2021-02-17, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
+ statistik från runtom i världen. Mycket grova övergrepp och brutala mord på prostituerade.

Sverige hade kunnat vara en frizon för prostituerade kvinnor där de erbjudits bidrag och bostad men det är tydligen bara manliga flyktingar som kommer från krig som har sådana förmåner.

Om hela världen är en sådan farlig plats för prostituerade varför kan då inte Sverige vara en bra plats för dessa kvinnor?
Citera
2021-02-17, 14:26
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
'

Nu finns det förvisso både manliga och kvinnliga prostituerade. Och det är prostitution vi diskuterar, inte kvinnor.

Jag ser inget olagligt i att sälja sex. Gör du? Känner du dig utsatt för lagbrott när du köper sex?
Men att köpa sex utan att vara helt på det klara med att kvinnan/mannen som säljer sex verkligen är en glad och harmonisk sexsäljare eller är en trasig person som använder sex som självskada och i princip mår skit av sexköpet/upplever det som en våldtäkt. Däri finns det en oaktsamhet. Och oaktsamhet kan vara olagligt/är olagligt. Dvs. att köpa sex kan vara ett lagbrott även utan sexköpslagen.

Du får se logiskt kring sexköpslagen. Så kommer du nå samma slutsatser. Att det faktiskt är logiskt att sexsälj inte är olagligt, men att sexköp är det.
Såg du själv den hästsko och cirkelargument du gjorde där?

Är det verkligen intressegruppen sexnegatiova feminazis (samma som nu aktivt bekämpar porren) som vet bäst om säljaren är ett offer, eller är det säljaren själv?
Ingen feminazi bryr sig ens om att fråga dem, så jag bedömer frågan besvarad.

I det fall säljaren är ett offer för brott som trafficking eller människohandel, så var det redan straffbart innan. Sexköpslagen är BARA där för att sparka män på pungen för brott begångna mot såna som inte själva anser sig vara brottsoffer. Därför kommer aldrig en sexköpande kvinna dömas.
Citera
2021-02-17, 23:43
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StraffknullaMig
Sverige hade kunnat vara en frizon för prostituerade kvinnor där de erbjudits bidrag och bostad men det är tydligen bara manliga flyktingar som kommer från krig som har sådana förmåner.

Om hela världen är en sådan farlig plats för prostituerade varför kan då inte Sverige vara en bra plats för dessa kvinnor?

Exakt. Jag skulle också vilja välja asylsökande eftersom mina skattepengar används till detta ändå. Jag skulle vilja hjälpa indiska kvinnor som lever i enorma prostitutionskvarter. Många sålda av sina föräldrar innan 10-15 års åldern. De hålls i små burar som djur. Dessa kvinnor hade jag välkomnat med öppna armar.

Kvinnor anpassar sig lättare än män, de utbildar sig och skaffar jobb. Dessa kvinnor hade inte sprungit runt på stan som vilda hundar och förstört och mördat. Dessa kvinnor hade inte kostat Sverige och svenskarna flera miljoner per år. Dessa kvinnor hade inte suttit hemma och tyckt synd om sig själva.
Citera
2021-02-18, 00:06
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
De utgör mindre än 10 % i väst.

Så enligt dig och dina källor så är den absoluta majoriteten av de prostituerade i USA, Tyskland, Kanada, Italien osv lyxprostituerade?
De gör det inte pga drogmissbruk, trauman och/eller fattigdom/hemlöshet, äta för dagen osv?

Citat:
Jag pratar om mainstream sexsäljare, och du pratar om ett fåtal procent. Eller prostitution i u-länder vilket kan handla om skillnaden mellan mat eller inte. Att byta sexuell tjänst mot att en hel familj får mat på bordet i en hel månad är utan vidare en handling som även kan försvaras rent moraliskt.

Jag pratar om majoriteten prostituerade. För den prostituerade är det ren överlevnadsinstinkt ja, har inget att säga om det.
Jag pratar däremot om det moraliska i att utnyttja denne sexuellt istället för att bara ge pengarna eller jobba för en organisation som verkligen hjälper på lång sikt. Jag pratar specifikt om en viss sorts män här på forumet som annars sitter och spyr kvinnohat och pratar om indragna rättigheter och reglerade livsvillkor.....tills prostitution kommer upp.

Citat:
Du tillhör sannolikt själv den räddningsindustri som utnyttjar svaga människor för egen vinning. Samma sak med din kamp mot sexhandel mellan samtyckande och vuxna. Du värnar bara fitt-oligopolet för att trissa upp förhandlingspriset på ditt eget könsorgan. Nej, inbilla dig inget, du är inte godare än jag. Du är ondskefull och missunnsam.

