2021-02-09, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Det utgör ett utmärkt argument för att man måste vara noggrann med vad man kan jämföra Sverige och på vilka sätt. Du har uppenbarligen inte en aning om vad jämförelser på statlig nivå handlar om, och vad som är möjligt att jämföra.

"Värderingar" som för med sig lidande för kvinnor som inte i förväg förstått att de gör fel och som leder till stora demografiska problem är inget vi behöver bevara, utan istället växa ifrån. Sverige påminner idag om en kollektiv 16-årig obstinat flicka som tror hon vet allt och bara är tjurig över sina tråkiga föräldrar. Vi får leva med blåsta tonårsflickor, men vi överlever inte som nation om landet har ett sådant beteendemönster.

Om Ni inte har förnekat det, så har ni mörkat detsamma. Undras hur mycket man informerar om sådant här på ungdomsmottagningar och abortkliniker. Undras hur mycket RFSU informerar om det. Jag gissar obesett på att det i samtliga fall är påfallande litet eller inget.

Precis Uven, du har fattat!

Värderingar som för med sig lidande är inget vi behöver.

Alltså ska man ge kvinnor rätten bestämma över sin egna kropp och liv. Man ska sluta försöka kontrollera deras underliv eller livmödrar, så att de ska anpassas efter andras behov av att knulla utan ansvar samtidigt som de ska garanteras oskulder. Eller fylla hela planeten med just DERAS eller deras NATIONS avkomma utan att behöva göra ett gram själva av omsorgsarbete eller tid.

Och därför har vi alltså frångått div. konservativ misogynism i vår del av världen, där förbud bestämma över sin livmoder bara är en del och jämförandet av vuxna människor med ”obstinata tjuriga och blåsta 16 åriga flickor” är en annan.

Att som du nu gör försöka låtsas att du vill bespara kvinnor lidande via att tvinga dem föda barn mot sin vilja ....via att likställa dem med ”obstinata flickor” det är fan under all kritik!
Senast redigerad av Merapi 2021-02-09 kl. 10:36.
Citera
2021-02-09, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Kvinnor som blivit våldtagna bör ha rätt att göra abort, men om barnet är resultatet av en frivillig sexuell relation så är det lite magstarkt att sedan komma och prata om att man "tvingas föda mot sin vilja". Man har ju gjort sitt val i ett tidigare skede. Alla vet att oskyddat sex leder till graviditeter, så om sexet var frivilligt så är födseln inget man "tvingas till" utan helt enkelt den naturliga konsekvensen av de val man gjort. Gör man sig gravid så blir konsekvensen att man får föda ett barn. Det är lika självklart som att om man föder ett barn så får man också mata det, ta hand om det och uppfostra det.
Hört talas om att frivilligt sex kan leda till oönskad reproduktion, både för män och kvinnor?
Hört talas om att ALLA idag existerande preventivmedel har X% risk?
Och hur "magstarkt" på en skala skulle du som man tycka det vore att påtvingas delad vårdnad mot sin vilja, av ett eller flera barn som fötts av ex. prostituerade, 3 st ONS och kanske den där flickvännen som man upptäckte var en idiot?

Just det.
Citera
2021-02-09, 14:15
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Kvinnor som blivit våldtagna bör ha rätt att göra abort, men om barnet är resultatet av en frivillig sexuell relation så är det lite magstarkt att sedan komma och prata om att man "tvingas föda mot sin vilja". Man har ju gjort sitt val i ett tidigare skede. Alla vet att oskyddat sex leder till graviditeter, så om sexet var frivilligt så är födseln inget man "tvingas till" utan helt enkelt den naturliga konsekvensen av de val man gjort. Gör man sig gravid så blir konsekvensen att man får föda ett barn. Det är lika självklart som att om man föder ett barn så får man också mata det, ta hand om det och uppfostra det.

Gör man sig 1)gravid med alla preventivmedel som finns idag är jag inte säker att man följdaktigen kam netala konsekvenserna som du förordar: 2)mata det 3)ta hand om det och 4)uppfostra det, i alla fall inte på ett bra sätt.

Logiskt ser jag alltså ett felslut där.

Tänker mig generationer och generationer av tonårsgravida i några utslagna klasser, med 3 barn från 3 olika föräldrar innan de fyllit 22. Sådant vill jag själv helst undvika, sådant har jag sett i Latinamerika och tycker inte att det är så trevligt.
Citera
2021-02-09, 14:18
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Precis Uven, du har fattat!

