Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Kanske vi bara pratar förbi varandra.
Jag tänker att naturligtvis vill inte SD att HD är med S*illen. Det visas ju med all tydlighet hur han går in otillåtet på hennes enheter, till sist en gång/h. Han förnekar fast hon tydligt ser att han varit där. Han ljuger om hur det har gått till. JS och HD måste gå över till andra kommunikationssätt och HD byter kod.
Att HD träffas av kärleken, vaknar upp och börjar "tycka om sin kropp" måste ju verkligen sticka i ögonen på SD. Han försöker på alla sätt att få tillbaka henne.
Rosor i loggen på 10- åriga bröllopsdagen.
Veckorna innan resan är SD i botten. Dagar av bråk med HD och barnen. Han tjurar; nu ska han inte åka. Han reagerar som ett trotsigt barn. "Ingen vill ha honom", eller kanske ska han resa ensam.
Eller kanske ska HD åka med S*illen.
HD fattar att SD visst vill åka, men han har regredierat. Han tar på sig offerkoftan, men HD säger till honom att det är inte han som är offer. Typ, ta dig i kragen och väx upp! Kram!
Hon talar till honom som en vuxen pratar till ett barn och hon vet att han visst vill åka.
Redan Lena skrattade åt hur HD försvarade SD när han ljuger till JG när han varit till Lena med bilen. HD är lika sjukligt bunden som Lena, det är min uppfattning. Ingen av kvinnorna är "bara" svaga. De är också starka, intelligenta, driftiga och duktiga på många plan. Samtidigt har de sina svagheter (precis som vi alla har). Det är där i det fördolda som SD styr och ställer.
Och det även med JG.
"Bara jag som vet, ni andra får gissa."
Precis sånt som JG inte vill höra.
Jag är hur tydlig som helst utifrån det jag själv skrivit.
H gör inte som SD vill.
"Så länge hon gör som han vill, då går det bra."
Ville SD att hon ska övervaka honom?
Definitivt inte.
Han vill gå som katten från lort.
Han vill inte ens erkänna nåt öht och fortsätta i status Quo med två brudar.
Citat:
Redan Lena skrattade åt hur HD försvarade SD när han ljuger till JG när han varit till Lena med bilen. HD är lika sjukligt bunden som Lena, det är min uppfattning. Ingen av kvinnorna är "bara" svaga. De är också starka, intelligenta, driftiga och duktiga på många plan. Samtidigt har de sina svagheter (precis som vi alla har). Det är där i det fördolda som SD styr och ställer.
LW skrattade åt det som jag skakar i huvudet åt:
Att H inte vill se sanningen. Tacka fan att hon har ångest.
Hon ljuger inför sig själv av sällan skådat slag och försöker upprätthålla falska fasader.
Det ska döljas. Det ska inte pratas. De ska låtsas som om allt är frid och fröjd.
Tomtebolycka och kärnfamilj.
Där skiljer hon sig markant från LW oavsett om båda har en mycket osund relation till samma man.
Oavsett om de båda är starka kvinnor or what ever.
Oavsett att han är manipulativ.
HD är rätt slug om man tittar lite bortom den forna dagsformen som sjuk, bedragen och nån sorts kroniskt offer sen dess.
Det beteende hon förfasar sig över kör hon själv.
Hon ligger med Sillen, går bakom ryggen på SD, hon ljuger om sexrelationen och hon tar ut skilsmässa. Hon fortsätter ljuga.
Citat:
HD fattar att SD visst vill åka, men han har regredierat. Han tar på sig offerkoftan, men HD säger till honom att det är inte han som är offer. Typ, ta dig i kragen och väx upp! Kram!
Japp. När du kopierar vad H själv säger i förhör låter det så om den 8 maj.
Hon trivialiserar.
Frågan är varför hon inte vill tillstå att hon är drivande?
Det ses att Fhl om och om igen frågar när beslut togs och hon slingrar sig som en orm.
Han nästan får ryta till.
Det framkommer via HD själv i förhör (efter många om och men) att hon beslutat sig innan honom och att det är han som inte vill åka (via hennes chef).
Hon har tagit ut skilsmässa, men trots detta vill iväg och fira att de levt halva livet ihop.
Komplicerat tycker SD som inte vill med och ligga i den dubbelsäng hon bokat.
Så han föreslår Sillen som hon knullar med.
Fast det vet han inte för det är i smyg.