2021-02-09, 10:42
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jag fick besked att den är under sekretessprövning.

Med lite tur får vi i alla fall en slutsats och en diagnos.

Lysande, det innebär att några fler än du och jag förmodligen har begärt ut den, mitt tips ligger på Leif Brännström, på något sätt måste ju fanskapet rädda sin förlorade "heder" (om han någonsin haft någon att förlora), börjar bli lite jobbigt med allt som dyker upp nu, precis allt som framkommer går ju på tvärs mot det han skriver.
2021-02-09, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analias
Ebba har inte begått något brott hon har köpt hus,bostad,ett hem. Vem har inte skaffat ny bostad?
Det normala är ju att kolla Hemnet eller vända dig till någon av hyresvärdarna där du vill bo. Att storma in i en främlings liv och sedan ta tag i allt som rör affären och driva igenom den är inte ett sätt speciellt många har skaffat ett hem på, Ebba Buschs agerande påminner lite om Majkgårds.

Citat:
Att då bli utsatt för en rövarliga som ligger i diket och bara väntat på att kasta sig över henne,hur tror du gemene man tycker om det?
Skulle hon ha gått via Hemnet eller någon lokal hyresvärd hade hon inte varit där hon är idag.

Citat:
En dömd pedofil ihop med sin styrelsetant som gift in sig med en mäklare i samma ålder som Esbjörn. Gamle Lüllmaa kan nog ha en och annan fundering över varför Monika ens gifte sig med honom ?
Och självklart måste han undra när kommer Monika och Johann Binninge omyndigförklara honom?
Det rasslar nog ganska mycket på redaktionerna just nu efter vad som avslöjats som ett pedofilnätverk som omyndigförklarat och tömt en äldre mans konton och attackerar och stalkar en av Sveriges mest framstående partiledare. Och det där barnhemmet pedofilringen har för att tvätta pengar ger ju avsmak
Vi kommer nog få se både pedofilen och hans tantgäng bakom skranket ganska snart
Gänget bakom Esbjörn framstår som en samling dårar, absolut. Men det rättfärdigar inte sättet Ebba Busch genomfört den här affären på. Två fel blir inte ett rätt.
2021-02-09, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Nu har ni svart på vitt hur Brännström på Expressen är inne i denna tråd. Det tog honom en tim att få tag i Binninge och sen uppdatera 1:a artikeln, samt att Binninge gjorde bort sig än mer, tänk vad ett inlägg på flashback kan ställa till det...
Speciellt intressant att Binninge inte kontaktats av SU, såsom ombud för EsB...
Om nu Binninge blåljugit/skarvat för Brännström kan då SU:s förhörsledare kallas in i kommande rättegång.

Konklusion av den senaste nyheten att polisanmälan är nedlagd blir att Esbjörn bör ha varit på förhör hos SU på K-holmen i torsdags, det var då som jag såg honom i samma stadsdel men på annan adress som kan ha stor inverkan i detta fastighetsmål, vilket jag dock inte redogör för nu, eftersom jag inte vill hjälpa hans "gisslantagare" i detta ärende.

Frågan är nu, ska myndigheterna sitta på sitt arsle och inte göra något, eller få arslet ur vagnen via en egen upprättad orosanmälan och ta tag i rövargänget runt Esbjörn innan det gått helt överstyr, bara att slänga upp en husis hos Swedbank och kolla in registrerade fullmakter på Esbjörn...

Follow the money !

Man får förutsätta att Esbjörn har blivit informerad om att han får ha sitt ombud närvarande när han hörs gällande anmälan, men han har både avvisat det samtidigt som han har gett en helt annan version av händelsen än den Expressen och Binninge försöker skapa.

Jag undrar vilken roll Matz spelar i det som nu pågår?

Det fanns en överenskommelse om att börja röja på tomten och Esbjörn var med när det gjordes, det framkommer redan vid en av de tidigare artiklarna där Matz medverkar. Där finns ett citat från Esbjörn där han säger:

Citat:
”Men jag har ju sålt en skogstomt”
när han ser de nedsågade träden.

