2021-02-17, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Absolut.

Kvinnor måste börja arbeta på att utjämna innehav av våldskapital så att vi slipper se den bedrövligt snedvridna statistiken. Och gubbsjuka gubbar.

Jag menar att jag brukar strunta i att kvinnor tafsar på mej.
Ska jag slå loss käken på nästa kvinna som ska "skojtafsar" på mej när hon är full.
Citera
2021-02-17, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Jag menar att jag brukar strunta i att kvinnor tafsar på mej.
Ska jag slå loss käken på nästa kvinna som ska "skojtafsar" på mej när hon är full.

Hur du reagerar är helt upp till dig. Tycker du att misshandel är en rimlig motreaktion så är det klart att du får prova att försvara den sortens agerande i en rättegång.

Hur hade ni gjort i Kabul? Hängt kvinnan? Eldat upp henne? Våldtagit henne till döds?
Citera
2021-02-17, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Absolut.

Kvinnor måste börja arbeta på att utjämna innehav av våldskapital så att vi slipper se den bedrövligt snedvridna statistiken. Och gubbsjuka gubbar.

Okej nästa gång så vänder jag inte mej om och dricker öl när någon kvinna tafsar vilket
händer i bland.
Nästa gång får hon en knytnäve i huvudet så att hon faller i golvet.
Citera
2021-02-17, 20:43
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
De är väl inte orakade?

En ölflaska mellan ett par bröst. Är det dettta vi ska bli upprörda över?

Rent juridiskt är det ju Ralf Gyllenhammars erkännande som är det viktiga. Han går dessutom in på detaljer under intervjun, och erkänner att han bad om ursäkt till den sexuellt ofredade kvinnan.

Han låter lika orutinerad som Paolo Roberto i det där trängda läget. Erkännande + Avbön = Snuskhummer !
Citera
2021-02-17, 20:46
Medlem
Citat:
Om en kvinna "skojtafsar" som dom brukar göra. Ska jag slå sönder hennes ansikte då?
De män som blivit skojtafsade på som du skriver:

1. Ingen förnekar att det är svinigt att bete sig så. Men du bryr dig egentligen fan i dessa män, eller hur? Du drar bara upp det i den här diskussionen för att skjuta undan fokus från sakfrågan, förminska kvinnor som blir antastade och försvara mäns rättighet att bete sig som svin. Jag känner ingen femininist som inte är intresserad av att de problem män tampas med och de vill absolut att de ska addreseras och arbetas med. Så lägg ner det där, dont be that guy. Nobody likes that guy.

2. Sure män blir också tafsade på.. Men kan du ärligt säga att män i samhället blir skrämda och hotade på samma sätt som kvinnor ochatt det är lika vanligt och lika brutalt?
Om en fyllkärring tafsar han på bröstet/mellan benen, blir han rädd för sitt liv? Behöver han oroa sig över att bli förföljd på hemvägen, gruppvåldtagen och styckmördad i en park?? Behöver han oroa sig över att taxichaffisen kanske vill våldta honom? Behöver han fundera på att beväpna sig med pepparsprej eller kanske en stor hund? Känner han sig otrygg om han går bredvid en okänd kvinna i en mörk gränd? Får han PSTD från ev tidigare våldsamma relationer när kvinnor slagit och våldtagit honom? Känner han obehag när han är ensam med kvinnor i ett rum? Måste han ringa sina kompisar/föräldrar efter skjuts för kanske ett gäng fyllekåta grogghaggor kommer röva bort honom?
Nä så är det inte, va?

3. Män är fysiskt överlägsna överlag. Även OM vi ens skulle vilja ge er stryk, så är det överlag oerhört mycket svårare för oss eftersom vi både är svagare och vi tål dessutom smällar betydligt sämre.
Jag är t ex 165cm. Mitt ex var 195. Han brukade hota mig med stryk (och att göra illa mina husdjur och familj om jag lämnade honom). Ponera att jag skulle vilja slå honom; han skulle ju bara kunna hålla ut armen och jag skulle stå dör som en liten smurf och veva med armarna..

Alltså, det där "argumentet" är bara så larvigt..
Citera
2021-02-17, 20:47
Medlem
Firewaias avatar
Fy fan att vara klassisk rockmänniska i dagens samhälle. Genusmobbad till lydnad direkt.
Citera
2021-02-17, 20:53
Medlem
Citat:
Okej nästa gång så vänder jag inte mej om och dricker öl när någon kvinna tafsar vilket
händer i bland.
Nästa gång får hon en knytnäve i huvudet så att hon faller i golvet.
Med tanke på att majoriteten av män klarar av att se, och tilltala en lättklädd kvinna utan att antasta henne eller något värre (vad de sen må ha för tankar är en annan sak) gör att man undrar varför du hävdar att män är grottmänniskor och att du nu dessutom insinuerar att du tycker våld är acceptabelt.
Citera
2021-02-17, 20:54
Medlem
negerapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FTW_Yes
Vem betalar 98 kr för att få ut domen från Lexbase?

