2021-02-19, 17:12
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Ja du, det framgick av ett vittne och har tagits upp här tidigare. Det handlade i alla fall om en period på minst en månad. SD har egentligen aldrig velat släppa LW och mår säkert pyton nu när han ställt till det för sin egen "komfort". Den egoisten!

Det kan i varje fall inte ha varit efter att HD avslöjat affären 2017. För det finns kommunikationer att läsa mellan LW och SD efter det. Hon tjatade 24/7 på honom.
Citera
2021-02-19, 17:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Vad är det för någonting?
Håller med dig om att det måste få ett slut.

Här är inlägget som jag tänkte på.
Efter mycket påtryckningar om hur han kunde veta det han hävdade hostade Snoris till slut upp ett PM.

Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Ett PM.
Citat:
Den senare delen av 2016 kunde LW under inga omständigheter låta omvärlden veta att hon hade/haft en relation med SD. Det fanns skäl till detta. Hon behövde upprätta en bra relation på annat håll och hade viktiga ögon på sig gällande detta.

Jag tar för givet att hon meddelade SD att deras relation nu var över alt satt på paus. SD stod i färd att lämna HD men fick nu kalla handen av LW, som trots detta ville fortsätta att träffa honom sporadiskt men i ännu mer hemlighet. I det här läget kan SD då ha meddelat LW att han kommer gå ut med deras relation och att han kunde bevisa denna genom sms dem emellan. DET kan ha varit orsak till det som blev den första anmälan.

SD inser att LW menar allvar och backar tillbaka till egna hemmet och allt som finns däri. Deras kärleksrelation är egentligen över i och med detta även om de tu fortsätter att ses då och då.

Båda två dras till varandra på en numera sjukligt sätt men LW är den som trots sina egna beslut om avslut vill testa sin dragningskraft gång på gång och plötsligt säger SD stopp. Han vill inte mer. Om det är för att visa sin makt eller om det handlar om att han nyktrat till kan jag inte svara på. Här ungefär kommer polisanmälan om misshandeln i bilen.

Eftersom LWs barn fanns i hemmet den där januarinatten 2017, då hon ringde efter polisen, så går ett meddelande direkt till sociala myndigheter. Det görs alltid när man anmäler ett våldsbrott och barn finns med i bilden. Barnen blir sedan intervjuade av soc. Om SDs barn utsätts för samma intervjuer kan jag inte svara på men det är väl högst troligt.

Dessa barnintervjuer ska ske skyndsamt och gärna inom en vecka. Så förmodligen visste alla barn samt deras pappa UW att den sk bilincidenten hade hänt. Hon försöker återta anmälan men det går ju inte sett till brottets karaktär. Det är här LW får problem, tror jag. För nu finns det en stor risk att hela hennes mindre smickrande val i livet kommer upp till ytan och det får inte hända.

Den LW jag kände var fullkomligt felfri i sina egna ögon. Kan det vara så illa att LW här skapar en väv av lögner enkomt för att skydda sitt eget anseende? Isfall är det en katastrof för många inblandade människor. Kan allt "det finns mer" vara skapat av LW själv???

OM SDs och HDs barn också blev intervjuade av socialtjänsten så förstår jag mer än väl att LW ville prata med HD. Slut citat.

Det finns en del fog för att mycket av denna initierade text kommer bekräftas i FUP

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ok, vad säger din källa om bilincidenten?
Den som vi nu har sett dig veta i inlägg efter inlägg hur det gick till.
Du kan skippa lagarna denna gång

Det var ett tag sedan skribenten deltagit i tråden.

Det var alltså en liten pippi som viskade i Snoris öra, men vem personen är det vet vi inte. Vi vet väl egentligen inte ens om personen existerar. Personen säger sig i PM:et känna Lena.

Det här är ju ett sätt att (spekulation) arbeta på om man vill att tråden ska styras åt något håll. Då hade vi inte FUP, men eftersom personen själv inte vill delta i tråden, blir ju den stora frågan varför lämna "info" på det här sättet. Här kan vi alla vara anonyma. Att jobba i det fördolda skapar många frågetecken.

