Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-28, 21:19
  #7057
Avstängd
Glossuss avatar
Vad fan gör jag nu? Kasta TV,n från balkongen förefaller vara en god idé..
Va 170k plus, nu 94k.
Det finns all anledning till att snea ur..

https://www.youtube.com/watch?v=ZdnL...QKLGhI&index=2
Citera
2024-02-28, 21:52
  #7058
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Vad fan gör jag nu? Kasta TV,n från balkongen förefaller vara en god idé..
Va 170k plus, nu 94k.
Det finns all anledning till att snea ur..

https://www.youtube.com/watch?v=ZdnL...QKLGhI&index=2
Du är en kortsiktig traderfjant som handlar extremt volatil skit och sen gnäller du när det svänger. Du har otur när du tänker eller? Dessutom, vad har en töntig kentvideo med Topic att göra?
Citera
2024-02-28, 22:07
  #7059
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Vad fan gör jag nu? Kasta TV,n från balkongen förefaller vara en god idé..
Va 170k plus, nu 94k.
Det finns all anledning till att snea ur..

https://www.youtube.com/watch?v=ZdnL...QKLGhI&index=2
Hur ser din avkastning ut på lång sikt?
Citera
2024-02-28, 22:40
  #7060
Avstängd
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Du är en kortsiktig traderfjant som handlar extremt volatil skit och sen gnäller du när det svänger. Du har otur när du tänker eller? Dessutom, vad har en töntig kentvideo med Topic att göra?

Sa jag inte att du ska köpa MSTR?
Citera
2024-02-29, 04:02
  #7061
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Sa jag inte att du ska köpa MSTR?
Sa jag inte att jag inte sysslar med spekulationer i pyramidspel? Men för all del fortsätt du pumpa in pengar där, hela vägen tills bubblan spricker. Då kommer du nog vilja slänga ut mer än bara tvn från balkongen.
Citera
2024-02-29, 10:26
  #7062
Medlem
Black.Panthers avatar
Det går faktiskt bra, inga 85 k på en dag bra men bra. Roligt att se att det nästan alltid är blå siffror överlag per dag. Är dock luttrad från förra året så väntar mest på att allt ska rasa

Jag la en liten order på Skandia Japan exponering nu.
Citera
2024-03-02, 00:52
  #7063
Avstängd
Glossuss avatar
Beskedligare siffror idag.. +8655.
Dock ruskigt nöjd med att ha köpt tillbaka de högvolatila BTC-miners CleanSpark och MARA med nästan kirurgisk precision.
Citera
2024-03-02, 01:05
  #7064
Avstängd
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Du är en kortsiktig traderfjant som handlar extremt volatil skit och sen gnäller du när det svänger. Du har otur när du tänker eller? Dessutom, vad har en töntig kentvideo med Topic att göra?

Älskar hög volla. Gör du bara lite mer rätt än fel så...
Dock inget jag rekommenderar till rookies. Där är det breda indexfonder som gäller.
Citera
2024-03-03, 02:00
  #7065
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Älskar hög volla. Gör du bara lite mer rätt än fel så...
Dock inget jag rekommenderar till rookies. Där är det breda indexfonder som gäller.
Det är nog det bästa rådet!
__________________
Senast redigerad av Truefighter 2024-03-03 kl. 02:38.
Citera
2024-03-03, 15:23
  #7066
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Älskar hög volla. Gör du bara lite mer rätt än fel så...
Dock inget jag rekommenderar till rookies. Där är det breda indexfonder som gäller.

Därför är det intressant att veta hur trejdingen din står sig över tid, kontra en indexfond.


Missförstå mig rätt, är inte missunnsam. Alla som tar risk, är såklart berättigade till rewarden. No guts, no glory.
Vill egentligen bara poängtera för de lite yngre läsarna i tråden, att ett sådan trejding är förenad med höööög risk, och att det lika gärna kan gå käpprätt söderut och det snabbt.
Citera
2024-03-03, 15:40
  #7067
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Älskar hög volla. Gör du bara lite mer rätt än fel så...
Dock inget jag rekommenderar till rookies. Där är det breda indexfonder som gäller.


Tror jag förstår vad du menar.
Det finns sätt att trada på som kräver kadaverdisciplin i systematiseringen. Har man hittat sitt gebit så gäller det hålla fast vid systemet.
Ingångar och utgångar blir betydelselösa i sammanhang. Det är när du sammanfattar resultatet och finner att du är på rätt kurs när man slår slumpen ganska duktigt, då ska man inte släppa på disciplinen.

Med det sagt tror jag att det är ett bra bevis att man är en relativt duktig tradare när man ligger på plus 6 gånger av 10 och uppåt. Det är det enda beviset. Sedan kan alla " influencers" och dyl strö blå dunster omkring sig bäst dom vill. Kan du inte ta förluster så har du inte i trading att göra. Och det brukar oftast vara där skon klämmer. Den psykologiska effekten av en förlust får många kanske att göra riktiga tabbar som sänker hela skeppet ännu mer.

En nybörjare som planlöst med 100k beger sig ut och ska bli tradare för att dra in storkovan , utan att ha en säker grundstrategi blir snart både utblottad och får självförtroendet kvaddat för avsevärt framtid
__________________
Senast redigerad av Upplyften 2024-03-03 kl. 15:44.
Citera
2024-03-03, 17:06
  #7068
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
En nybörjare som planlöst med 100k beger sig ut och ska bli tradare för att dra in storkovan , utan att ha en säker grundstrategi blir snart både utblottad och får självförtroendet kvaddat för avsevärt framtid

Ja, det ger ju sig självt. Jag menar, hade trejding varit enkelt och riskfritt - hade alla redan hållit på med det. Det finns ju liksom anledningar till att folk inte gör det.

Och så är det ju statistiskt sett: många trejders går på pumpen. Bara det att den procenten som lyckas navigera klanderfritt mellan minorna, alltid även tycks hänga på Flashback
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback