2021-02-19, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Upptakten till mordet:

14 maj

A151/28

"Den 14 maj var hon ute på den sista kvällsrundan, vid tillfället var en av döttrarna med L
och de hade även en "lånehund" med sig.
L uppger att klockan var mellan 19.30 och 20.00 när hon gick hemifrån, hon säger sedan att
hon tror att klockan snarare var 19.45-19.50.
"
//
"Stefan var i garaget och höll på med något. L uppger att hon reagerade på att det smällde
och slamrade och det lät som att Stefan höll på att flytta saker med stor kraft därinne i
garaget
.
Stefan ropade till någon av döttrarna "kan du ta det här" eller "kan du hjälpa till .. ". L minns
inte mer exakt men han sa någon liknande.
På fråga hur Stefan var klädd vid tillfället så kan inte L minnas detta. Hon är ganska säker
på att han hade något kortärmat på överkroppen, kan har varit en t-shirt, vit eller blå.
Liv uppfattade det som att Stefan verkade uppjagad och/eller stressad. Det var för att han
slamrade så hårt i garaget.
""

Jag vet inte om vittnet menar att hon såg SD då i samband med att hon lämnade hemmet på R*ödklintsgatan, men det är inte långt från Betesvägen. Enligt Google tar det ca 7 minuter att gå den sträckan. Vid tiden som vittnet säger sig ha gått hemifrån är SD ännu på jobbet. Vittnet är ute och rastar hunden, så de kan ha gått långsammare, tagit en annan väg, låtit hunden springa runt lite.
Men tidigast 20:45 kan väl SD varit hemma, snarare lite senare.

20:33:20 larmar SD ut från jobbet.
21:04:28 Bilden som SD tar i sin hall strax innan han sticker iväg till Viken, visar hans ryggsäck och skor. (A 157B/362)
21:09:17 Telegram: nu Viken nu
21:09:59 Telegram: Bild- platsdelning - Varbergagatan
21:25:03----------Gym vändkors Passage G-vik
22:00:06 tar han fotot på tornet och är alltså redan ute (och duschad?),och ska till JG.

JG sa i förhör att ryggsäcken såg fullpackad ut. Men på bilden ser den inte full ut?

Vid garaget, borde vara strax innan han lämnar till gymmet:

- SD verkar uppjagad och stressad, slamrade hårt med grejor
- Vad gjorde SD i garaget? Letade han efter något?
- Har SD fått frågor på detta, dottern?
- Var det inte så att väskan från jobbet fanns kvar i SDs garage

precis, det var väl en väska eller låda där ett par stövlar och det målade böjda armeringsjärnet förvarades, det som SD plockade ur och sen inte återlämnades..
Citera
2021-02-19, 19:51
Medlem
Citat:
Här är inlägget som jag tänkte på.
Efter mycket påtryckningar om hur han kunde veta det han hävdade hostade Snoris till slut upp ett PM.

Det var ett tag sedan skribenten deltagit i tråden.

Det var alltså en liten pippi som viskade i Snoris öra, men vem personen är det vet vi inte. Vi vet väl egentligen inte ens om personen existerar. Personen säger sig i PM:et känna Lena.

Det här är ju ett sätt att (spekulation) arbeta på om man vill att tråden ska styras åt något håll. Då hade vi inte FUP, men eftersom personen själv inte vill delta i tråden, blir ju den stora frågan varför lämna "info" på det här sättet. Här kan vi alla vara anonyma. Att jobba i det fördolda skapar många frågetecken.

Det är därför det är så viktigt att alla som kan, länkar och anger källa. Sedan är det upp till var och en att bedöma trovärdighet i uppgifterna.
Tack för klargörandet.
Många är det som likt kackerlackor gör allt för att tjaffsa i tråden.
Jag skulle vilja veta hur många som är "här" i syfte att få Lenas röst hörd?
Citera
2021-02-19, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Tack för klargörandet.
Många är det som likt kackerlackor gör allt för att tjaffsa i tråden.
Jag skulle vilja veta hur många som är "här" i syfte att få Lenas röst hörd?
Vet inte hur ni ser på mig men jag vill att LenaW ska få sin mördare dömd.
Citera
2021-02-19, 19:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Oj vad kränkt SD är över att HD valde skilsmässa och dessutom Sillen. HD flyttade dessutom, det undgick ingen granne. HD njuter av sin hämnd och när hon får "respekt" så sjunker SDs anseende som en sten. Hon slickar sig nöjt om nosen och kurrar.
Du fick fel citat.🙃