Det är därför det är så viktigt att alla som kan, länkar och anger källa. Sedan är det upp till var och en att bedöma trovärdighet i uppgifterna.
Citera
2021-02-19, 18:22
Medlem
notknapparens avatar
Nov -2015, messenger mellan Lena och hennes vän J:

A150/149

"L: Det har börjat bli väldigt mycket bilder i vår chatt
J: Gissade det...
L: Bilder som definitivt inte tål offentlighet, inte ens nära. Bilder jag aldrig trodde jag ens skulle ta
Han gjorde nån ominstallation så två hamnade i deras gemensamma dropbox. Bilder på mig såklart
Hur slätar man över det? Han har faktiskt försökt
J: Hon såg dem!
L: Men det var han som tabbade sig
Och ALLTID kommer det vara så att det är han som är otrogen. Inte jag!
Och ändå blir det jag som får skulden
J: Han är en skitstövel och ynkrygg,
L: Väcker myucket primitiva hämdkänslor hos mig, fantiserar om att gå hem till henne och berätta
precis allt, visa bilder, visa chatt, vad han skriver till mig
J: Det förstår jag verkligen
L: Skulle såklart krossa dem. Och sen skulle de KANSKE fortsätta, med den lögnen han levererar, det
har vi ju pratat om
Det skulle bli ett helvete även för mig. Men det är otäckt hur mycket det ibland frestar att få bara
säga som det är, låta det få synas att det VERKLIGEN är HAN som är otrogen, slippa bära skulden
själv för det han själv initierat
Påminn mig att aldrig göra det, det skulle bli min död
"

febr 2016:

"Tanken att berätta för J*erry hänger sig kvar. Skulle ta ned S från hans oförtjänta piedestal
Kanske ute och myscachar tillammans. Kommer knappast göra sig nån brådska häva RT. Kanske
dröjer dagar, veckor. ..
Väntar bara på nån bild på fb på myset
Att berätta för J*erry skulle också innebära att J inser att S ljugit även honom rätt upp i ansiktet. Jag
med.
Om det bara inte skulle slå så fruktansvärt hårt också mot mig själv ... Inte bara genom hans vrede
(vem vet vad han skulle ta sig till? Skrämmande). Utan också såklart genom människors dom mot
mig. Jag har ju faktiskt varit med om att bedra henne
Men att låta hans elakhet bli synlig. Där själva sexet med grannen bara är en liten, liten del. Hur han
lämnat ut henne på ett fruktansvärt sätt, berättat saker som INGEN ska veta. Beräknande och cyniskt
lurat henne dagligen, år ut och år in. Det är ju det största sveket
Låta henne förstå att så gör ingen riktig kärlek. Vad han än säger. Visa bilder han skickat,
meddelanden. Berätta om Stockholm. Om när de var på ridläger, om när de var borta nu på lovet.
Vad sim hängde dec dagar i veckan när hon sover. Att han systematiskt svikit. Och ljugit henne rakt i
ansiktet. Ofta
Kanske skulle hon vara så krampaktigt fast att lyssna på honom. Men det skulle ta. Hon skulle
kollapsa. Och han skulle döda mig
"
Senast redigerad av notknapparen 2021-02-19 kl. 18:25.
Citera
2021-02-19, 18:23
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Här är inlägget som jag tänkte på.
Efter mycket påtryckningar om hur han kunde veta det han hävdade hostade Snoris till slut upp ett PM.

Det var ett tag sedan skribenten deltagit i tråden.

Det var alltså en liten pippi som viskade i Snoris öra, men vem personen är det vet vi inte. Vi vet väl egentligen inte ens om personen existerar. Personen säger sig i PM:et känna Lena.

Det här är ju ett sätt att (spekulation) arbeta på om man vill att tråden ska styras åt något håll. Då hade vi inte FUP, men eftersom personen själv inte vill delta i tråden, blir ju den stora frågan varför lämna "info" på det här sättet. Här kan vi alla vara anonyma. Att jobba i det fördolda skapar många frågetecken.