Värderingar som för med sig lidande är inget vi behöver.

Alltså ska man ge kvinnor rätten bestämma över sin egna kropp och liv. Man ska sluta försöka kontrollera deras underliv eller livmödrar, så att de ska anpassas efter andras behov av att knulla utan ansvar samtidigt som de ska garanteras oskulder. Eller fylla hela planeten med just DERAS eller deras NATIONS avkomma utan att behöva göra ett gram själva av omsorgsarbete eller tid.

Och därför har vi alltså frångått div. konservativ misogynism i vår del av världen, där förbud bestämma över sin livmoder bara är en del och jämförandet av vuxna människor med ”obstinata tjuriga och blåsta 16 åriga flickor” är en annan.

Att som du nu gör försöka låtsas att du vill bespara kvinnor lidande via att tvinga dem föda barn mot sin vilja ....via att likställa dem med ”obstinata flickor” det är fan under all kritik!

Om Du anser att värderingar som förmed sig skador, enkannerligen för kvinnor, så är Du förmodligen emot den abortideologi som råder i dagens Sverige, ty den länkade artikeln antyder att inte så få kvinnor har farit illa av att begå slentrianabort. Du har en ständig ovana att tala emot Dig själv, och vägra att acceptera obehagliga eller känsliga aspekter av samhällsproblemen.

Problem försvinner inte för att man lägger ett ideologiskt täcker över dem, oavsett om det gäller psykiska problem eller demografiska.
Citera
2021-02-09, 14:44
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Hört talas om att frivilligt sex kan leda till oönskad reproduktion, både för män och kvinnor?
Och hur "magstarkt" på en skala skulle du som man tycka det vore att påtvingas delad vårdnad mot sin vilja, av ett eller flera barn som fötts av ex. prostituerade, 3 st ONS och kanske den där flickvännen som man upptäckte var en idiot?

Just det.

Man bör givetvis inte umgås med flickor som är idioter överhuvudtaget. Det omvända torde vara exakt lika giltigt. Här kommer litet vägledning för såväl unga män som unga kvinnor i detta avseende: https://www.youtube.com/watch?v=pInk1rV2VEg
Citera
2021-02-09, 15:34
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Man bör givetvis inte umgås med flickor som är idioter överhuvudtaget. Det omvända torde vara exakt lika giltigt. Här kommer litet vägledning för såväl unga män som unga kvinnor i detta avseende: https://www.youtube.com/watch?v=pInk1rV2VEg

Men det är väl flickor och pojkar som är idioter som ofta kommer få oönskade graviditet och sedan göra abort?

Idioter kommer givetvis finna ett sätt att åtminstone umgås med varandra, eller har jag fel?
Citera
2021-02-09, 15:39
Medlem
Citat:
Om Du anser att värderingar som förmed sig skador, enkannerligen för kvinnor, så är Du förmodligen emot den abortideologi som råder i dagens Sverige, ty den länkade artikeln antyder att inte så få kvinnor har farit illa av att begå slentrianabort. Du har en ständig ovana att tala emot Dig själv, och vägra att acceptera obehagliga eller känsliga aspekter av samhällsproblemen.

Problem försvinner inte för att man lägger ett ideologiskt täcker över dem, oavsett om det gäller psykiska problem eller demografiska.
Bej, jag är FÖR den abortpolitik vi har idag, eftersom den ger människor ( av båda könen) frivillighet och därmed möjlighet skaffa barn när det funkar bäst för dem och så att så många födda barn som möjligt garanteras trygga och bra barndomar. DET! är just att ta fast på vilket lidande som är värt att beaktas.

Och ingenstans! ”talar jag emot mig själv” det problemet är det snarast du som har.

Oohhh vi måste förbjuda alla kvinnor sin rätt bestämma över sitt liv och kroppar, vilket skapar enormt lidande för massa människor, för att jag läst en artikel om en kvinna som mådde lite dåligt efter sin abort.
Citera
2021-02-09, 15:40
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Men det är väl flickor och pojkar som är idioter som ofta kommer få oönskade graviditet och sedan göra abort?

Idioter kommer givetvis finna ett sätt att åtminstone umgås med varandra, eller har jag fel?