Men vilken jävla kärring du är. Du har ju för fan suttit och hållt med mig om en reglerad sexmarknad som ett alternativ till sexköpslagen. Bordeller/prostituerade med samma skattekrav och genomsyn som andra företag osv. Kan du inte hålla reda på vem du säger vad till? Du bara måste sitta och spy på kvinnliga medlemmar just för att de är kvinnor?

Citat:
Det är du som inte begriper skriven text. Mitt case är vattentätt, ditt läcker som ett såll.

Ditt case?! Nu överdriver du lite väl mycket va? Du har fan inget case.

Citat:
Det är kvinnor som gör karriär på att lura andra att de är do-gooders, när det i själva verket handlar om egen vinning. Ni är bedragare.

Ditt hysterika pladder vet inga gränser. Snart får du väl din egen fru bränd på bål för häxeri.

Citat:
Inte alls. jag är triumfatorisk. Som man brukar bli när man vunnit ett argument.

Du har inte vunnit ett skit, du är full av skit.

Citat:
Du är nog det.

Citera
2021-02-18, 00:10
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Det är nog ingen omöjlighet att du faktiskt är vårdknegare. Jag har stött på en del knepiga typer i den branschen. Det roliga är att du snackar om skattefinansiering när du själv får dina pengar ifrån staten.

Oavsett hur rik och välutbildad du nu är verkar det inte ha lett till något gott. Ingen lycklig människa spenderar den tid du var gjort till att maniskt fixera på hämnd och samhällets förfall. Att allt ska brinna så att folk äntligen hamnar i beroendeställning till dig. "Vänta bara! Snart så ska ni fan få se" år ut och år in. "Snart sticker jag härifrån. Då jävlar får ni ångra er. Bara några år till." Du måste vara bland de bittraste, hatiska människorna i landet. Det skriker inte direkt success...

För att besvara topic så tycker jag inte alls att det verkar som att män inte vill ha med kvinnor att göra längre. De flesta dejtar, knullar, stadgar sig, skaffar familj eller önskar att de gjorde det. Det är mest på forum som detta och diverse incelforum (ironiskt nog) och andra ekokammare som dessa föreställningar florerar. MGTOW var en fluga som man i princip aldrig hör om längre annat än från folk som mentalt fastat i år 2016.

Top notch, huvudet på spiken.
Citera
2021-02-18, 00:55
Medlem
Pansarveckets avatar
https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/gifta-i-sverige/
Några tusen fler män gifter sig än kvinnor.
https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/skilsmassor-i-sverige/
Tusen fler kvinnor skiljer sig.

Trenden är tydlig.
Kärnfamiljen med svenska kvinnor är på väg neråt.

Man kan dra fler växlar utifrån statistiken, men det räcker troligen om jag visar detta.
Nu när den kvinnliga överhögheten börjar bli allt tydligare för större delar av befolkningen, kommer detta accelerera.

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/manga-fler-kan-drabbas-av-ofrivillig-ensamhet
Sensmoral: Ensamhet dödar.
Ni kommer saknas av exakt ingen, så glöm inte att glädjas åt att ni äntligen vunnit er frihet.
Citera
2021-02-18, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Vuxna kvinnor ska alltså inte hållas ansvariga för sina egna handlingar enligt dig. Vuxna kvinnor ska alltså jämställas med barn. Då vet vi.

Känner din umgängeskrets till att du tycker så här? Vad anser de om det i så fall? Det kan knappast vara särskilt populärt att vilja omyndigförklara kvinnor. Eller?

Nu är det iof. inte bara "vuxna kvinnor" som säljer sex. Utan det är även vuxna män, tonårspojkar, tonårsjäntor och barn som säljer sex.

Gör prostituerade sig skyldiga till brottslig handling, anser du? Jag anser inte det. Så jag vet inte riktigt vad det är de "ska hållas ansvariga" för? Det kanske du kan vara så vänlig och berätta, innan jag kan svara på dina frågor.
Citera
2021-02-18, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Ja men hur vet du att de inte gör det som självskadebeteende? "Samtycke" är väl inte värt någonting? Sexsäljare uttrycker ju också samtycke och det är ju värt fuck all enligt dig. Varför skulle det plötsligt vara vara värt någonting i dina fall? Bara för att det inte är pengar inblandat? Finns väl hur många som helst som har sex som självskadebeteende utan pengar, t ex sexmissbrukare. Du kan ju omöjligt veta vad som faktiskt försiggår i din sexpartners hjärna, så enligt dig så bör ju du dömas för oaktsamhet när du trots att du inte vet det ändå har sex med personen.

