Citat:
Ursprungligen postat av trngw Igår, 16:59
Expressen rapporterade att Esbjörn anmälde Ebba.
Hur vet du att det är Binninge som står för anmälan?
Citat:
Ursprungligen postat vittne-x Igår, 18:28
Hörde tidigt i dec på P1 att det inkommit en elektronisk polisanmälan på Busch via ombud, vilket jag tydde som Binninge, han vart ju EsB:s ombud typ 1:a veckan i oktober om jag minns rätt. Artikeln om trädfällningen kom väl veckan efter att Binninge poppat upp i medierna.
Citat:
EBBA BUSCH
Publicerad 8 feb 2021 kl 15.38, uppdaterad kl 19.37 i Epressen
Källa: https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-busch-anmaldes-for-tradskovling-nu-frias-hon/
Det var Esbjörn Bolin som med hjälp av sitt ombud polisanmälde Ebba Busch för att ha sågat ned ett antal träd på den fastighet som är i centrum för husbråket mellan de två.
Esbjörn Bolins ombud Johann Binninge uppger att han inte känt till förhöret med sin klient.
- Jag blir en smula förvånad när du berättade för mig att min huvudman varit på ett förhör, det är först nu som jag förstår att det hållits ett förhör med honom. Det verkar inte som han själv förstått det.
Nu har ni svart på vitt hur Brännström på Expressen är inne i denna tråd. Det tog honom en tim att få tag i Binninge och sen uppdatera 1:a artikeln, samt att Binninge gjorde bort sig än mer, tänk vad ett inlägg på flashback kan ställa till det...
Speciellt intressant att Binninge inte kontaktats av SU, såsom ombud för EsB...
Om nu Binninge blåljugit/skarvat för Brännström kan då SU:s förhörsledare kallas in i kommande rättegång.
Konklusion av den senaste nyheten att polisanmälan är nedlagd blir att Esbjörn bör ha varit på förhör hos SU på K-holmen i torsdags, det var då som jag såg honom i samma stadsdel men på annan adress som kan ha stor inverkan i detta fastighetsmål, vilket jag dock inte redogör för nu, eftersom jag inte vill hjälpa hans "gisslantagare" i detta ärende.
Frågan är nu, ska myndigheterna sitta på sitt arsle och inte göra något, eller få arslet ur vagnen via en egen upprättad orosanmälan och ta tag i rövargänget runt Esbjörn innan det gått helt överstyr, bara att slänga upp en husis hos Swedbank och kolla in registrerade fullmakter på Esbjörn...
Follow the money !