2021-02-17, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SWAG99
Låter lite förhastat. Jag har lite Robur Ny Teknik och en småbolagsfond, tillsammans knappt 10% av kapitalet. Den andelen minskar stadigt då mina 15 aktier ökar ungefär dubbelt så fort. Nu krävs det kanske mer än ett års historik som det handlar om i mitt fall, men jag ser inget skäl att ge upp på aktier till förmån fonder.

Däremot gjorde jag en del klantiga affärer i början, var inne i SAS och lite annat mög, så man får ju lägga lite tid och energi på det. Saknar man det.intresset är ronderfonder bättre, helt klart.

Ja kanske? har inte alltför mycket erfarenhet fast är rätt intresserad och både läser och lyssnar och har vänner som håller på och är framgångsrika!
Jag har väl inte såpass mycket cash att det blir någon större avkastning! Tyvärr.

Men som sagt så har alla fonder gått bra som sämst 7% i år och där har jag jag haft 50% och 50% aktier. Och nu när jag är lite inne på en dipp så körde jag på guld och silver fonder de brukar gå bra i dåliga tider? Men som sagt har en del löst nu som ska investeras helst då i en dipp som kanske aldrig kommer? Men man ska gå på magkänslan!
I övrigt blir jag glad att andra lyckas och hoppas det går bra för er! Dock får man se det som ett spel!
Btw SAS var jag och gröta i också! fast gjorde 2400 plus fast det var med lekpengarna!
Citera
2021-02-17, 20:39
Medlem
graFFes avatar
+60% idag på Ehang. Köpte vid öppning
Citera
2021-02-17, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av graFFe
+60% idag på Ehang. Köpte vid öppning
Varför dök den efter helgen?
Citera
2021-02-17, 20:55
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumstid
En riktig prövning för en Noobrookie... tredje blodiga dagen i rad. Från plus 40% till 5%, snart tillbaks på ruta ett. Säkert en hälsosam läxa men svårt att känna glädje idag.

Sund inställning att se det som en läxa när man är nybörjare. Det är viktigt att genomlida större dyk för att kunna utveckla sin börspsykologi.
Citera
2021-02-17, 21:02
Medlem
graFFes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Varför dök den efter helgen?

Anklagade för bedrägeri. Bullshit såklart.

https://edition.cnn.com/2021/02/17/investing/ehang-stock-wolfpack-shortseller-intl-hnk/index.html
Citera
2021-02-17, 21:07
Medlem
MrLevaLivets avatar
Blodröd dag, Cell Impact slaktas, Impact coatings slaktas, Bayn slaktas, det mesta lyser blodrött. Det som kämpar på fint är Robur Kinafond, men det kommer jag inte långt med en sådan här dag tyvärr. - 4k and counting.
Citera
2021-02-17, 21:11
Medlem
Humeruss avatar
Citat:
Beror ju självklart på vad man investerar i. Kör man gubbaktier som rör sig enstaka procent per månad så går det ju långsammare, än om man kör högre risk, t.ex penny stocks.

Jag gick ut väldigt aggressivt och gick på high risk high reward, det har fungerat bra (tack för det). Fick också bullseye på AMC när jag köpte in mig den 22/1, och den 27/1 började pumpen, ca 500% reward. Lär inte hända igen, haha.

Prickade även in CCIV vid $28, som nu ligger i $55.

Tog även emot tips härifrån (GEVO från stocken!) och har hittat diverse andra aktier genom att hänga på Stocktwits. BNGO såg jag när den steg 1000% på en dag, läste om företaget och figured, why not. Det lönade sig nu när det blev 3x pengarna på 1 månad.

Men hey, det faller inte alla i smaken. Jag tror ändå att informationen finns där för alla, det handlar bara om att leta och läsa.
Kul att fonderna gått bra Jag är själv inne på HSB Hållbarhets Energi som tickar på, höga förväntningar kommande åren.

Snyggt!
Har också köpt CCIV och håller kvar i dom även om jag är 200%+

Är +1%idag märkligt nog

https://ibb.co/xMFT7xL

Blev nyligen sjusiffrigt 😳
Citera
2021-02-17, 21:23
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humerus
Snyggt!

Är +1%idag märkligt nog

Är det första millen? Stort grattis!
Citera
2021-02-17, 21:35
Medlem
7.62s avatar
Skrik och panik är den enda rimliga reaktionen idag..
Citera
2021-02-17, 21:37
Medlem
Citat:
Snyggt!

Är +1%idag märkligt nog

Jäklar vad snyggt, bra jobbat och grattis!

Du får ta och fira med mergern och ytterligare 200%
Citera
2021-02-17, 21:49
Medlem
Humeruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Är det första millen? Stort grattis!

Citat:
Jäklar vad snyggt, bra jobbat och grattis!

Du får ta och fira med mergern och ytterligare 200%

Haft otroligt mycket tur!
Tack
Citera
2021-02-17, 22:00
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Haft otroligt mycket tur!
Tack

Klev du på duktigt i bottnarna från Corona-kraschen? Eller shoppade loss efter sommaren och till hösten inom GreenTech?

Äh, vadå tur! Det där är ju riktigt bra jobbat även om flera sektorer haft en rejäl skjuts i sitt momentum senaste månaderna.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in