2021-02-05, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baraundrarlit
Failade precis på ”färgtestet” hade ett fel från godkänt. Var dock trött och hade inte sovit på va 24h. Tror ni det kan ha någon betydelse. Vill söka polis i framtiden men sjuksköterskan sa att jag inte kunde göra det. Efter det läser jag på hemsidan att man kan begära att få göra om det. Vad tror ni?

Alla tester ska väl kunna göras om vad jag vet, spärrtiderna kan variera, men att man aldrig skulle få göra testet igen låter som hittepå.
Citera
2021-02-05, 17:14
Medlem
Joinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grumligtvatten
Jag klarade mig utan träningskläder. Cykla fick man inte och styrketestet bytte man inte om för. Jägartest finns att göra för de som vill/kan bli jägare och det gjorde jag inte och kan inte uttala mig om. Men om du inte vill bli jägare så klarar du dig utan träningskläder så länge vi har Coronapanik. Lycka till 🤘

Tack för ditt svar, jag mönstrade idag och jag behövde inte heller några träningskläder.
Det blev markstridssoldat på ledningsregementet i Enköping.

Är det någon som vet någonting om den befattningen förresten? Är det samma sak som skyttesoldat?
Citera
2021-02-05, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joink
Tack för ditt svar, jag mönstrade idag och jag behövde inte heller några träningskläder.
Det blev markstridssoldat på ledningsregementet i Enköping.

Är det någon som vet någonting om den befattningen förresten? Är det samma sak som skyttesoldat?

Det låter som samma, och om man kollar upp den utbildningsstarten på försvarsmaktens hemsida så länkar det till Skyttesoldat för mer info..så verkar vara samma. Grattis till en lyckad mönstring 🤘
Citera
2021-02-06, 00:23
Medlem
Joinks avatar
Citat:
Det låter som samma, och om man kollar upp den utbildningsstarten på försvarsmaktens hemsida så länkar det till Skyttesoldat för mer info..så verkar vara samma. Grattis till en lyckad mönstring 🤘

Tack mannen! Var riktigt nojig att jag inte skulle klara det.
Citera
2021-02-07, 21:15
Medlem
Citat:
Failade precis på ”färgtestet” hade ett fel från godkänt. Var dock trött och hade inte sovit på va 24h. Tror ni det kan ha någon betydelse. Vill söka polis i framtiden men sjuksköterskan sa att jag inte kunde göra det. Efter det läser jag på hemsidan att man kan begära att få göra om det. Vad tror ni?

Ledsen att göra dig besviken men jag gjorde prövningen för polis och misslyckades också på ”färgtestet” sjuksköterskan sa då att man för tillfället inte ger någon omprövning för det över huvudtaget. Det är isåfall att hålla tummarna för att man gör om testerna eller kraven ang färgseende.
Citera
2021-02-08, 14:05
Medlem
DamnSons avatar
Citat:

Syn, färgseende, hörsel och medicinsk bedömning har ingen spärrtid om du blir underkänd i de momenten. Omprov kan inte beviljas för färgseende men för övriga moment kan det ske inom vissa förutsättningar. Besked om den möjligheten får du i så fall vid prövningen hos Rekryteringsmyndigheten.

Källa: https://polisen.se/om-polisen/bli-polis/ansoka-till-polisutbildningen/giltighets--och-sparrtider/
Citera
2021-02-10, 12:54
Medlem
Jag är sjukt taggad på inryck till sommaren, nån mer som ska in på P7? 😇🤘
Citera
2021-02-12, 09:48
Medlem
Citat:
Jag är sjukt taggad på inryck till sommaren, nån mer som ska in på P7? 😇🤘

Jo, sjukt taggad och ödmjuk inför uppgiften. Frågan är bara vad man gör med sin lägenhet, man vill ju ha någonstans att komma hem på permhelgerna samtidigt är det inte ekonomiskt hållbart att behålla den med utgifterna under utbildningen. Visst kan man ansöka om bostadsbidrag men har ingen större förhoppning att man får en summa som täcker merparten, blir väl max några hundra från FK trots att man betalat många hundratusen i skatt under åren.

Hur som helst! Det löser sig säkert.
Citera
2021-02-12, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sacrebleuuu
Jo, sjukt taggad och ödmjuk inför uppgiften. Frågan är bara vad man gör med sin lägenhet, man vill ju ha någonstans att komma hem på permhelgerna samtidigt är det inte ekonomiskt hållbart att behålla den med utgifterna under utbildningen. Visst kan man ansöka om bostadsbidrag men har ingen större förhoppning att man får en summa som täcker merparten, blir väl max några hundra från FK trots att man betalat många hundratusen i skatt under åren.

Jag ska själv söka sånt, mest logiska vore ju om det anpassas så att man har råd att bo kvar med avseende på hyra och månadsersättning från FM. Men vet som sagt inte.
Med din inställning lär det absolut lösa sig! Tagga! 😇😂
Citera
2021-02-12, 19:49
Moderator
T-80Us avatar
Citat:

Hur gammal är du, som betalat många hundratusen i skatt genom åren? Du lär vara bland de äldre som gör värnplikt, no?
Citera
2021-02-12, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Hur gammal är du, som betalat många hundratusen i skatt genom åren? Du lär vara bland de äldre som gör värnplikt, no?

26. Jobbat sen jag var 15.
Citera
2021-02-13, 00:18
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
26. Jobbat sen jag var 15.

Det förklarar saken. Det är inte många på 18-19 som har gjort det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in