Det är därför det är så viktigt att alla som kan, länkar och anger källa. Sedan är det upp till var och en att bedöma trovärdighet i uppgifterna.

Citat:
men eftersom personen själv inte vill delta i tråden, blir ju den stora frågan varför lämna "info" på det här sättet

Tycker du att det är konstigt? Du vet hur alla som skriver något negativt om LW blir/blivit påhoppade i tråden. Då är det inte konstigt om man istället skickar PM till någon som ändå vågar skriva om det negativa.
Citera
2021-02-19, 18:27
Medlem
develis avatar
Läste ånyo UWs ex och hon var väl i farten att kontakta HD, det var nåt om en tunga i öra på ett foto.
Hon verkar inte gilla LW, hennes förhör är som en roman. Hon beter sig som i det vore en terapisession ihop med ett behov att vräka ur sig.
Tänk så mycket avundsjuka det det florerar hos de försmådda fruarna.

" De mindre smickrande egenskaperna var att jag tyckte att det fanns en liten tjej i den här kvinnan som inte alltid mådde så bra."
Citera
2021-02-19, 18:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Ja du, det framgick av ett vittne och har tagits upp här tidigare. Det handlade i alla fall om en period på minst en månad. SD har egentligen aldrig velat släppa LW och mår säkert pyton nu när han ställt till det för sin egen "komfort". Den egoisten!

Kan det ha varit perioden då hon träffade MgL?
Jag vet att hon skämdes för att hon var otrogen mot MgL med SD, vilket får mig att tro att hon försökte hålla sig från honom den perioden. Det var också då det hände en del konstigheter med smygfotograferingar utanför Lena fönster och ljuslyktor som satt fastklistrade (ordentligt) på dörrhandtaget så det nästan inte gick att få bort den. Lena (eller MGL?) misstänkte också att SD varit in på hans dator.

Eller var det JS? Den relation som hon försökte hålla hemlig för SD, eftersom han blev svartsjuk?
Citera
2021-02-19, 18:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Tycker du att det är konstigt? Du vet hur alla som skriver något negativt om LW blir/blivit påhoppade i tråden. Då är det inte konstigt om man istället skickar PM till någon som ändå vågar skriva om det negativa.

Ja, jag tycker att det är konstigt.

Blir det trovärdigt när en skribent som Snoris skriver i inlägg efter inlägg att han vet att det ligger till på ett visst vis, utan att ange källa eller på annat sätt få oss att förstå hur han vet?

Den skribenten använde ofta orden Basta och Punkt, för att på så vis sätta styrka i det han skrev.

Varför inte t ex skriva att han fått uppgiften via pm av en person som kände Lena på en gång?

Nu blev det väl inte särskilt trovärdigt alls, eftersom man som skribent i tråden kan vara hur anonym som helst och det finns inget tvång att svara någon. Efter att vi fått till oss FUP, kan ju jag säga att jag ser att det är flera saker som inte stämmer.

Men det är ju upp till var och en att tro och tycka vad man vill.
Citera
2021-02-19, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det är mycket ruttet, vissa tycks inbilla sig att ett mord rensar luften, att en sky av rosendoft ska sänka sig över det nya brudparet som byter datum och prost.

Lite extraherat via JS:
"Hanna var inte uppriktig mot Stefan om då hon inlett en relation med Jonas."

"J delges att Hanna inte varit ärlig mot Stefan gällande relationen till J. Hon till och med ljuger för Stefan då han frågar henne rakt ut om relationen till J.
J vet inte om det ligger i linje med Hannas dröm om att återförenas med Stefan."

"Under våren 20 I 8 var det Hannas dröm, om än kanske ouppnåelig, att leva med Stefan."

"J har uppfattningen att Hanna varit mer dömande mot Lena än mot Stefan."

"Hade inte Lena funnits så hade de inte gått isär."

"Hanna tyckte illa om Lena och kände sig delvis förföljd av henne."

" pratade ganska mycket om det som varit mellan Stefan och Lena, det verkar ha varit traumatiskt för henne."

"hon tyckte fortfarande väldigt illa om henne."