Att "kaka söker maka" är en gammal sanning. Emellertid går numera graviditeter att motverka med ett flertal medel, gärna i kombination. En för många god lösning är en p-stav, som fungerar i flera år och som sedan kan bytas ut, eller efter att barn har alstrats, kunna sättas i på nytt. Kombinerar man detta med andra medel och metoder så torde inte ens idioterna kunna bli gravida tillsammans. Fast, jag skall förstås inte vara helt tvärsäker...
Citera
2021-02-09, 15:42
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Bej, jag är FÖR den abortpolitik vi har idag, eftersom den ger människor ( av båda könen) frivillighet och därmed möjlighet skaffa barn när det funkar bäst för dem och så att så många födda barn som möjligt garanteras trygga och bra barndomar. DET! är just att ta fast på vilket lidande som är värt att beaktas.

Och ingenstans! ”talar jag emot mig själv” det problemet är det snarast du som har.

Oohhh vi måste förbjuda alla kvinnor sin rätt bestämma över sitt liv och kroppar, vilket skapar enormt lidande för massa människor, för att jag läst en artikel om en kvinna som mådde lite dåligt efter sin abort.

Du är inte mycket till feminist om Du förnekar kvinnor deras psykiskt påfrestande upplevelse och strävar efter att dölja detta trauma.

Du har en tvärsäker inställning och ideologisk envetenhet som inte bidrar till att skapa ett fungerande och välordnat samhälle. Beklagar, men på det sättet skadar man mycket mer än man hjälper.
Citera
2021-02-09, 16:30
Medlem
Citat:
Du är inte mycket till feminist om Du förnekar kvinnor deras psykiskt påfrestande upplevelse och strävar efter att dölja detta trauma.

Du har en tvärsäker inställning och ideologisk envetenhet som inte bidrar till att skapa ett fungerande och välordnat samhälle. Beklagar, men på det sättet skadar man mycket mer än man hjälper.

Du menar alltså att feminism skulle vara att begränsa kvinnors rättigheter och möjligheter, med motiveringen:
För ni vet inte ert eget bästa, ni är små ”obstinata 16 åriga flickor”
Nått sånt?

Du lever i ett välordnat och välfungerande samhälle och det gör du tack vare feminism bland annat.
Citera
2021-02-09, 17:27
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Du menar alltså att feminism skulle vara att begränsa kvinnors rättigheter och möjligheter, med motiveringen:
För ni vet inte ert eget bästa, ni är små ”obstinata 16 åriga flickor”
Nått sånt?

Du lever i ett välordnat och välfungerande samhälle och det gör du tack vare feminism bland annat.

Så, det är Ert fel att vi har elbrist, vaccinbrist, inget försvar, dåligt rättsväsende, handgranatsattacker, skolkollaps och igensnöade järnvägar! Det kunde man just tro!

Feminism borde vara att vara ärlig med kvinnor om att bara för att man får begå abort, så finns det goda skäl att låta bli. Psykiskt välbefinnande är ett gott skäl. Ett annat är att även om man inte kan ta hand om barnet (vilket nästan alla kan i Sverige) så finns det möjligheter att adoptera bort, vilket bl a får effekten att man kan undvika sådant här: https://bulletin.nu/adoptionsstopp-efter-rapport-om-stulna-barn

Man kan undra om även Sverige bidragit till detta.
Citera
2021-02-09, 17:59
Medlem
Citat:

Just det.
Hört talas om att vara lite selektiv med sitt knullande? Skulle jag - mot all rimlig förmodan - göra en prosituterad, 3 ons och en idiot till flickvän gravida, så väntar mig 5 månatliga avier underhåll att betala. Och det är givetvis alldeles helt riktigt. Utöver det ekonomiska har jag givetvis även att ansvar att fostra hela skaran av vildhavre efter bästa förmåga. Det vore oerhört krävande och skulle fylla all min tid, men det vore självklart rätt åt mig. Och att jag inser dessa konsekvenser är en av anledningarna till att jag noggrant ser till att vara monogam.

Eftersom du förordar största möjliga valfrihet, även för personer med riskbeteende, så antar jag att du anser att promiskuösa män skall få välja själva om de vill betala underhåll ifall prostituerade, knullkompisar och idiotiska ex inte vill göra abort?
Senast redigerad av VarmaDrycker 2021-02-09 kl. 18:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in