2021-02-18, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Känner du henne IRL? Varför hatar du henne så?
Antar att du gör det ?
Citera
2021-02-18, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det förekommer ju inloggningar i LW:s Google, Geocaching och Instagram efter hennes död. Det finns också misstankar om att någon varit och snokat i både HD:s och LW:s konton redan innan hon dog. SD har ju närheten till dem som fördel om han vill ta reda på lösenord men det finns ett mer sofistikerat sätt jag vill visa mest för att höja ett varningens finger. Ingen spekulation annars här om SD:s kunskapsnivå på området. Det ska jag låta vara osagt.

Många får rådet att använda en krypterad mejl som t.ex. Protonmail. Så här kan man göra för att lura av någon inloggningsuppgifter dit. Samma metod gäller för Linkedin, Google, Pinterest osv.
Ett mejl utformas att se ut som det kommer från t.ex. Protonmail då. Mejlet ber mottagaren att klicka på en länk för att logga in och acceptera nån ny policy eller liknande variant. Länken kan också skickas som SMS eller ett DM i t.ex. Instagram.

Klickar man på den bifogade länken så kommer det här fönstret upp. Observera att webbadressen inte går till Protonmail.com. Lätt att missa för den som inte har koll. Mottagaren skriver in sina inloggningsuppgifter och trycker på Login(i det här fallet mina testuppgifter):
https://www.bildtagg.se/bild/gpelqdjoqsch1h5rvwqcxvm7

Så snart inloggningen gjorts blir man omdirigerad till den riktiga inloggningssidan för att det ska se lite "äkta" ut:
https://www.bildtagg.se/bild/qwod0cf18xtjxr4skb7ulwq

Så här ser det ut i en hackares fönster (i detta fallet min dator) när han har skickat en länk till någon som man vill lura av lösenordet:
https://www.bildtagg.se/bild/v1maphhmdh13j35ow6k9klw8

"Waiting victim to open the link ..." är tillfället då man väntar på att offret ska klicka på länken. Så snart det är gjort har man IP-nummer och internetleverantör och annat enligt bilden ovan.

Sen "Waiting credentials ..." är väntan på att offret skriver in sina inloggningsuppgifter.

Och "Credentials found!" talar för sig själv. Där ser man inloggningsuppgifterna som mottagaren av mejlet skrev in i första bilden.

Det är bl.a. därför som Flashback har varningar när man vill öppna länkar i t.ex. PM. Och anledningen till att det finns skräpfilter i mejlen.

När man inriktar sig på ett specifikt konto så kallas det "spear phishing". Det kan se väldigt äkta ut. Det är inte omöjligt att något sådant lurat av LW (eller HD och andra) lösenord.

har tänkt fråga dig Avel, har du fått nån respons på det matrealet du lämnat in till ÅH och de andra i utredningen? och i sådana fall vad ? Du är en frisk fläkt här minst sagt med kunskap lååångt utöver vad både forensiker och andra IT förståsigpåare har! Måtte SD åka dit nu och få skaka galler det svinet
Citera
2021-02-18, 19:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du raderade mitt intro.

Mina frågeställningar var utifrån ditt påstående att HD agerar utifrån "allt det han vill" som du då skrev.

"Vill hon ligga med Sillen för att SD vill det?"
Du svarar: Jag tror att HD var med S*illen för att hon var mogen för det, hon var på väg...

Det är inte vad jag frågar om.
Resten blir lika irrationellt som svar.

Du diskuterar ju som att H styrs mer likt en Marionett av SD.
Hon gör det väl ändå inte för SD utan snarare för sig själv?

Jag svarade "allt det han vill" utifrån ditt inlägg i spoliern nedan.
Jag menade att SD vill att HD ska springa mellan honom (han vill att hon ska komma till honom), hon bjuder in honom, de sover ihop, hon vill att de ska resa till USA, allt för att de ska återförenas, hon vill gifta om sig med SD. Allt det som SD vill.

