Citat:
Ursprungligen postat av
SWAG99
Låter lite förhastat. Jag har lite Robur Ny Teknik och en småbolagsfond, tillsammans knappt 10% av kapitalet. Den andelen minskar stadigt då mina 15 aktier ökar ungefär dubbelt så fort. Nu krävs det kanske mer än ett års historik som det handlar om i mitt fall, men jag ser inget skäl att ge upp på aktier till förmån fonder.
Däremot gjorde jag en del klantiga affärer i början, var inne i SAS och lite annat mög, så man får ju lägga lite tid och energi på det. Saknar man det.intresset är ronderfonder bättre, helt klart.
Ja kanske? har inte alltför mycket erfarenhet fast är rätt intresserad och både läser och lyssnar och har vänner som håller på och är framgångsrika!
Jag har väl inte såpass mycket cash att det blir någon större avkastning! Tyvärr.
Men som sagt så har alla fonder gått bra som sämst 7% i år och där har jag jag haft 50% och 50% aktier. Och nu när jag är lite inne på en dipp så körde jag på guld och silver fonder de brukar gå bra i dåliga tider? Men som sagt har en del löst nu som ska investeras helst då i en dipp som kanske aldrig kommer? Men man ska gå på magkänslan!
I övrigt blir jag glad att andra lyckas och hoppas det går bra för er! Dock får man se det som ett spel!
Btw SAS var jag och gröta i också! fast gjorde 2400 plus fast det var med lekpengarna!