Citat:
Ursprungligen postat av
mwhinchell10
Låter bra! Morgonrutinerna är något jag behöver dra igång, man vet hur mycket det kommer bli av det första veckorna

Jag kör kondition blandat med lite styrka och vanligt gymmande, men främst kondition och HIIT som det kallas för dvs intervallträning på löpband. När isen och snön försvunnit tänkte jag börja lägga till distans. Marschträning blir det nog kommande veckan med vikter omkring 6kg för att vänja sig.
Kul! Man ska definitivt inte låta åldern stoppa en, dessutom håller jag med om perspektivet kring livserfarenhet. Vill också göra det så man inte sitter där och ångrar sig på äldre dagar. Nomineringen lär komma snart för din del? Jag fick inkallelse i januari så det är skönt.
Nomineringsperioden startade 23 november så den lär väl vara slut runt 23 feb skulle jag tro. Hört andra i den här tråden i samma sits som fått muntligt besked på sin mönstring att deras besked ska komma i början av mars. Då mönstrade du nån gång på sensommaren/hösten för att få definitivt besked i januari?
Oavsett vad så är det värt att vänta på, men nog fan är man taggad ändå 😂
Jag älskar att marschträna med vikt, blir träning för allt utom armarna känns det som. Om man då samtidigt hittar en mindre stock på ca 4 kg så kan man konka omkring på den för att simulera marsch med ak5 😇🤘 Låter som om du ämnar att komma väl förberedd du med!
Allmänt angående att vara lite äldre och så. Jag tror att man kommer långt på att göra sitt bästa rent fysiskt etc, och samtidigt är en trevlig prick som förgyller gruppen. Nåt jag sett tips om att man ska låta bli är att anmärka på sin ålder i allt man gör, nån marinkårskille med youtubekanal jag glömt namnet på som tog upp det i en top-lista över trista personlighetstyper man kan komma att göra militärtjänst med.