2021-02-17, 22:18
Medlem
Humeruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Klev du på duktigt i bottnarna från Corona-kraschen? Eller shoppade loss efter sommaren och till hösten inom GreenTech?

Äh, vadå tur! Det där är ju riktigt bra jobbat även om flera sektorer haft en rejäl skjuts i sitt momentum senaste månaderna.

Började på 0kr 2016 och gick minus 50% under 2017 faktiskt.

Sen har jag haft ”tur” och flyttat runt pengarna mellan aktier som haft bra flyt.
Lyfte ut majoriteten av innehaven i slutet av februari 2020 och petade in igen innan sommaren 2020.

Yes mycket GreenTech sedan 2016. Är egentligen rätt skeptisk till senaste årets börsklimat. Hade GreenTech kraschat skulle jag vara den stora förloraren. Nu är mitt bett på Coronaförlorare(40%) typ Norwegain Cruise Line mf.
Men har minskat risken kraftigt för jag är bara en knegis ^^
Citera
2021-02-17, 22:26
Medlem
LeifD2s avatar
Måste varit en av dom uslaste dagarna i år detta. I stort sett allt gick ned. En del rejält.

Jag tror jag måste ändra strategi på delar av min portfölj.

Det jag kan glädjas åt är att jag INTE köpte något i Aker Solutions förra veckan, som jag funderade på då. Likaså Goodtech har jag satt på "avvakta". Det gick upp idag, ja, men har varit ganska svajig. Måste göra en mer nogrann analys på den.
Citera
2021-02-17, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Måste varit en av dom uslaste dagarna i år detta. I stort sett allt gick ned. En del rejält.

Jag tror jag måste ändra strategi på delar av min portfölj.

Det jag kan glädjas åt är att jag INTE köpte något i Aker Solutions förra veckan, som jag funderade på då. Likaså Goodtech har jag satt på "avvakta". Det gick upp idag, ja, men har varit ganska svajig. Måste göra en mer nogrann analys på den.

Tappade 50% av årets uppgång på en dag... helt underbart.
Citera
2021-02-17, 22:50
Medlem
Zneekahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humerus
Snyggt!
Har också köpt CCIV och håller kvar i dom även om jag är 200%+

Är +1%idag märkligt nog

https://ibb.co/xMFT7xL

Blev nyligen sjusiffrigt 😳

Stort grattis!! Hoppas på att sitta i samma båt en dag!

Rött idag här med men inte katastrof iaf tack vare BITF
https://i.imgur.com/6ht1TED.png
Citera
2021-02-17, 22:52
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humerus
Började på 0kr 2016 och gick minus 50% under 2017 faktiskt.

Sen har jag haft ”tur” och flyttat runt pengarna mellan aktier som haft bra flyt.
Lyfte ut majoriteten av innehaven i slutet av februari 2020 och petade in igen innan sommaren 2020.

Yes mycket GreenTech sedan 2016. Är egentligen rätt skeptisk till senaste årets börsklimat. Hade GreenTech kraschat skulle jag vara den stora förloraren. Nu är mitt bett på Coronaförlorare(40%) typ Norwegain Cruise Line mf.
Men har minskat risken kraftigt för jag är bara en knegis ^^

Då är det knappast tur, utan strategiskt smart. Har du heller inte medvetet deltagit i pump & dumps är din uppgång mycket välförtjänt. Är också skeptisk till förra årets börsklimat, men kanske inte på samma sätt som du är. Det jag reagerade på var hur massivt pump & dumps började att bli. Tidigare fanns det där men nu, vartannat mindre bolag.

Gällande GreenTech, inga konstigheter där. En duktig investerare bör ju alltid diversifiera sin portfölj en del och rikta gentemot hypade sektorer.

Knegis...du kan snart titulera dig som fullblodig investerare. Riktigt bra jobbat som sagt och önskar dig en fortsatt fin resa! Nästa miljon kan komma snabbare än du tror. Börja inte fega för mycket, fortsätt som du gjort.
Citera
2021-02-18, 00:33
Medlem
Illusioners avatar
Fyfan vad glad man är över att jag bara har småpengar på börsen. Hade inte kunnat sova annars...

