Citat:
Du är fantastisk som gör detta. Oavsett utfallet så har du mycket god karma från universum för tiden du osjälviskt lagt ner.
Skulle du kunna "förklara som för en femåring" superförenklat för mig som är helt tekiskt okunnig vad dina eferforskningar resulterat i? Kan man säga (mycket förenklat) att du hittat indikationer på att SD inte bevisat satt på plats vid sin dator 23:34 (?) när aktivitets syntes på datorn?
Skulle du kunna "förklara som för en femåring" superförenklat för mig som är helt tekiskt okunnig vad dina eferforskningar resulterat i? Kan man säga (mycket förenklat) att du hittat indikationer på att SD inte bevisat satt på plats vid sin dator 23:34 (?) när aktivitets syntes på datorn?Tack det värmer. Jag bestämde mig för att sätta mig in närmare i detta när jag såg att mer hade kunnat göras sen la jag i en extra växel efter att jag läste telefonlistorna hur barnen ringde sin mamma gång på gång i flera dagar och sen upprepat under året även då de visste att hon var död.
Tiden kl. 23:34 14/5 är intressant för att det sista budet från SD, genom en skrivelse till tingsrätten, är att han måste ha öppnat datorn då han fick ett mejl kl. 23:32.
Han markerar denna sin slutsats som ”viktig” i skrivelsen.
Alltså är det viktigt att motbevisa honom om det inte är sant. Polisen har metoderna för att kolla detta i sina ”analysprogram” men de har inte använt de väsentliga delarna i dem.
Jag har gjort polisen uppmärksam på hur de ska dubbelkolla vad som hänt i datorn.
Sen är det den händelse som är aktuell 15/5 kl. 05:23 då åklagaren påstår att någon loggat in i LW:s mejl.
Jag har visat för utredningen hur man skiljer på att det hänt lokalt i hennes dator(kök) eller om det skett via en synkad mobil eller annan enhet.
Polisen har inte bara fått hur de ska använda program för att kolla utan också hur webbläsaren man surfar i funkar lite mer i detalj och såna saker.
Sen får de ta det som konstruktiv kritik att jag visar dem hur de hade kunnat läsa LW och SD:s Telegram-meddelanden. De lyckades återskapa några få av dem via SD:s mobil men om inte han har raderat de meddelanden som finns i hennes mobil så fanns de kvar efter försvinnandet och polisen hade lätt kunnat få tillgång till dem.
De har fått en rad andra grejer också men jag hoppas att du förstår lite mer vad det handlar om.
Det finns en rad andra märkligheter som jag också gjort utredningen uppmärksam på så får vi se hur de hanterar det rent administrativt och juridiskt här.
Tillägg: Mitt fokus är att efter bästa förmåga hitta något som nu i sen stund kan väga över till målsägarnas och åklagarens fördel ihop med den nya strategi de verkar ha i hovrätten.
Senast redigerad av Avel 2021-02-15 kl. 17:14.
Senast redigerad av Avel 2021-02-15 kl. 17:14.