Rätt nyligen var det en fd. prostituerad som uttalade sig just om detta. Att det faktiskt inte är ett samtycke, utan ett "köpt samtycke". Att betala för ett samtycke... Ja, det låter väl sisådär?

märk väl: det finns olika orsaker till att folk prostituerar sig. Jag diskuterar här de 60-90% som varit utsatta för sexuella övergrepp som barn och de som använder sexsäljandet som en del av självskadebeteende (behöver inte vara samma människor) samt de som säljer sex för att finansiera missbruk. Ingen av dessa är i prostitution för att de "gillar yrket".

Jag läste även nyligen ett repotage om en kvinna som hamnat i en svår skuldsituation där hon mer eller mindre tvingades att betala sin hyra i "natura" till hyresvärden. Hon ville inte, men kände sig så illa tvungen att ha sex med en gubbe.

Sedan finns det naturligtvis en minoritet prostituerade som gör det för att de "gillar yrket". Men eftersom det just är en minoritet, så kan jag förstå att sexköpslagen kom till. Också för att markera att folks sexualitet inte är en handelsvara. Därmed inte sagt att jag "håller med" om sexköpslagen. Men nu handlade det inte om vad jag tycker/inte tycker om sexköpslagen, utan nu handlar det mer om at jag ser att det finns en logik i att inte straffa säljarna, men att det kan finnas fog för att straffa köparna. Det var allt.

Jag har alltså haft förhållanden/någon form av seriösa relationer med samtliga jag har legat med. Så jo, jag känner dem väl och vet att de varken är sexmissbrukare samt att de inte använder sex som självskadebeteende. Men nu handlar detta inte om mig, utan om prostitution. Och det är nog lättare för dig att hålla dig till sakfrågan än att diskutera mitt forna sexliv (jag lever sedan massor med år i celibat, först ofrivilligt och nu frivilligt, men vill du diskutera min historia, så kanske du kan skicka ett PM med frågor istället).
Senast redigerad av TomatKungen 2021-02-18 kl. 05:39.
Citera
2021-02-18, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Samtycker till sex gör ju också en prostituerad kvinna. Är du dum i hela huvudet?

Att inte sexköparens beteende kan vara självskadebeteende, sexmissbruk. Betänk exempelvis att kvinnliga psykopater använder sig av sex för att manipulera sin omgivning. Du hittar säkert en och annan kvinnlig psykopat i sexindustrin.

Vilket ansvar har en människa att avgöra om den samtyckande motparten mår bra eller dåligt av samtyckandet? Hur går detta till? Inser ni inte att konsekvensen av er doktrin leder till en extremt sexualkonservativ, närmast assexuell kultur?

Nej ibland ångrar man ett knull, mänskligt, läropengar. Det tillhör livet.

Det var nyligen en fd. prostituerad som uttalade sig om detta. Att det inte är ett samtycke, utan ett "köpt samtycke". Om du tycker att "köpt samtycke" och "samtycke" är exakt samma sak så får det stå för dig. Jag har iaf. vett att inse den oerhörda och tragiska skillnaden.

Jag tror du har väldigt många förutfattade meningar om vad jag anser om saker och ting. Hur vore det om du frågar mig istället?

Men som det finns statistik kring så har 60-90% av de prostituerade utsatts för övergrepp som barn. Begrunda detta. Det är majoriteten av alla prostituerade. Har du träffat folk som varit utsatta för övergrepp som barn? Vet du hur de mår? vilka konsekvenser det har för dem? Betänk sedan att bland de prostituerade finns det 60-90% som varit utsatta för övergrepp som barn. Grunna lite på det en stund. Dessa kvinnor och män (dessa 60-90%) bör förr få hjälp och stöd gällande sina barndomstrauman snarare n att skaffa sig nya i prostitution... Och till dessa 60-90% kommer det alltså kunder som "Köper sig samtycke", utan att bry sig om vad dessa 60-90% bär med sig i bagaget. Begrunda detta.
Citera
2021-02-18, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StraffknullaMig
Så du håller med om att det finns en osäkerhet kring huruvida sexsäljande är ett självskadebeteende eller skadligt överhuvudtaget?

Hur kan man då straffa sexköpare per automatik när man inte vet huruvida sexköparen skadat kvinnan eller ej? Och när köparen gett kvinnan pengar som kan användas till lyxkonsumtion då blir det ännu märkligare att straffa sexköparen?

Ska man sätta män i fängelse för att de ger fattiga kvinnor pengar?