H 30 april på viber:
, "tankar som kom ikväll om S trots allt gått till L".

JS: S går till L kan du inte påverka. Försök att inte lägga energi på det"

" J kan inte svarar på varför meddelanden från 14-16:e maj saknas i kommunikationen."

Hon är bekymrad.
Tidigare strategier har uppenbart inte fallit ut så som hon tänkt sig.

Ända sen pakten:
"Han minns att det var en överenskommelse mellan Stefan och Hanna att inte offentligt prata om relationen till Lena, även Jerry var med i överenskommelsen."

" Det Jerry vet gällande Hanna och Lenas kontakt efter att relationen avslöjades är att Lena hotat Hanna. Hotet bestod i att Lena hotade om att avslöja "allt" med innebörden relationen mellan Lena och Stefan. Lena har även sagt till Hanna att deras äktenskap var ett skämt och att "Stefan älskar mig och inte dig".

CH, nära vän och kollega:
" Hanna berättade under våren -18 för C att Stefan och Lena träffats efter separationen.
Hanna visste dock inte om det var för geocaching eller sex, hon ville inte veta."

Hon har liksom kunnat lukta sig till otrohet ända sen de i stort sett inledde relationen.
Det betyder att hon inte har 100% kärnfamilj.
Pappa harkrank är fortfarande on the loose.

Om LW släpper en bomb med detaljer (i en kommande cache?) torde det väl få fasaderna att rämna. Verkar ju vara av vikt att gå omkring och låtsas att det inte är så farligt.
Lite otrohet går att förlåta. Till slut börjar dock omgivningen skaka på huvudet om det ser så här skevt ut.

SD är rätt seg på fler fronter än i gräl om att åka utan henne 8 maj. .
Skickas väl när HD ligger på Sillens arm och myser:

12 maj
SD: Jag får inte igenom min ESTA.
Trevlig resa."

Oj vad kränkt SD är över att HD valde skilsmässa och dessutom Sillen. HD flyttade dessutom, det undgick ingen granne. HD njuter av sin hämnd och när hon får "respekt" så sjunker SDs anseende som en sten. Hon slickar sig nöjt om nosen och kurrar.
Senast redigerad av Remark 2021-02-19 kl. 18:50.
Citera
2021-02-19, 19:14
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Kan det ha varit perioden då hon träffade MgL?
Jag vet att hon skämdes för att hon var otrogen mot MgL med SD, vilket får mig att tro att hon försökte hålla sig från honom den perioden. Det var också då det hände en del konstigheter med smygfotograferingar utanför Lena fönster och ljuslyktor som satt fastklistrade (ordentligt) på dörrhandtaget så det nästan inte gick att få bort den. Lena (eller MGL?) misstänkte också att SD varit in på hans dator.

Eller var det JS? Den relation som hon försökte hålla hemlig för SD, eftersom han blev svartsjuk?

Hemlig för alla. Eftersom hon hade flera intima relationer simultant.

Har du sett att det var något uppehåll i SD och LWs konversationer någonsin?
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-02-19 kl. 19:21.
Citera
2021-02-19, 19:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Oj vad kränkt SD är över att HD valde skilsmässa och dessutom Sillen. HD flyttade dessutom, det undgick ingen granne. HD njuter av sin hämnd och när hon får "respekt" så sjunker SDs anseende som en sten. Hon slickar sig nöjt om nosen och kurrar.
HD utnyttjar Sillen, ett medel mot målet.
JS har fått vara wailing Wall och han har hoppats förgäves.
Han kvävde henne hette det väl sen?

Han borde inte sätta sin fot i närheten av henne.

7 maj
HD till SD:
Även om jag var arg, ledsen frustrerad förut så älskar jag dig.
Senast redigerad av develi 2021-02-19 kl. 19:56.
Citera
2021-02-19, 19:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Hemlig för alla. Eftersom hon hade flera intima relationer.

Det är rent märkligt hur lik du låter några tidigare skribenter i tråden.
Vi har tjatat igenom detta om och om igen.

En relation är en relation. Då vet båda parter att det "finns något", något man är överens om.
En sådan relation hade Lena med SD, i vilket fall under perioder.

