2021-02-18, 17:37
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Jag tror knappast det här feministgänget brinner för upphovsrättsfrågor i vanliga fall. Det här handlar bara om att få trycka till Patrik med det enda man kan komma på. Patriks fråga kring jämförelsen bilderna emellan undviker man totalt.
Citat:
Ursprungligen postat av Copiadyo
Jag håller med om att dessa feministnazi ev har tagit chansen att trycka till Patrik, och skiter fullständigt i upphovsrätten, det rättfäridgar väl inte hans härdsmälta någonting alls ändå? Han hade kunnat manuvrerat ut dem genom att antingen bara sagt
"Fan ni har rätt, credd, sorry"
Eller bara ignorerat? Att istället börja kalla dem pedofiler och använda massa härskartekniker samt massa andra övertramp.
Vilka är "gänget" ni syftar på? Är det nån förening?

Det är väl vad Helena Wiberg säger om sin teckning han ska förhålla sig till? Det är väl henne han ska kommunicera med. Sumpar han bort hela frågan med att fäktas mot random socialamedierskribenter?
Citera
2021-02-18, 18:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nu har det ju blivit hans försörjning, hans arbete som opinionsbildare. Han har väl aldrig haft något riktigt arbete och på den tiden han var aktiv var det inte så bra betalt för friidrottare. Verkar ju gå ganska fint för han pengamässigt med tanke på att det nu finns stålar att skänka och han ska också köpt sig en dyr MC.

Där blir det ju lite kluvet denna taktik att ge sig in i fullt krig mot feminstnazisterna. De sitter med stor makt dessa inte minst över att kunna skapa drev mot att han får föreläsa och får vara med i TV-soffor som ger bra ersättning. Men klädförsäljningen kanske går så bra att det kvittar det är där pengarna numera kommer in.

Jag tror inte att det går fint för honom pengamässigt. Han har själv gått ut och sagt att efter "pandemin" kom så får han inga jobb och vet inte hur han ska kunna betala hyran. Det var för ett år sedan. Det här är hans bolag. Jag har inte kollat årsredovisningen men det ser inte bra ut.

https://www.allabolag.se/5568110125/sjoberg-242-ab
Senast redigerad av AwakeAsFuck 2021-02-18 kl. 18:12.
Citera
2021-02-18, 18:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Grejen med kläderna är att ”allt överskott” ska gå till välgörenhet enligt hemsidan. Troligen är det en stor anledning till att många köper.

Sedan Childhood och BRIS tackade nej har det varit väldigt tyst om vem som ska få pengarna. Att kränga kläder under sken av välgörenhet för att sedan behålla pengarna vore verkligen en new low. Men det tror vi väl inte om Patrik?

Ja det vore det och det är ju en plan i och för sig. Det lär visa sig hur det går. Gott om pengar har han i alla fall inte nu.. och jobb efter de här utspelen han gjort kan han glömma.
Citera
2021-02-18, 18:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Du har rätt. Minnesförlust är nog mer en urban myt. Kan bero på att många som åkt dit för brott med alkohol och anabola kanske skyller på det?

Vad som däremot är sant är att det kan en väldig aggressivitet. Anabola (östrogen) gör ju män till veritabla PMS-monster där alkoholen förstärker. Så det kan ju kanske förklara Patriks plötsliga personlighetsförändring?
Vet inte vad som kan ligga bakom hans barnsliga beteende. Låter som en rolig grej man kan kläcka ur sig på fyllan i ungdomen men som de flesta låter stanna där. Han är en person med sunda tankar annars och jag har full förståelse för hans kamp mot sexuella övergrepp på barn. Men efter detta har jag tappat allt förtroende för honom. Tänk att han kunde rasera det han byggt upp så fort. Att dessutom omge sig med personer som Jan Emanuel i sin reklam för märket tycker jag sänker det hela ännu mer.

Roddy har jag inget emot, han verkar vara en trevlig kille som seriöst ägnat större delen av sitt liv åt kroppsbygge. Då har jag också en större förståelse för att han använder sig av otillåtna preparat, för det gör man på den nivån.