Hon är glad när S är ledsen.
Hon njuter väl men väver in det som allt annat.
31 mars:

"Blir så påverkad av S. Ser så ledsen ut. Och jag känner mig ganska glad. Känslor som krockar. Har jag rätt att vara glad när han är ledsen? Många tankar som kommer."
Senast redigerad av develi 2021-02-19 kl. 20:02.
Citera
2021-02-19, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det känns bra att använda sina kunskaper till något gott. Jag framhäver gärna inte min egen insats men det finns det andra som gör.
Killen som är chef där i Örebro för de här tekniska bitarna beskriver sig så här på nätet:

TM beskriver sig själv som målmedveten. När han går in för något så gör han det till 110 procent. Han tycker om att jobba hårt, och gör det tills han nått sitt mål. Men så blir han också superskicklig på allt han tar sig för. Därför är hans CV lika lång som imponerande.

Är du nyfiken på vilka högprofilerade våldsbrott som han varit med och utrett de senaste åren så är svaret kort:

– Alla!”

Ja hörni alltså...

Edit: Jag har hittat ena IT-forensikerns ”hemliga” Facebook-konto. Mest bara för att testa hur anonyma de är på nätet.

vilken hjälte.. jag börjar starkt misstro rättsväsendet och de som ska skydda den enskilde individen.
Vem vet vem de själva ser upp till, Kapten Klänning?
Med tanke på hur många mord, hot, övergrepp mot kvinnor och framförallt alla pedofiler som poppar upp som gubben i lådan.. börjar bli rädd nu.
Självklart måste man skilja på rätt och fel, men att försöka framstå som störst, bäst och vackrast... nej, eget beröm luktar illa.
Citera
2021-02-19, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
HD utnyttjar Sillen, ett medel mot målet.
JS har fått vara wailing Wall och han har hoppats förgäves.
Han kvävde henne hette det väl sen?

Han borde inte sätta sin fot i närheten av henne.

7 maj
HD till SD:
Även om jag var arg, ledsen frustrerad förut så älskar jag dig.

SD/HD är siamesiska tvillingar. Kaka söker maka. Dom förtjänar verkligen varandra, vilket får mig att tro att båda också har sin del i LWs död. Utåt skyddar dom varandra solidariskt.

Usch, vilket rollspel dom sysslar med - totalt iskalla med hur de skadar/sårar de "statister" de drar in i sina spel. Tvi vale! Båda manipulerar och ljuger friskt. Allt verkar vara en inbördes tävlan.
Senast redigerad av Remark 2021-02-19 kl. 20:22.
Citera
2021-02-19, 23:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det känns bra att använda sina kunskaper till något gott. Jag framhäver gärna inte min egen insats men det finns det andra som gör.
Killen som är chef där i Örebro för de här tekniska bitarna beskriver sig så här på nätet:

TM beskriver sig själv som målmedveten. När han går in för något så gör han det till 110 procent. Han tycker om att jobba hårt, och gör det tills han nått sitt mål. Men så blir han också superskicklig på allt han tar sig för. Därför är hans CV lika lång som imponerande.

Är du nyfiken på vilka högprofilerade våldsbrott som han varit med och utrett de senaste åren så är svaret kort:

– Alla!”

Ja hörni alltså...

Edit: Jag har hittat ena IT-forensikerns ”hemliga” Facebook-konto. Mest bara för att testa hur anonyma de är på nätet.
Om nån förhäver sig märker andra.
.. sällan den som är narcissist och absolut aldrig nån med megalomani. 🤣

Men vad far du efter för övrigt om den där TM?

Det ser väl snarare ut som om den som skriver lägger ut resten av orden - superskicklig, imponerande cv - när man kollar på sidan?

Typ:
"Att Tony är så populär beror inte bara på att han är en ruskigt bra dansare."

Hans egna ord förekommer som vid en intervju:

"– Den kunskapen har jag sedan nytta av när jag instruerar mina elever – oavsett om det är i dans eller i fotografering. "

Det här är väl källan:
https://moderskeppet.se/om-larare/tony-moork/
Senast redigerad av develi 2021-02-19 kl. 23:42.
Citera
2021-02-20, 00:06
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Det är rent märkligt hur lik du låter några tidigare skribenter i tråden.
Vi har tjatat igenom detta om och om igen.

En relation är en relation. Då vet båda parter att det "finns något", något man är överens om.
En sådan relation hade Lena med SD, i vilket fall under perioder.