60-90% av alla prostituerade har varit utsatta för övergrepp som barn. Du kanske ska tänka lite på detta en stund.

Jag har inte sagt vad jag anser om sexköpslagen, mer än att det finns en logik kring att inte straffa sexsäljarna. De är redan i en utsatt situation som det är, flertalet av dem. Och vad är deras brott? Sälja sex? Anser du att det ens kan ses som brottsligt att sälja sex? Låter verkligen inte som ett lagbrott om du frågar mig.

Sexköparna däremot "köper sig samtycke", många gånger från prostituerade som varit utsatta för övergrepp som barn. Det finns en oaktsamhet i detta som gör att jag förstår logiken i att man kanske straffar sexköparna.

Jag diskuterar alltså här enbart logiken kring att man inte straffar sexsäljarna, men att man straffar sexköparna. Vad jag anser/inte anser om sexköpslagen har jag inte diskuterat.

Just det. Även du gör ett grundfel här. Du vet att det finns både manliga och kvinnliga prostituerade va? Och att det finns både män och kvinnor som köper sex? Jag skiter ärligt talat i könstillhörigheterna på de inblandade. Vad jag bryr mig om är att 60-90% av de prostituerade faktiskt inte skulle vara i prostitution överhuvudtaget, utan snarare få hjälp och stöd att kunna bearbeta sina barndomstrauman.
Citera
2021-02-18, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Såg du själv den hästsko och cirkelargument du gjorde där?

Är det verkligen intressegruppen sexnegatiova feminazis (samma som nu aktivt bekämpar porren) som vet bäst om säljaren är ett offer, eller är det säljaren själv?
Ingen feminazi bryr sig ens om att fråga dem, så jag bedömer frågan besvarad.

I det fall säljaren är ett offer för brott som trafficking eller människohandel, så var det redan straffbart innan. Sexköpslagen är BARA där för att sparka män på pungen för brott begångna mot såna som inte själva anser sig vara brottsoffer. Därför kommer aldrig en sexköpande kvinna dömas.

60-90% av de prostituerade har varit utsatta för övergrepp som barn. De borde inte vara i prostitution, utan snarare få hjälp och stöd att bearbeta sina barndomstrauman. Sexköpare borde ta sig en rejäl tankeställare över detta... Det finns en oaktsamhet hos sexköparna att köpa sex, när det finns siffror på att en hög andel prostituerade varit utsatta som barn. Köpt samtycke. Av någon som kanske gör detta som en kedjereaktion på de övergrepp denna har utsatts för i sin barndom...
Citera
2021-02-18, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
60-90% av alla prostituerade har varit utsatta för övergrepp som barn. Du kanske ska tänka lite på detta en stund.

Jag har inte sagt vad jag anser om sexköpslagen, mer än att det finns en logik kring att inte straffa sexsäljarna. De är redan i en utsatt situation som det är, flertalet av dem. Och vad är deras brott? Sälja sex? Anser du att det ens kan ses som brottsligt att sälja sex? Låter verkligen inte som ett lagbrott om du frågar mig.

Sexköparna däremot "köper sig samtycke", många gånger från prostituerade som varit utsatta för övergrepp som barn. Det finns en oaktsamhet i detta som gör att jag förstår logiken i att man kanske straffar sexköparna.

Jag diskuterar alltså här enbart logiken kring att man inte straffar sexsäljarna, men att man straffar sexköparna. Vad jag anser/inte anser om sexköpslagen har jag inte diskuterat.

Just det. Även du gör ett grundfel här. Du vet att det finns både manliga och kvinnliga prostituerade va? Och att det finns både män och kvinnor som köper sex? Jag skiter ärligt talat i könstillhörigheterna på de inblandade. Vad jag bryr mig om är att 60-90% av de prostituerade faktiskt inte skulle vara i prostitution överhuvudtaget, utan snarare få hjälp och stöd att kunna bearbeta sina barndomstrauman.

Om man säljer sex för att man psykiskt sjuk, traumatiserad, för att man är förvirrad och så vidare då är man en fara för sig själv.

Att låta sig våldtas för pengar kan leda till allvarlig depression, självmord, självmordsförsök, narkotikamissbruk och så vidare.

En sådan person måste komma under behandling. In på behandlingshem även om inget brottsligt begåtts.

Om alla sexköpare per automatik ska ses som personer som köper ett övergrepp då måste alla prostituerade per automatik tas till behandlingshem då de allvarligt skadar sig själva.

Och ja, det finns lagar mot att skada sig själv. Det är inte brottsligt men man kan tvingas till vård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in