Så länge hon gör som han vill, då går det bra.
På det viset är hon mycket lättare att hantera än Lena, som ställer krav, ultimatum, hot.

jag tror absolut att kvinnor som är både självständiga, duktiga och driftiga kan hamna i en relation som Lena. Och därmed även HD. Det är ingen motsättning i det.

Om det hade varit omvänt, att HD börjat ställa krav, sätta emot och bete sig som Lena med hot osv, då är jag inte helt osäker på om det hade varit HD som fått stryka på foten. HD kommer ju tillbaka så att säga.

Hon gör som han vill.

Från ditt inlägg:
Citera
2021-02-18, 19:38
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
Tanken har slagit mig förut att Jerry ringde snuten på Hanna på uppdrag av Stefan. Han tjänar ju på att Hanna är livrädd för att bli misstänkt och sitta häktad, även på att så tvivel om annan gärningsman. Med tanke på hur hispig Jerry är kan det säkert ha räckt med några antydningar, Stefan visste att Jerry inte skulle kunna hålla käften. Stefan visste att Jerry i själva verket är förälskad i honom och egentligen vill ha Hanna ur bilden? Samtidigt pumpar han Hanna full om att de inte har något på honom, vad som händer om hon inte gör som instruerat osv.
Så kan det vara.

Citat:
JG är Hannas knähund.
Frågan är om han är SD:s eller HD:s knähund.
Svaret är inte helt solklart.
Om han hade varit HD:s knähund skulle han ha tagit parti mot SD när han fick kännedom om otroheten.

Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
Haha fair enough. Tror ju dock han hellre skulle sitta i Stefans knä så att säga. Lite väl mycket homoerotik där mellan två vuxna heteromän, i mina ögon.
Jag lutar nog också åt det hållet.
Citera
2021-02-18, 19:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag svarade "allt det han vill" utifrån ditt inlägg i spoliern nedan.
Jag menade att SD vill att HD ska springa mellan honom (han vill att hon ska komma till honom), hon bjuder in honom, de sover ihop, hon vill att de ska resa till USA, allt för att de ska återförenas, hon vill gifta om sig med SD. Allt det som SD vill.

Så länge hon gör som han vill, då går det bra.
På det viset är hon mycket lättare att hantera än Lena, som ställer krav, ultimatum, hot.

jag tror absolut att kvinnor som är både självständiga, duktiga och driftiga kan hamna i en relation som Lena. Och därmed även HD. Det är ingen motsättning i det.

Om det hade varit omvänt, att HD börjat ställa krav, sätta emot och bete sig som Lena med hot osv, då är jag inte helt osäker på om det hade varit HD som fått stryka på foten. HD kommer ju tillbaka så att säga.

Hon gör som han vill.

Från ditt inlägg:
Mansgrisen SD vill garanterat ränna som en pilsk bäver mellan båda.
Har inte sagt ett ord om annat.

"Hon gör som han vill"
"Så länge hon gör som han vill, då går det bra."

Hon lär av fri vilja, som gift med SD, ha gjort ett val då hon inleder en sexuell relation med Sillen.

Det lär föga vara nåt som SD vill - eftersom hon ljuger för honom även efter hon tagit ut skilsmässa och flyttat.

Samtidigt vill hon ha tillbaka SD, hon vill åka till USA för nystart.
Han vill inte.

Hur du får detta till att "hon gör som han vill" begriper jag fortfarande inte.
Citera
2021-02-18, 20:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Så kan det vara.

Frågan är om han är SD:s eller HD:s knähund.
Svaret är inte helt solklart.
Om han hade varit HD:s knähund skulle han ha tagit parti mot SD när han fick kännedom om otroheten.

Jag lutar nog också åt det hållet.
Att JG är SDs voffsing råder ingen tvekan.

Sen tog HD över honom på caching/vän fronten från LW - och så kör de gemensam strategi att utesluta henne ur gemenskapen.

H cachar och kommunicerar med JG som LW gjorde förr och fähunden SD står i centrum.
Förlåten och helnöjd. Eldar lite lagom i brasan om syndabocken.
... Och fortsätter ligga.