Lena försökte träffa andra, hon sökte en relation som hon kunde bygga på. Hon försökte hålla sig från SD, men det verkade som att hon hade svårt där.

Med några personer hade hon sexuella kontakter. Detta var inga relationer som verkade vara mer än något trevande för att se vad "som fanns". Det är inte samma sak som att säga att man har en relation med någon.

Det har varit så mycket snack om "flera parallella relationer" med flera gifta män, något som jag under åren försökt leta reda på fakta om. Två av dessa som det har sagt att Lena skulle ha haft någon sådan relation med (gift och samtidigt förhållande med annan) har jag avfärdat. De var skilda och den enda jag har uppfattat att hon hade samtidig relation med var SD.

Till SD var Lena bunden på ett sjukligt sätt, så sjukligt att hon sökte vård.

En som var 'upptagen" var den hon var tillsammans med när hon skadade benen. Han hade en flickvän som LW avundades för att hon levde ett så spännande liv. HW blev upprörd när LW berättade att hon dejtade en upptagen man.

Greven, som hon SMS-ade på nätterna var gift. Vi vet inte hur mycket LW försökte stöta på honom. Han säger att de aldrig haft någon intim relation. Det betyder inte att LW inte försökte.

Är du säker på att MgL var skiljd när han och LW återknöt kontakten?

Hennes gamla pojkvän hade hon fortsatt kontakt med när han var gift. Han som hon skickade p-bilder till och sexchattade med när han var nyskild. Vi vet inte om de höll på med det medan han var gift.

Hennes präst var i ett förhållande (gift?). Honom lekte hon också med och han dreglade.

HÅ räknar upp en hel rad simultana förhållanden hösten -17 som hon visste om. Var hon med i samma församling som L? Tyckte hon och LÅ att det var OK? LÅ och LW åkte iväg på något event tillsammans (långt bort med övernattningar). Hur kunde HÅ släppa iväg sin man ensam med LW när hon visste hur hon var?
Citera
2021-02-20, 00:57
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
En som var 'upptagen" var den hon var tillsammans med när hon skadade benen. Han hade en flickvän som LW avundades för att hon levde ett så spännande liv. HW blev upprörd när LW berättade att hon dejtade en upptagen man.

Greven, som hon SMS-ade på nätterna var gift. Vi vet inte hur mycket LW försökte stöta på honom. Han säger att de aldrig haft någon intim relation. Det betyder inte att LW inte försökte.

Är du säker på att MgL var skiljd när han och LW återknöt kontakten?

Hennes gamla pojkvän hade hon fortsatt kontakt med när han var gift. Han som hon skickade p-bilder till och sexchattade med när han var nyskild. Vi vet inte om de höll på med det medan han var gift.

Hennes präst var i ett förhållande (gift?). Honom lekte hon också med och han dreglade.

HÅ räknar upp en hel rad simultana förhållanden hösten -17 som hon visste om. Var hon med i samma församling som L? Tyckte hon och LÅ att det var OK? LÅ och LW åkte iväg på något event tillsammans (långt bort med övernattningar). Hur kunde HÅ släppa iväg sin man ensam med LW när hon visste hur hon var?

Och hur kunde HD släppa iväg SD när hon visste hur han var?
Citera
2021-02-20, 00:59
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ja, jag tycker att det är konstigt.

Blir det trovärdigt när en skribent som Snoris skriver i inlägg efter inlägg att han vet att det ligger till på ett visst vis, utan att ange källa eller på annat sätt få oss att förstå hur han vet?

Den skribenten använde ofta orden Basta och Punkt, för att på så vis sätta styrka i det han skrev.

Varför inte t ex skriva att han fått uppgiften via pm av en person som kände Lena på en gång?

Nu blev det väl inte särskilt trovärdigt alls, eftersom man som skribent i tråden kan vara hur anonym som helst och det finns inget tvång att svara någon. Efter att vi fått till oss FUP, kan ju jag säga att jag ser att det är flera saker som inte stämmer.

Men det är ju upp till var och en att tro och tycka vad man vill.
Citat:
Ja, jag tycker att det är konstigt.

Det kanske är för att du aldrig skriver något provokativt överhuvudtaget som riskerar att du får hela flocken emot dig. Om du istället för att leda flocken någon gång var "bytet" så skulle du förstå att alla kanske inte vill utsätta sig för det. De som skrivit något negativt har blivit anklagade för att ljuga, smutskasta, vara avundsjuka o.s.v. Om man kände LW IRL och inte tyckte om henne så kanske man inte bryr sig tillräckligt för att tycka att det är värt att ta den skiten.