Men man får väl se det för vad det är, en nyttig lärdom.
Citera
2021-02-18, 01:56
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Fyfan vad glad man är över att jag bara har småpengar på börsen. Hade inte kunnat sova annars...

Men man får väl se det för vad det är, en nyttig lärdom.

Lärdomen är att vänja sig i att uthärda temporära dyk för att utveckla sin egen börspsykologi. Självklart kan ingen veta om detta lilla blodbad är inledningen på en kommande "krasch", o.s.v. Men ändå...

Att genomlida dyk i sin stundande ångest och att sitta kvar i sina innehav är högst nödvändigt i läroprocessen för att bli en bättre investerare, is i magen är något som tar tid att utveckla. Man blir med tiden mer och mer avtrubbad. Ofta finns det ju dessutom en uppsida efter stora dyk i en rekyl tillbaka, men måste såklart inte vara så. Viktigt att göra sin egen DD, ej hoppa in i haussade pump & dumps, och att bolaget i sig har framtida triggers och uppsida, en potential. Ju säkrare du är på din investering desto säkrare blir en när det börjar blir svajigt. Dyker kursen helt sonika, sök och hitta anledningen till varför!

Jag sover gott. Det finns inget att gnälla över även om jag skulle bli barskrapad. Jag har två ben att vandra med och hyfsat god hälsa, då ska man hålla käft och gilla läget.
Senast redigerad av stockcock 2021-02-18 kl. 02:04.
Citera
2021-02-18, 05:25
Medlem
Har en massa fonder som gick ned 1-1.5% igår. Är väl inte så farligt?
Citera
2021-02-18, 05:51
Medlem
Totalt sett strax under nollan, pga att de flesta innehaven föll, bland annat tidigare raketer som Insane Crypto och ExpreS2ion biotech. Det som räddade dagen var att mitt största innehav heter Sinch - och jävlar vilken rusning! Den kompenserade för att nästan allt annat slutade på rött.

Sega dagar glädjer jag mig istället åt att året 2021 börjat bra. Utveckling sedan årsskiftet:

Avanza +21%
Nordnet +12%
PPM +11%
Citera
2021-02-18, 08:20
Medlem
Humeruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Då är det knappast tur, utan strategiskt smart. Har du heller inte medvetet deltagit i pump & dumps är din uppgång mycket välförtjänt. Är också skeptisk till förra årets börsklimat, men kanske inte på samma sätt som du är. Det jag reagerade på var hur massivt pump & dumps började att bli. Tidigare fanns det där men nu, vartannat mindre bolag.

Gällande GreenTech, inga konstigheter där. En duktig investerare bör ju alltid diversifiera sin portfölj en del och rikta gentemot hypade sektorer.

Knegis...du kan snart titulera dig som fullblodig investerare. Riktigt bra jobbat som sagt och önskar dig en fortsatt fin resa! Nästa miljon kan komma snabbare än du tror. Börja inte fega för mycket, fortsätt som du gjort.

Jag köpte faktiskt Quantumscape vid IPO bara för att namnet låter "coolt" och att folk köper sånt i nuvarande klimat, iaf en period...
Greentech är onekligen framtiden, precis som internet va det för 20år sedan men vägen dit är varken lätt eller linjär.

Tack det värmer! Är lite stolt men försöker undvika hybris till varje pris och ska göra mitt bästa för att inte bli höjdrädd och tappa modet, lätt att vara kaxig i uppgång.

Ny dag idag får se om vi fastnar i röda siffror idag likt igår eller om börsen köttar vidare mot nya höjder.

Held och lykke!
Citera
2021-02-18, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaleus
+0,03% under tisdagen.
Positiva: Handicare, Corem
Negativa: Saga D, SBB D
+0,11% under onsdagen
Positiva: Axkid
Negativa: SBB D
Citera
2021-02-18, 17:53
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Ännu en röd dag. Ytterligare -3.73%. Bäst gick Angler Gaming och Umida B.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in