Han försöker även blidka Matz ilska genom att påstå att han har försökt häva avtalet. Det tror jag beror på att Esbjörn helt enkelt är väldigt rädd för Matz. Med rätta gissar jag eftersom denne Matz vid flera tillfällen även ringer och hotar Ebba Busch:

Citat:
Esbjörns brorson Matz berättar att han har haft flera samtal med Ebba Busch.
– Jag tycker det hon gjort är helt för jäkligt och det sa jag till henne: ”Med din position, Ebba, så skulle jag ta ett steg tillbaka och avvakta läget.....Hur skulle du känna dig om någon lurade dig på något som du skulle ha i framtiden?”.

Det är väl efter denna artikel som trion Binninge-Perdahl/Lülmaa/Majkgård börjar agera och både Matz och Esbjörn försvinner helt från bilden?

Min bild av den senaste artikeln om trädfällningen där Binninge uppenbarligen inte ens vet att Esbjörn har blivit hörd gör mig ganska övertygad om att Esbjörn inte ens vet att Binninge anses vara hans ombud.

Jag undrar om Esbjörn ens är informerad av Binninge om vad som pågår?

Vilken roll har Matz i detta, har han gett upp och helt och struntar i vad som händer med Esbjörn eller är han ännu inblandad?
Senast redigerad av N.Armstark 2021-02-09 kl. 11:02.
2021-02-09, 11:00
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Lysande, det innebär att några fler än du och jag förmodligen har begärt ut den, mitt tips ligger på Leif Brännström, på något sätt måste ju fanskapet rädda sin förlorade "heder" (om han någonsin haft någon att förlora), börjar bli lite jobbigt med allt som dyker upp nu, precis allt som framkommer går ju på tvärs mot det han skriver.

Ja verkligen, men det är ju inte förvånande. Han om någon borde ju insett från början att det inte var nått fel på Esbjörn. Men han är ju uppenbarligen av samma skrot och korn som Binninge, hugger genast på allt som rör sig och tänker inte för fem öre på konsekvenserna och nästa steg.

Helt fantastiskt hur polisanmälan av Ebba ledde till att Esbjörn erkänner såväl att röjningen var godkänd som därmed också att han var medveten om att han sålt fastigheten.

Att Binninge inte ser till att få till en förlikning i detta mål snarast är ju ett grovt fel från hans sida.
2021-02-09, 11:03
Medlem
Jag tycker Ebba Busch Thor gör helt rätt, att hon står på sig mot gubben.

Men hon borde inte ha gjort några ingrepp i naturen på tomten innan hon blivit lagfaren ägare.
2021-02-09, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Det normala är ju att kolla Hemnet eller vända dig till någon av hyresvärdarna där du vill bo. Att storma in i en främlings liv och sedan ta tag i allt som rör affären och driva igenom den är inte ett sätt speciellt många har skaffat ett hem på, Ebba Buschs agerande påminner lite om Majkgårds.

Skulle hon ha gått via Hemnet eller någon lokal hyresvärd hade hon inte varit där hon är idag.

Gänget bakom Esbjörn framstår som en samling dårar, absolut. Men det rättfärdigar inte sättet Ebba Busch genomfört den här affären på. Två fel blir inte ett rätt.
Det enda ”rätta” sättet att köpa hus på är alltså via Hemnet eller någon lokal hyresvärd? Man får absolut inte fråga en som har ett obebott hus om denne vill sälja? Var kan man läsa mer om den lagen?
2021-02-09, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Citat:
Konklusion av den senaste nyheten att polisanmälan är nedlagd blir att Esbjörn bör ha varit på förhör hos SU på K-holmen i torsdags, det var då som jag såg honom i samma stadsdel men på annan adress som kan ha stor inverkan i detta fastighetsmål, vilket jag dock inte redogör för nu, eftersom jag inte vill hjälpa hans "gisslantagare" i detta ärende.