Ingen, man mailar tingsrätten om målnr så skickar de domen gratis.
Lexbase är för suckers.
Citera
2021-02-17, 20:54
Medlem
AreYouBacks avatar
fyra jävla år sedan. det som änder nu är att AB drar igång detta igen och kvinnan känner sig återigen förnedrad. jad hade ingen aning om att det hänt.
Citera
2021-02-17, 21:05
Medlem
JustZlatans avatar
Popband? Ja det är rätt åt dem när de ställer upp i bögiga melodifestivalen. De får skylla sig själva för att de sålde ut sig själva.
Citera
2021-02-17, 21:09
Medlem
Finansvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slashasch
De män som blivit skojtafsade på som du skriver:

1. Ingen förnekar att det är svinigt att bete sig så. Men du bryr dig egentligen fan i dessa män, eller hur? Du drar bara upp det i den här diskussionen för att skjuta undan fokus från sakfrågan, förminska kvinnor som blir antastade och försvara mäns rättighet att bete sig som svin. Jag känner ingen femininist som inte är intresserad av att de problem män tampas med och de vill absolut att de ska addreseras och arbetas med. Så lägg ner det där, dont be that guy. Nobody likes that guy.

3. Män är fysiskt överlägsna överlag. Även OM vi ens skulle vilja ge er stryk, så är det överlag oerhört mycket svårare för oss eftersom vi både är svagare och vi tål dessutom smällar betydligt sämre.
Jag är t ex 165cm. Mitt ex var 195. Han brukade hota mig med stryk (och att göra illa mina husdjur och familj om jag lämnade honom). Ponera att jag skulle vilja slå honom; han skulle ju bara kunna hålla ut armen och jag skulle stå dör som en liten smurf och veva med armarna..

Alltså, det där "argumentet" är bara så larvigt..

Fast det där beror ju på att kvinnor vill vara svaga. Ni tänder på att vara svaga. Ni vill vara offer.

Javisst är du chanslös mot en stor stark främmande man. Men hemma? Javisst är mannen starkare när du står öga mot öga med honom. Men han kan inte stå och bevaka dig hela tiden om ni bor tillsammans.

Så snart han vänder ryggen kan du greppa en kniv och köra rakt i halsen på honom. Det finns otaliga fall där kvinnor dödat män med kniv eller skadat dem.

Kvinnor är inte försvarslösa. Bara om ni vill det.

Citat:
Ursprungligen postat av slashasch
2. Sure män blir också tafsade på.. Men kan du ärligt säga att män i samhället blir skrämda och hotade på samma sätt som kvinnor ochatt det är lika vanligt och lika brutalt?
Om en fyllkärring tafsar han på bröstet/mellan benen, blir han rädd för sitt liv? Behöver han oroa sig över att bli förföljd på hemvägen, gruppvåldtagen och styckmördad i en park?? Behöver han oroa sig över att taxichaffisen kanske vill våldta honom? Behöver han fundera på att beväpna sig med pepparsprej eller kanske en stor hund? Känner han sig otrygg om han går bredvid en okänd kvinna i en mörk gränd? Får han PSTD från ev tidigare våldsamma relationer när kvinnor slagit och våldtagit honom? Känner han obehag när han är ensam med kvinnor i ett rum? Måste han ringa sina kompisar/föräldrar efter skjuts för kanske ett gäng fyllekåta grogghaggor kommer röva bort honom?
Nä så är det inte, va?

Lustigt att kvinnor alltid är ensamma mitt natten i parker, ensamma i taxin nattetid, ensamma i mörka gränder. Lustigt också att de pojkvänner ni väljer alltid är två meter långa kampsportare. Och hotfulla..

Ni verkar nästan tända på att gå ensamma så att ni kan känna er utsatta. Ni verkar nästan tända på att välja stora starka pojkvänner som är hotfulla så ni kan få gråta ut som "offer".

Normalt sett är kvinnor alltid omgivna av andra män/kvinnor och en kvinna som ropar på hjälp får omedelbart hjälp från sin omgivning. Hur kan man känna sig otrygg i dagsljus i en ica-affär, på jobbet, på stan bland alla människor eller kameror?

Nej, just det, kvinnor går ju bara ut nattetid, ensamma smyger de runt i mörka gränder.
Citera
2021-02-17, 21:10
Medlem
Jag fattar inte historien. Kvinnan får då en ölflaska mellan brösten och sedan blir fotograferad och tryckt i t-shirtar hädanefter och sedan anmäler kvinnan Ralf långt senare framöver. Bilden ser direkt inte slumpmässig ut. Det ser ju ut som att hon har gått med på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in