2021-02-01, 18:01
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jag tror fortfarande att en granskande dokumentär om fallet skulle vrida upp möjligheten att klara upp det. Det var ju en journalist som kontaktade polisen med alla möjliga idéer i början av utredningen, så jag tror inte att han riktigt släppt tankarna på detta.
Förhoppningsvis är det nån terrier till journalist som lurar i skuggorna och som är villig att gräva vidare i detta gryt av lögner och håligheter. Nån som inte skyr att använda blåslampa och ihärdighet, för NÅN kommer att visa sig vara den svaga länken.

Ja, kanske man även i detta fall får sätta sitt hopp till den tredje statsmakten...
Citera
2021-02-01, 18:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Håller med om att dag inte är ett alternativ.
Fast jag kanske ska bli konspirstorisk.
Idag la gofile ner, både pdf och ljudfiler.

"They're Coming to Take Me Away, Ha-Haaa!"

Finns det nåt mer alternativ ang pdf?
Alltså aktbil (inte huvudprot)
Har inte velat spränga minnet och laddat ett par i taget.
Det är väldigt rörigt då många sidor verkar stängt ner över tid.
Citera
2021-02-01, 18:14
Medlem
Citat:
Jag tror fortfarande att en granskande dokumentär om fallet skulle vrida upp möjligheten att klara upp det. Det var ju en journalist som kontaktade polisen med alla möjliga idéer i början av utredningen, så jag tror inte att han riktigt släppt tankarna på detta.
Förhoppningsvis är det nån terrier till journalist som lurar i skuggorna och som är villig att gräva vidare i detta gryt av lögner och håligheter. Nån som inte skyr att använda blåslampa och ihärdighet, för NÅN kommer att visa sig vara den svaga länken.

Har du något minne av om han var från NA?
Citera
2021-02-01, 18:24
Medlem
Citat:
Ok, har nu läst Lenas brors förhör. Ett kort förhör som är skrivet i en sammanfattning.
Det framkommer inget om att "det inte var det första äktenskap hon förstörde".

Det enda jag hittar som man kan få till något är det här:

A 146/119

"På fråga vad Lena berättat om sina män? O säger att Lena hade ett bekräftelse behov som
han tror beror på mamma och pappa. Hon var 18 år när hon flyttade hemifrån. Hon drog till
Portugal eller om det var Spanien, hon korn hem med en portugis "det började redan då"
"

Av någon outgrundlig anledning byter brorsan namn från O till Peter, men man förstår att det är samma vittne som pratar.

På fråga om vad som kan ha hänt Lena:

"Peter säger att frun H*anna bor i samma område som ställt ultimatum, det har han funderat på.
Syrran var orsaken till att de separerade. Hon har förstört ett äktenskap tänker jag och det kan
skapa reaktioner.
"

Det ser ut som om han tror att HD är GM, enl hur han uttrycker sig. Det är från henne reaktionerna borde komma.
Senast redigerad av VigosRos 2021-02-01 kl. 18:26.
Citera
2021-02-01, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Har du något minne av om han var från NA?

Jag minns inte och ska därmed inte heller gissa.
Vad jag minns är att han var väldigt ivrig gällande ishacka/isyxa som potentiellt mordvapen. Han blev väl förhörd om detta.
Nötis minns säkert detta mycket bättre än jag.
Citera
2021-02-01, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ja, kanske man även i detta fall får sätta sitt hopp till den tredje statsmakten...

Ja, som sista utväg i alla fall.
I vilket fall så känns det som att Polisen i Örebro också är i lite behov av blåslampa. Känslan är ju att de var lite väl tillbakalutade inledningsvis och trodde att det skulle bli en enkel kaka att lösa fallet? I stället gav de mördaren försprång och har ännu inte knappat in tillräckligt.

Edit: I alla fall inte tillräckligt för att vare sig nagla dit SD ELLER avskriva honom som misstänkt.
Senast redigerad av uncommon-name 2021-02-01 kl. 18:39.
Citera
2021-02-01, 18:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det ser ut som om han tror att HD är GM, enl hur han uttrycker sig. Det är från henne reaktionerna borde komma.

Blev kanske lite utryckt ur sitt sammanhang.
Man får läsa hela stycket, och då blev det lite lösa tankar på vad som kunde ha hänt.
Citera
2021-02-01, 18:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag minns inte och ska därmed inte heller gissa.
Vad jag minns är att han var väldigt ivrig gällande ishacka/isyxa som potentiellt mordvapen. Han blev väl förhörd om detta.
Nötis minns säkert detta mycket bättre än jag.

Haha, sämre minne än vad jag har får man leta efter!
Du brukar däremot ha bra minne! Särskilt detaljer!

Men det här minns jag faktiskt, för det sticker ju ut lite grann:

A 151/115

"V: Mmm. Ja, men, jag kan väl, jag kan börja berätta. Jag har jobbat som journalist i, ja 24 år
är det väl nu. Och, det har resulterat i ett antal serier och olika TV-program både
internationellt och i Sverige då. Öhh, och jag har gjmt rätt så många sådana här program om,
om domstolar och den formen av journalistik, kriminaljournalistik. Jag har gjort en serie som
heter Domstolen som går på Sveriges Television. Och vi har väl gjort 16 timmar varvid, jag
tror det är 23 rättsfall eller något sånt där. Så jag är väl rätt så van vid att vara i både rättssal
och träffa människor som har råkat illa ut, åklagare och advokater och sånt. Ähh, och så
senast så gjorde jag en serie som heter Operation Playa som går på SVT nu också.
Ähh, och, då, nu håller jag på med en ny serie och då har jag tittat på det här mordet på Lena
Wesström då, och har väl grävt mig ner i det senaste, kan väl vara 6 - 7 månaderna eller
något sånt där[...]
"
Citera
2021-02-01, 18:44
Medlem
JG tröttnat på stan och sina vänner? Lgh till salu på Hemnet iaf.
Citera
2021-02-01, 18:53
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
JG tröttnat på stan och sina vänner? Lgh till salu på Hemnet iaf.

Undrar även om hans fru/sambo tröttnat på honom...
Citera
2021-02-01, 19:03
Medlem
Citat:

A 151/115

"V: Mmm. Ja, men, jag kan väl, jag kan börja berätta. Jag har jobbat som journalist i, ja 24 år
är det väl nu. Och, det har resulterat i ett antal serier och olika TV-program både
internationellt och i Sverige då. Öhh, och jag har gjmt rätt så många sådana här program om,
om domstolar och den formen av journalistik, kriminaljournalistik. Jag har gjort en serie som
heter Domstolen som går på Sveriges Television.
Och vi har väl gjort 16 timmar varvid, jag
tror det är 23 rättsfall eller något sånt där. Så jag är väl rätt så van vid att vara i både rättssal
och träffa människor som har råkat illa ut, åklagare och advokater och sånt. Ähh, och så
senast så gjorde jag en serie som heter Operation Playa som går på SVT nu också.
Ähh, och, då, nu håller jag på med en ny serie och då har jag tittat på det här mordet på Lena
Wesström då, och har väl grävt mig ner i det senaste, kan väl vara 6 - 7 månaderna eller
något sånt där
[...]
"

Men dåså! Klappat och klart!

Hoppas grävet fortfarande pågår.
Citera
2021-02-01, 19:06
Medlem
Citat:

A 151/115

heter Domstolen som går på Sveriges Television. Och vi har väl gjort 16 timmar varvid, jag
något sånt där[...]
"

Han grävde i 6-7 månader och kom fram till en isyxa. Han gav kanske upp sen när han fått lite uppmärksamhet. Måste läsa den där monologen igen nån gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in