Citat:
Ursprungligen postat av
vittne-x
Nu har ni svart på vitt hur Brännström på Expressen är inne i denna tråd. Det tog honom en tim att få tag i Binninge och sen uppdatera 1:a artikeln, samt att Binninge gjorde bort sig än mer, tänk vad ett inlägg på flashback kan ställa till det...
Speciellt intressant att Binninge inte kontaktats av SU, såsom ombud för EsB...
Om nu Binninge blåljugit/skarvat för Brännström kan då SU:s förhörsledare kallas in i kommande rättegång.
Konklusion av den senaste nyheten att polisanmälan är nedlagd blir att Esbjörn bör ha varit på förhör hos SU på K-holmen i torsdags, det var då som jag såg honom i samma stadsdel men på annan adress som kan ha stor inverkan i detta fastighetsmål, vilket jag dock inte redogör för nu, eftersom jag inte vill hjälpa hans "gisslantagare" i detta ärende.
Frågan är nu, ska myndigheterna sitta på sitt arsle och inte göra något, eller få arslet ur vagnen via en egen upprättad orosanmälan och ta tag i rövargänget runt Esbjörn innan det gått helt överstyr, bara att slänga upp en husis hos Swedbank och kolla in registrerade fullmakter på Esbjörn...
Follow the money !
Man får förutsätta att Esbjörn har blivit informerad om att han får ha sitt ombud närvarande när han hörs gällande anmälan, men han har både avvisat det samtidigt som han har gett en helt annan version av händelsen än den Expressen och Binninge försöker skapa.
Jag undrar vilken roll Matz spelar i det som nu pågår?
Det fanns en överenskommelse om att börja röja på tomten och Esbjörn var med när det gjordes, det framkommer redan vid en av de tidigare artiklarna där Matz medverkar. Där finns ett citat från Esbjörn där han säger:
Citat:
”Men jag har ju sålt en skogstomt”
när han ser de nedsågade träden.
Han försöker även blidka Matz ilska genom att påstå att han har försökt häva avtalet. Det tror jag beror på att Esbjörn helt enkelt är väldigt rädd för Matz. Med rätta gissar jag eftersom denne Matz vid flera tillfällen även ringer och hotar Ebba Busch:
Citat:
Esbjörns brorson Matz berättar att han har haft flera samtal med Ebba Busch.
– Jag tycker det hon gjort är helt för jäkligt och det sa jag till henne: ”Med din position, Ebba, så skulle jag ta ett steg tillbaka och avvakta läget.....Hur skulle du känna dig om någon lurade dig på något som du skulle ha i framtiden?”.
Det är väl efter denna artikel som trion Binninge-Perdahl/Lülmaa/Majkgård börjar agera och både Matz och Esbjörn försvinner helt från bilden?
Min bild av den senaste artikeln om trädfällningen där Binninge uppenbarligen inte ens vet att Esbjörn har blivit hörd gör mig ganska övertygad om att Esbjörn inte ens vet att Binninge anses vara hans ombud.
Jag undrar om Esbjörn ens är informerad av Binninge om vad som pågår?
Vilken roll har Matz i detta, har han gett upp och helt och struntar i vad som händer med Esbjörn eller är han ännu inblandad?