Men Jan Emanuel är en typiskt mentalt svag individ som på klassiskt vis gått på myten att muskler, pengar och materiella ting inger respekt. Han leker låtsasgangster och jobbar hårt på att synas med kampsportfolk för att han tror att det ger lite extra plus. Det räcker med att skrolla igenom de första bilderna på hans instagramkonto för att inse vilken tragisk person det är.

Jag förstår ärligt talat inte varför Patrik hänger med Jan Emanuel, det ger ett väldigt oärligt intryck.

Kanske det är så att Patrik nu går i samma fälla som Ola Rapace gjorde och försöker bygga upp en helt ny person som han efter några år kommer att ångra och därmed gråter ut om sitt snedsteg i pressen.
Citera
2021-02-18, 19:30
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Lite som den populära psykologiska mekanismen (som jag tror starkt på) att den som mest tydligt (och extremt) tar avstånd från, exempelvis, homosexualitet själv lider av homosexuella impulser/tankar/önskningar. Jag kan tänka mig att Patrik, på ålderns höst, sneglat alltmer åt tonårsflickors håll, och att han gärna vill dölja detta för omgivningen.

Antingen det, eller så tar han bara den enklaste vägen när det kommer till att slå in en öppen dörr: "Se vad himla illa jag tycker om pedofiler, visst är jag bra?". Kanske en kombo, vem vet...

Jo något är det som luktar. Litar tillexempel mer på att Erik Anton Martin Magnusson alias Mr Cool. Som sjöng om att knull barn. Faktiskt inte skulle få för sig att göra det än Patrik som inte göra annat än skriker sig hes om hur dåligt pedofili är. Ungefär samma trend som kring rasism.
Citera
2021-02-18, 19:33
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Upphovskvinnan till det verk som Sjöberg felaktigt trodde sig fritt kunna låna, bjuder ut en ny bild till försäljning på Instagram.

Citat:
Jag vill välkomna mina nytillkomna följare med en riktig höjdarrabatt på denna omstridda bild! Ange kod:
SOTOMAYOR245
för att aktivera 20% rabatt på ”Kill your local rapist” i alla storlekar! Direktlänk i bion.

https://www.instagram.com/p/CLWu26QpG_X/?utm_source=ig_web_button_share_sheet

Sjöbergs numera bildlösa inlägg, som, illustrerat, utlöste den senaste konflikten:

Citat:
Döda alla våldtäktsmän går för sig men kom inte och försök med att döda alla pedofiler för det har ultrafeministerna och deras svans med instagramaktivister nu bestämt!
Ser riktigt hur systrarna cyber high -fivar varandra och släpar sig tillbaka till soffan och fortsätter med dagens protester som snart kablas ut i det gemensamma systernätverket. En wannabe konstnär hängde upp på min sida med exakt samma budskap som våra tryck, varken konstnären eller vi är först med samma budskap och det har vi varit öppna med men konstnären har fått idel kredd för att hon kommit på det där med döda alla våldtäktsmän. Så nu vet ni som är lite tveksamma vid skarpt läge, förvänta er inte nån hjälp av hemmaklippt raklugg med tre näsringar ifall ett överfall sker på ert barn av en pedofil för dessa damer bryr sig inte... Jag screenshottade dom värsta kommentarerna då jag såg vart det var påväg och inser nu att jag borde sparat alla svar. Vad är det med er tanter som hela tiden är så jävla pung och kuk fixerade? Varför detta eviga hot om våld? Och det värsta är ju att ni nu hjälper pedofiler med en slags normalisering då i princip alla av er som kommenterade hade uppfattningen att pedofiler begår inte alltid övergrepp men det gör våldtäktsmän... Jag ser då ingen skillnad på dessa två kategorier utan båda tillhör jordens avskum och måste hållas avskilda från samhället men ni ville inte höra nåt om det för kvinnor kan! Nu hoppades det in riktigt arga kvinns från höger och vänster och ni få som inte hade låsta profiler såg identiska ut när jag scrollade era sidor, tack för underhållningen så där plötsligt en måndagskväll, vem fan kunde tro det? Kanske tar jag med mina följare på vernissage när ni minst anar det, råkade få med mig några alster av konstnären igår, Blir nog efter sängdags då det som brukligt är övervåld i konstverket där vi bla kan se en orakad amazonkvinna lemlästar en viking på öppen gata!*#konstärbästpåbio*#döda*#detgodavåldet

https://www.instagram.com/p/CLV94GRn_PY/?utm_source=ig_web_button_share_sheet
Citera
2021-02-18, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ville815
Berätta gärna vad du pratar om. Vad är "det"?
Trodde det var uppenbart att det handlade om instagram-grejen nu eftersom det är på tapeten.
Citera
2021-02-18, 20:20
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Upphovskvinnan till det verk som Sjöberg felaktigt trodde sig fritt kunna låna, bjuder ut en ny bild till försäljning på Instagram.