En "kärringgissning": Esb har skaffat sig ett eget, kompetent ombud?
2021-02-09, 11:12
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Bespara mig dina spaltmeter och hänvisa tills rättsfall där domstolen resonerar kring rekvesiten istället. Tror du har för lätt att missuppfatta.

Tänker hädanefter bespara dig mina spaltmeter, det finns inget sånt resonemang.
Domstolen resonerar inte om fastställda lagar.

Pacta sunt servanda gäller.

Om nu inte säljaren som ångrar sig, kontaktar köparen och gemensamma kommer överens.
Det gick ju inge bra kan vi konstatera.
2021-02-09, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det enda ”rätta” sättet att köpa hus på är alltså via Hemnet eller någon lokal hyresvärd? Man får absolut inte fråga en som har ett obebott hus om denne vill sälja? Var kan man läsa mer om den lagen?
Absolut inte, men vill du göra en affär rätt och riktigt så är det via mäklare där säljare aviserat sin försäljning eller själv aktivt sökt sälja. Man ser ju klart och tydligt utifrån det som kommit fram att det är Ebba Busch som varit drivande från start till kontraktsskrivning, Inte bara affären är extremt ovanlig utan även just att Esbjörn varit helt passiv.
Det skapar frågetecken.
2021-02-09, 11:15
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sydsten

Men hon borde inte ha gjort några ingrepp i naturen på tomten innan hon blivit lagfaren ägare.

Lagfarten har absolut ingenting med det att göra.

Faktum är att det var på sin egen tomt som Ebba röjde. Ty, hon blev i laglig, civilrättslig, mening ägare till fastigheten den 20e augusti.

Esbjörn skulle fortsätta disponera den till den 16e september men gav Ebba ok att gå in på sin egen tomt och röja bland sina egna träd.

Sådan är lagen.
2021-02-09, 11:19
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sydsten

Denna sjuka iver att gå fram med alktoriteten hos en lagfaren ägare tror jag visar hur EbbaBT-Antikrist sprungit före Esbjörn redan från början av denna affär.

Esbjörn har artigt sagt ett vagt nej där han borde ha sagt ja och tvärtom. Så kan det faktiskt hända oss alla av ren artighet när vi träffar en främmande människa första gången.

En driven bedragare som EbbaBT-Antikrist utnyttja direkt en sån här tveksamhet och springer före med sitt offer i ledband. Så har hon börjat röja på hans tomt medan han motvilligt undvikit att säga "Stopp".

Visst kan man kalla honom mes som jag tror Ebbas partivänner säkert vill göra. Men vad döljer egentligen detta Ebbas drivenhet och fräckhet i denna soppa. Hon är som vi alla vet inte den ende som kommit på dels att det är lätt att lura gamlingar dels att olika knep fungerar när man ska föra dom bakom ljuset.

Även den gamles senfärdighet och eftertänksamhet kan man utnyttja då man fikar efter deras egendom. Det är det fula i det som EbbaBT-Antikrist har gjort.
2021-02-09, 11:23
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
En "kärringgissning": Esb har skaffat sig ett eget, kompetent ombud?

Nej, i så fall hade det ombudet omedelbart informerat domstolen om att Esbjörn bytt ombud.

Det har påståtts några gånger i tråden är Esbjörn skulle vara på väg att byta ombud, men det finns ingenting som tyder på att det skulle ligga någon sanning i det.

Esbjörn skulle ju helt klart vara betjänt av att byta ombud, och rätt som det är kanske han gör det. Men å andra sidan kanske han är nöjd med klanten Binninge. Binninge har ju ändå ordnat så att Esbjörn fått it till allmän kännedom både att han sålt en lägenhet och att han gett Ebba rätt att röja på tomten och därmed också var fullt medveten om att han sålt fastigheten. Samtidigt har det också visats att Esbjörn är lika klar i huvudet idag som han var för 10-11 år sedan, och under tre månaders tid har Binninge inte lyckats få fram någon värdering.

Esbjörn är nog till vissa delar ganska nöjd med Binninges klantarier. Det roliga kommer i slutändan när Esbjörn vägrar betala för Binninges misslyckanden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in