Lena försökte träffa andra, hon sökte en relation som hon kunde bygga på. Hon försökte hålla sig från SD, men det verkade som att hon hade svårt där.

Med några personer hade hon sexuella kontakter. Detta var inga relationer som verkade vara mer än något trevande för att se vad "som fanns". Det är inte samma sak som att säga att man har en relation med någon.

Det har varit så mycket snack om "flera parallella relationer" med flera gifta män, något som jag under åren försökt leta reda på fakta om. Två av dessa som det har sagt att Lena skulle ha haft någon sådan relation med (gift och samtidigt förhållande med annan) har jag avfärdat. De var skilda och den enda jag har uppfattat att hon hade samtidig relation med var SD.

Till SD var Lena bunden på ett sjukligt sätt, så sjukligt att hon sökte vård.
Citera
2021-02-19, 19:31
Medlem
Citat:
Nov -2015, messenger mellan Lena och hennes vän J:

A150/149

"L: Det har börjat bli väldigt mycket bilder i vår chatt
J: Gissade det...
L: Bilder som definitivt inte tål offentlighet, inte ens nära. Bilder jag aldrig trodde jag ens skulle ta
Han gjorde nån ominstallation så två hamnade i deras gemensamma dropbox. Bilder på mig såklart
Hur slätar man över det? Han har faktiskt försökt
J: Hon såg dem!
L: Men det var han som tabbade sig
Och ALLTID kommer det vara så att det är han som är otrogen. Inte jag!
Och ändå blir det jag som får skulden
J: Han är en skitstövel och ynkrygg,
L: Väcker myucket primitiva hämdkänslor hos mig, fantiserar om att gå hem till henne och berätta
precis allt, visa bilder, visa chatt, vad han skriver till mig
J: Det förstår jag verkligen
L: Skulle såklart krossa dem. Och sen skulle de KANSKE fortsätta, med den lögnen han levererar, det
har vi ju pratat om
Det skulle bli ett helvete även för mig. Men det är otäckt hur mycket det ibland frestar att få bara
säga som det är, låta det få synas att det VERKLIGEN är HAN som är otrogen, slippa bära skulden
själv för det han själv initierat
Påminn mig att aldrig göra det, det skulle bli min död
"

febr 2016:

"Tanken att berätta för J*erry hänger sig kvar. Skulle ta ned S från hans oförtjänta piedestal
Kanske ute och myscachar tillammans. Kommer knappast göra sig nån brådska häva RT. Kanske
dröjer dagar, veckor. ..
Väntar bara på nån bild på fb på myset
Att berätta för J*erry skulle också innebära att J inser att S ljugit även honom rätt upp i ansiktet. Jag
med.
Om det bara inte skulle slå så fruktansvärt hårt också mot mig själv ... Inte bara genom hans vrede
(vem vet vad han skulle ta sig till? Skrämmande). Utan också såklart genom människors dom mot
mig. Jag har ju faktiskt varit med om att bedra henne
Men att låta hans elakhet bli synlig. Där själva sexet med grannen bara är en liten, liten del. Hur han
lämnat ut henne på ett fruktansvärt sätt, berättat saker som INGEN ska veta. Beräknande och cyniskt
lurat henne dagligen, år ut och år in. Det är ju det största sveket
Låta henne förstå att så gör ingen riktig kärlek. Vad han än säger. Visa bilder han skickat,
meddelanden. Berätta om Stockholm. Om när de var på ridläger, om när de var borta nu på lovet.
Vad sim hängde dec dagar i veckan när hon sover. Att han systematiskt svikit. Och ljugit henne rakt i
ansiktet. Ofta
Kanske skulle hon vara så krampaktigt fast att lyssna på honom. Men det skulle ta. Hon skulle
kollapsa. Och han skulle döda mig
"

Man blir ju nyfiken på hur den där Dropboxen hanterades i bodelningen. Inget om den i IT-protokoll för SD eller HD.
I SD:s tidslinje dock diverse aktivitet mellan dator och Dropbox.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in