon av de 60-90% prostituerade som varit utsatta för övergrepp som barn. Kanske inte första gången de köper sex, kanske inte andra gången. Men kanske tredje, fjärde och femte gången. Då så hög andel prostituerade är i branschen av fel orsak.

Nu har ju de prostituerade en egen poliskår som följer dem överallt. Enorma resurser läggs på detta. Så att nog finns det resurser att kolla upp de prostituerades hälsotillstånd land och rike runt.

Citat:
Exakt. Finns många branscher som inte är bra för vissa/många av de som jobbar där. Eller rent av branscher som är fel för varenda levande människa. Modeindustrin är definitivt en sådan, med sina anorexi-ideal. Att kräva av sina anställda att de ska leva ohälsosamt är en sjuk arbetsplats.

Jo, kontroll vore väldigt bra. Så att man med säkerhet vet att de prostituerade är där av rätt orsak osv. Samtidigt finns det prostituerade som vill frilansa och dessa borde i så fall få göra det. Men fortsatt kommer det finnas massor med prostituerade som gör det av fel orsak, iaf. så länge det finns kunder som skiter i om de går till en prostituerad som gör det av rätt orsak eller om det är en trasig människa.

Men kvinnors känsloliv och sexliv är ingen allmän egendom, fritt att inspektera för manliga släktingar, polis och grannar.

Polisen uppmuntrar till angiveriverksamhet när det gäller prostituerade kvinnor. Allmänheten uppmuntras vara misstänksam mot och spana på kvinnor som misstänks sälja sex och rapportera sina iakttagelser a la Stasi.

Det är för stora ingrepp i kvinnors sex- och känsloliv att allmänheten ska spana och vara misstänksam mot kvinnor som säljer sex och samla information om deras privatliv och sexliv och sedan rapportera in till polisen.

Perverst!
Citera
2021-02-19, 13:24
Medlem
Citat:
Nu har ju de prostituerade en egen poliskår som följer dem överallt. Enorma resurser läggs på detta. Så att nog finns det resurser att kolla upp de prostituerades hälsotillstånd land och rike runt.

Men kvinnors känsloliv och sexliv är ingen allmän egendom, fritt att inspektera för manliga släktingar, polis och grannar.

Polisen uppmuntrar till angiveriverksamhet när det gäller prostituerade kvinnor. Allmänheten uppmuntras vara misstänksam mot och spana på kvinnor som misstänks sälja sex och rapportera sina iakttagelser a la Stasi.

Det är för stora ingrepp i kvinnors sex- och känsloliv att allmänheten ska spana och vara misstänksam mot kvinnor som säljer sex och samla information om deras privatliv och sexliv och sedan rapportera in till polisen.

Perverst!

Jag menar alltså inget om resurser. Jag menar att det ändå kommer finnas massor med prostituerade som säljer sex av fel orsak. Och dessa kommer kanske hamna helt utanför om man gör "statliga bordeller".
Citera
2021-02-19, 13:50
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:

Perverst!
När det är riktigt illa, snor de dessutom pengarna av de prostituerade, som ena jävla hallickar.
Citera
2021-02-19, 14:28
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jag skriver alltså om logiken kring att sexköpare kan straffas, men inte sexsäljarna. Vad jag i övrigt anser om sexköpslagen har jag faktiskt inte diskuterat. Vill du vet vad jag anser om sexköpslagen, så är du välkommen att fråga!

https://www.ottar.se/artiklar/amnesty-missar-k-rnan-i-sexk-pslagen
Anna Dahlqvist och Åsa Regnér ingår i den mest hårdföra kärnan av manshatande radikalfeminister, så jag kan redan nu se att detta inte kommer bli en friktionsfri diskussion.

Starta den i en tråd om sexköpslagen, så vi inte får moderatorerna på oss.

Läs gärna igenom de befintliga först. Det kan finnas många argument där, så vi slipper dra dem igen.
Citera
2021-02-19, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Anna Dahlqvist och Åsa Regnér ingår i den mest hårdföra kärnan av manshatande radikalfeminister, så jag kan redan nu se att detta inte kommer bli en friktionsfri diskussion.

Starta den i en tråd om sexköpslagen, så vi inte får moderatorerna på oss.

Läs gärna igenom de befintliga först. Det kan finnas många argument där, så vi slipper dra dem igen.

Läste du min länk? Det handlade alltså om den svenska sexköpslagen och varför den anses behövas, även om Amnesty är emot den. Att Amnesty har missat kärnan i den osv.

Inte mina åsikter, utan bara en länk kring det du skrev.

Vill du veta in personliga åsikt om sexköpslagen är det bara att fråga. Jag tror inte vi kommer få moderatorerna på oss för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in