JG är ute och spanar om L och SD träffas, han ser dem i bilen efter ett event.
H inleder korsförhöret, SD lyckas slingra sig ur, JG såg nog fel och så levde de vidare i sin hundgård.

Voff.
Citera
2021-02-18, 21:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Mansgrisen SD vill garanterat ränna som en pilsk bäver mellan båda.
Har inte sagt ett ord om annat.

"Hon gör som han vill"

Hon lär av fri vilja, som gift med SD, ha gjort ett val då hon inleder en sexuell relation med Sillen.

Det lär föga vara nåt som SD vill - eftersom hon ljuger för honom även efter hon tagit ut skilsmässa och flyttat.

Samtidigt vill hon ha tillbaka SD, hon vill åka till USA för nystart.
Han vill inte.

Hur du får detta till att "hon gör som han vill" begriper jag fortfarande inte.

Kanske vi bara pratar förbi varandra.

Jag tänker att naturligtvis vill inte SD att HD är med S*illen. Det visas ju med all tydlighet hur han går in otillåtet på hennes enheter, till sist en gång/h. Han förnekar fast hon tydligt ser att han varit där. Han ljuger om hur det har gått till. JS och HD måste gå över till andra kommunikationssätt och HD byter kod.

Att HD träffas av kärleken, vaknar upp och börjar "tycka om sin kropp" måste ju verkligen sticka i ögonen på SD. Han försöker på alla sätt att få tillbaka henne.
Rosor i loggen på 10- åriga bröllopsdagen.

Veckorna innan resan är SD i botten. Dagar av bråk med HD och barnen. Han tjurar; nu ska han inte åka. Han reagerar som ett trotsigt barn. "Ingen vill ha honom", eller kanske ska han resa ensam.
Eller kanske ska HD åka med S*illen.

HD fattar att SD visst vill åka, men han har regredierat. Han tar på sig offerkoftan, men HD säger till honom att det är inte han som är offer. Typ, ta dig i kragen och väx upp! Kram!

Hon talar till honom som en vuxen pratar till ett barn och hon vet att han visst vill åka.

Redan Lena skrattade åt hur HD försvarade SD när han ljuger till JG när han varit till Lena med bilen. HD är lika sjukligt bunden som Lena, det är min uppfattning. Ingen av kvinnorna är "bara" svaga. De är också starka, intelligenta, driftiga och duktiga på många plan. Samtidigt har de sina svagheter (precis som vi alla har). Det är där i det fördolda som SD styr och ställer.

Och det även med JG.

"Bara jag som vet, ni andra får gissa."
Precis sånt som JG inte vill höra.

Tillägg:

Lägger till en del från den konversationen i en spoiler:

Senast redigerad av notknapparen 2021-02-18 kl. 21:17.
Citera
2021-02-18, 21:17
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
"Mot min vilja."
Är inte det något man kan säga om man själv har blivit övertalad att göra något man inte vill?
För mig finns det något slags underförstått "jag gjorde det mot min vilja" i det uttrycket.
Är det bara jag som uppfattar det så?

Jag uppfattar det som att LW inte gjorde som han ville. Han varnade henne många gånger. Till sist blev han "tvungen" att döda henne "mot sin vilja".
Citera
2021-02-18, 21:34
Medlem
Citat:
Jag uppfattar det som att LW inte gjorde som han ville. Han varnade henne många gånger. Till sist blev han "tvungen" att döda henne "mot sin vilja".
Va? fanns det fler än en gång innan Stefan gick fullretard..mot sin vilja?
De senaste rönen är mord är lagligt mot Stefan Davidssons vilja.
Senast redigerad av pushlr 2021-02-18 kl. 21:46.
Citera
2021-02-18, 21:52
Medlem
Citat:

Han kan ju presentera den förklaringen inför HR!
Citera
2021-02-18, 22:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kanske vi bara pratar förbi varandra.