https://www.instagram.com/p/CLWu26QpG_X/?utm_source=ig_web_button_share_sheet

Sjöbergs numera bildlösa inlägg, som, illustrerat, utlöste den senaste konflikten:

https://www.instagram.com/p/CLV94GRn_PY/?utm_source=ig_web_button_share_sheet
Haha, klockrent, konstnärinnan har ju humor ju. Något bitter Sjöberg verkar sakna.
Citera
2021-02-18, 20:20
Medlem
belle.indifferences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ap-ungen
Grejen är ju att Patrik under längre tid nu, på eget bevåg, betett sig tvivelaktigt och således skapat sig många "ovänner". Så att en sådan här härdsmälta skulle ske kunde man lukta sig till på lååååååång väg! Han är helt enkelt otroligt osympatisk och döljer det inte heller. Inte nog med det så är han ju allmänt rätt så(läs jävligt) blåst. Jag har seriöst svårt att förstå varför en normalt funtad människa på något sätt kan "se upp" till honom. Han är ju mer genomskinlig än ett nyputsat fönster. Allt han gör är för att boosta sitt eget ego mitt i avsaknaden av en vettig vardag och utbildning.
Hade han på riktigt brytt sig om att göra skillnad för utsatta barn och försökt förebygga att fler barn att bli utsatta så är det väl ingen, inte ens här på flashback, som tror att hans tillvägagångssätt kommer skörda frukt? Jag säger inte att han nödvändigtvis behöver göra precis som alla andra stora organisationer men han hade ju åtminstone kunnat ge hans projekt ett seriöst ansikte utåt? Att trycka en vidrig grafik på ett gäng fula wt-kläder som några machomuskelknuttar poserar i gör ingen väsentlig skillnad. Dessutom skulle det inte förvåna mig om kläderna i sig är tillverkade med hjälp av barn i tredje världen som både arbetar som slavar sexuellt samt i fabrik. Just sayin'!

Det är sorgligt men jag tror faktiskt inte att han förstår.
Jag menar, när childhood och Bris förklarar på ett övertydligt sätt hur de jobbar och varför, så svarar han med att de är pedofilvurmare. Det är inte heller så att han ber tusen gånger om ursäkt en stund efter. Utan han tycker verkligen det.
Som en urspårad 15-åring.
Citera
2021-02-18, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copiadyo
Alltså han måste fått en hjärnblödning?

Ja. Eller substanser.
Citera
2021-02-19, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Det var någon förvirrad människa tidigare i tråden som drog in hans ålder i det hela. Som om det inte kunde bli mer irrelevant att han snart är en "56-årig gubbe". Det är väl knappast någon skillnad på att han gjorde det nu. Eller att han gjort det när han var 45 eller 25 för den delen.
Citat:
Ursprungligen postat av Ville815
Berätta gärna vad du pratar om. Vad är "det"?
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Trodde det var uppenbart att det handlade om instagram-grejen nu eftersom det är på tapeten.

Nej tråden spretar åt olika håll så "det" kunde ha syftat på flera saker.

Till exempel de historielösa anklagelserna om dopning som plötsligt dykt upp här mot Patrik, och som enbart tycks bygga på att han är polare med den vandrande steroid-döden Jan Emanuel.
Senast redigerad av Ville815 2021-02-19 kl. 13:04.
Citera
2021-02-19, 16:02
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Patrik Sjöberg polisanmäld efter sin härdsmälta på Instagram.

https://www.gp.se/kultur/kultur/göteborgskonstnär-polisanmäler-patrik-sjöberg-1.41736072
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in