Citat:
Nu blev det väl inte särskilt trovärdigt alls, eftersom man som skribent i tråden kan vara hur anonym som helst och det finns inget tvång att svara någon

Hade det varit mer trovärdigt om hen PM-at dig? Som om du någonsin skulle ha delat med dig av något som kunde tolkas som negativt om LW.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-02-20 kl. 01:02.
Citera
2021-02-20, 01:22
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Ett PM.
Citat:
Den senare delen av 2016 kunde LW under inga omständigheter låta omvärlden veta att hon hade/haft en relation med SD. Det fanns skäl till detta. Hon behövde upprätta en bra relation på annat håll och hade viktiga ögon på sig gällande detta.

Jag tar för givet att hon meddelade SD att deras relation nu var över alt satt på paus. SD stod i färd att lämna HD men fick nu kalla handen av LW, som trots detta ville fortsätta att träffa honom sporadiskt men i ännu mer hemlighet. I det här läget kan SD då ha meddelat LW att han kommer gå ut med deras relation och att han kunde bevisa denna genom sms dem emellan. DET kan ha varit orsak till det som blev den första anmälan.

SD inser att LW menar allvar och backar tillbaka till egna hemmet och allt som finns däri. Deras kärleksrelation är egentligen över i och med detta även om de tu fortsätter att ses då och då.

Båda två dras till varandra på en numera sjukligt sätt men LW är den som trots sina egna beslut om avslut vill testa sin dragningskraft gång på gång och plötsligt säger SD stopp. Han vill inte mer. Om det är för att visa sin makt eller om det handlar om att han nyktrat till kan jag inte svara på. Här ungefär kommer polisanmälan om misshandeln i bilen.

Eftersom LWs barn fanns i hemmet den där januarinatten 2017, då hon ringde efter polisen, så går ett meddelande direkt till sociala myndigheter. Det görs alltid när man anmäler ett våldsbrott och barn finns med i bilden. Barnen blir sedan intervjuade av soc. Om SDs barn utsätts för samma intervjuer kan jag inte svara på men det är väl högst troligt.

Dessa barnintervjuer ska ske skyndsamt och gärna inom en vecka. Så förmodligen visste alla barn samt deras pappa UW att den sk bilincidenten hade hänt. Hon försöker återta anmälan men det går ju inte sett till brottets karaktär. Det är här LW får problem, tror jag. För nu finns det en stor risk att hela hennes mindre smickrande val i livet kommer upp till ytan och det får inte hända.

Den LW jag kände var fullkomligt felfri i sina egna ögon. Kan det vara så illa att LW här skapar en väv av lögner enkomt för att skydda sitt eget anseende? Isfall är det en katastrof för många inblandade människor. Kan allt "det finns mer" vara skapat av LW själv???

OM SDs och HDs barn också blev intervjuade av socialtjänsten så förstår jag mer än väl att LW ville prata med HD. Slut citat.

Det finns en del fog för att mycket av denna initierade text kommer bekräftas i FUP

Hon försökte ju ta tillbaka anmälan för att det skulle bli förödande för henne som pastor om det blev allmänt känt att hon hade en relation med SD. Vem var det som var rädd om sin falska fasad då?

Citat:
Den LW jag kände var fullkomligt felfri i sina egna ögon. Kan det vara så illa att LW här skapar en väv av lögner enkomt för att skydda sitt eget anseende? Isfall är det en katastrof för många inblandade människor. Kan allt "det finns mer" vara skapat av LW själv???

Det här tror jag att det kan finnas mycket sanning i.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-02-20 kl. 01:33.
Citera
2021-02-20, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det kanske är för att du aldrig skriver något provokativt överhuvudtaget som riskerar att du får hela flocken emot dig. Om du istället för att leda flocken någon gång var "bytet" så skulle du förstå att alla kanske inte vill utsätta sig för det. De som skrivit något negativt har blivit anklagade för att ljuga, smutskasta, vara avundsjuka o.s.v. Om man kände LW IRL och inte tyckte om henne så kanske man inte bryr sig tillräckligt för att tycka att det är värt att ta den skiten.

Hade det varit mer trovärdigt om hen PM-at dig? Som om du någonsin skulle ha delat med dig av något som kunde tolkas som negativt om LW.

Kände du LW?

Edit. Pålitliga, pålästa skribenter är Guld värda.
Senast redigerad av Remark 2021-02-20 kl. 01:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in