Jag tänker att naturligtvis vill inte SD att HD är med S*illen. Det visas ju med all tydlighet hur han går in otillåtet på hennes enheter, till sist en gång/h. Han förnekar fast hon tydligt ser att han varit där. Han ljuger om hur det har gått till. JS och HD måste gå över till andra kommunikationssätt och HD byter kod.

Att HD träffas av kärleken, vaknar upp och börjar "tycka om sin kropp" måste ju verkligen sticka i ögonen på SD. Han försöker på alla sätt att få tillbaka henne.
Rosor i loggen på 10- åriga bröllopsdagen.

Veckorna innan resan är SD i botten. Dagar av bråk med HD och barnen. Han tjurar; nu ska han inte åka. Han reagerar som ett trotsigt barn. "Ingen vill ha honom", eller kanske ska han resa ensam.
Eller kanske ska HD åka med S*illen.

HD fattar att SD visst vill åka, men han har regredierat. Han tar på sig offerkoftan, men HD säger till honom att det är inte han som är offer. Typ, ta dig i kragen och väx upp! Kram!

Hon talar till honom som en vuxen pratar till ett barn och hon vet att han visst vill åka.

Redan Lena skrattade åt hur HD försvarade SD när han ljuger till JG när han varit till Lena med bilen. HD är lika sjukligt bunden som Lena, det är min uppfattning. Ingen av kvinnorna är "bara" svaga. De är också starka, intelligenta, driftiga och duktiga på många plan. Samtidigt har de sina svagheter (precis som vi alla har). Det är där i det fördolda som SD styr och ställer.

Och det även med JG.

"Bara jag som vet, ni andra får gissa."
Precis sånt som JG inte vill höra.
Jag är hur tydlig som helst utifrån det jag själv skrivit.

H gör inte som SD vill.

Ville SD att hon ska övervaka honom?
Definitivt inte.
Han vill gå som katten från lort.
Han vill inte ens erkänna nåt öht och fortsätta i status Quo med två brudar.
Citat:
LW skrattade åt det som jag skakar i huvudet åt:

Att H inte vill se sanningen. Tacka fan att hon har ångest.
Hon ljuger inför sig själv av sällan skådat slag och försöker upprätthålla falska fasader.

Det ska döljas. Det ska inte pratas. De ska låtsas som om allt är frid och fröjd.
Tomtebolycka och kärnfamilj.

Där skiljer hon sig markant från LW oavsett om båda har en mycket osund relation till samma man.
Oavsett om de båda är starka kvinnor or what ever.
Oavsett att han är manipulativ.

HD är rätt slug om man tittar lite bortom den forna dagsformen som sjuk, bedragen och nån sorts kroniskt offer sen dess.
Det beteende hon förfasar sig över kör hon själv.

Hon ligger med Sillen, går bakom ryggen på SD, hon ljuger om sexrelationen och hon tar ut skilsmässa. Hon fortsätter ljuga.

Citat:
Japp. När du kopierar vad H själv säger i förhör låter det så om den 8 maj.
Hon trivialiserar.

Frågan är varför hon inte vill tillstå att hon är drivande?
Det ses att Fhl om och om igen frågar när beslut togs och hon slingrar sig som en orm.
Han nästan får ryta till.

Det framkommer via HD själv i förhör (efter många om och men) att hon beslutat sig innan honom och att det är han som inte vill åka (via hennes chef).

Hon har tagit ut skilsmässa, men trots detta vill iväg och fira att de levt halva livet ihop.
Komplicerat tycker SD som inte vill med och ligga i den dubbelsäng hon bokat.
Så han föreslår Sillen som hon knullar med.
Fast det vet han inte för det är i smyg.

Senast redigerad av develi 2021-02-18 kl. 22:02.
Citera
2021-02-18, 22:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han kan ju presentera den förklaringen inför HR!

Jag ser fram emot den leveransen av motiv.
Hon var så jävla jobbig och fattade inte att jag blev tvungen att döda henne. Hon kan skylla sig själv.
Hon fattade ju inte mixen av Rt och JÄD om vartannat.

Problemet ligger hos herrn och väldigt basic i klass med Guns n Roses:

I used to love her but I had to kill her.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in