2021-02-09, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Ta nu den här nya bevisningen till Binningen så han får med den i nästa inlaga till rätten. Den kommer nog bli helt avgörande när de dömer ut vem som har bättre rätt till fastigheten.
Den tillsammans med KD:s opinionssiffror kommer att bara helt avgörande. Esbjörn kommer dessutom med all säkerhet att få behålla handpenningen när Spakur har vittnat om hennes karaktär ur sitt konservativa vänsterperspektiv.
2021-02-09, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Ja, herregud Ebba har ju blivit värre drevad mot än Juholt. Eller?
Ebba har gjort större skada mot Esbjörn och hans familj genom dom anklagelserna hon kastat ur sig än dom åtta notiserna som postats om denna affär.

Till Ebba; lämna 81-åringen och hans stackars familj i fred, backa från den smutsiga affären som du har lovat så att alla kan gå vidare. Du är en av Sveriges bäst betalda politiker, du har råd att köpa en sjötomt på ett vanligt, hederligt sätt.
Ebba har inte begått något brott hon har köpt hus,bostad,ett hem. Vem har inte skaffat ny bostad? Att då bli utsatt för en rövarliga som ligger i diket och bara väntat på att kasta sig över henne,hur tror du gemene man tycker om det?
En dömd pedofil ihop med sin styrelsetant som gift in sig med en mäklare i samma ålder som Esbjörn. Gamle Lüllmaa kan nog ha en och annan fundering över varför Monika ens gifte sig med honom ?
Och självklart måste han undra när kommer Monika och Johann Binninge omyndigförklara honom?
Det rasslar nog ganska mycket på redaktionerna just nu efter vad som avslöjats som ett pedofilnätverk som omyndigförklarat och tömt en äldre mans konton och attackerar och stalkar en av Sveriges mest framstående partiledare. Och det där barnhemmet pedofilringen har för att tvätta pengar ger ju avsmak
Vi kommer nog få se både pedofilen och hans tantgäng bakom skranket ganska snart
2021-02-09, 08:18
Medlem
Starbacks avatar
Asså, ruttet är bara förnamnet. Förrädiskt kanske bättre besrivning av hur Antikrist Ebba försökt lura av den gamle gubben hans mångmiljonfastighet.

Först bjuda över gubben på kaffe, sen se till att låsa honom vid en försäljning innan han går hem. Underförstått har hon använt all sin "ungdomliga", kvinnliga charm för att få gubbstackaren på kroken.

Gubben som inte fått ligga de senaste 30 åren blir
naturligtvis till sej i trasorna när hon avsiktligt har sin kortaste kjol på sej.

Nej! Detta var inte snyggt gjort av Ebba dock inte oväntat för alla oss som genomskådade hennes tvålfagra nuna för åratal sen. Ebba - Antikrist.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-buschs-hot-dra-esbjorn-83-till-domstol-hjartat-haller-pa-att-brista/
2021-02-09, 08:18
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Den tillsammans med KD:s opinionssiffror kommer att bara helt avgörande. Esbjörn kommer dessutom med all säkerhet att få behålla handpenningen när Spakur har vittnat om hennes karaktär ur sitt konservativa vänsterperspektiv.

Glöm inte heller Binninges sista triumfkort, signerat LN6: Ebba festade dagarna i ända på Stureplan och hade Esbjörn smittats av corona hade han helt garanterat varit död. Hon borde i princip anmälas för försök till mord.
2021-02-09, 08:45
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Asså, ruttet är bara förnamnet. Förrädiskt kanske bättre besrivning av hur Antikrist Ebba försökt lura av den gamle gubben hans mångmiljonfastighet.

Först bjuda över gubben på kaffe, sen se till att låsa honom vid en försäljning innan han går hem. Underförstått har hon använt all sin "ungdomliga", kvinnliga charm för att få gubbstackaren på kroken.

naturligtvis till sej i trasorna när hon avsiktligt har sin kortaste kjol på sej.

Nej! Detta var inte snyggt gjort av Ebba dock inte oväntat för alla oss som genomskådade hennes tvålfagra nuna för åratal sen. Ebba - Antikrist.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-buschs-hot-dra-esbjorn-83-till-domstol-hjartat-haller-pa-att-brista/

Du har ej läst på något alls eller ?
Att det skulle ta ca två v mellan 1:a gången till han skrev på avtalet har tydligen du missat eller ej brytt dig om att ta in.
Vad det gäller Esb sexliv har det ej här att göra.
Han har dessutom enligt LN6 dåligt minne så han kommer nog ej ihåg vad som skulle vara intressant med det motsatta könet, utan det ser jag mest som en våt dröm för dig!
2021-02-09, 08:57
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Glöm inte heller Binninges sista triumfkort, signerat LN6: Ebba festade dagarna i ända på Stureplan och hade Esbjörn smittats av corona hade han helt garanterat varit död. Hon borde i princip anmälas för försök till mord.

Vapenlicens och festande brukar ej gå hand i hand men det har nog gått vissa förbi.
Att hon behöver skydda sin fastighet nu när det verkar finnas dom som "smyger på henne" ser jag som en självklarhet och även andra som nu går in där och och smyger i fönsterna, detta får mig att tänka på filmen Bodyguard.
2021-02-09, 09:14
Medlem
trngws avatar
Citat:

Hur vet du att han inte fick nåt? Ebba om någon är väl svältfödd, eller?
Hur vet du att inte kursgårdskommandoran släpper till?
Hur vet du att inte hans saliga sambo släppte till?

Binninge hävdade ju att Esbjörn trodde att de hade en relation, Esbjörn och Ebba.

Hur vet du hur långt Esbjörn tvingade Ebba att gå för att få huset?
2021-02-09, 09:29
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw Igår, 16:59
Expressen rapporterade att Esbjörn anmälde Ebba.
Hur vet du att det är Binninge som står för anmälan?
Citat:
Ursprungligen postat vittne-x Igår, 18:28
Hörde tidigt i dec på P1 att det inkommit en elektronisk polisanmälan på Busch via ombud, vilket jag tydde som Binninge, han vart ju EsB:s ombud typ 1:a veckan i oktober om jag minns rätt. Artikeln om trädfällningen kom väl veckan efter att Binninge poppat upp i medierna.
Citat:
EBBA BUSCH
Publicerad 8 feb 2021 kl 15.38, uppdaterad kl 19.37 i Epressen
Källa: https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-busch-anmaldes-for-tradskovling-nu-frias-hon/
Det var Esbjörn Bolin som med hjälp av sitt ombud polisanmälde Ebba Busch för att ha sågat ned ett antal träd på den fastighet som är i centrum för husbråket mellan de två.

Esbjörn Bolins ombud Johann Binninge uppger att han inte känt till förhöret med sin klient.
- Jag blir en smula förvånad när du berättade för mig att min huvudman varit på ett förhör, det är först nu som jag förstår att det hållits ett förhör med honom. Det verkar inte som han själv förstått det.

Nu har ni svart på vitt hur Brännström på Expressen är inne i denna tråd. Det tog honom en tim att få tag i Binninge och sen uppdatera 1:a artikeln, samt att Binninge gjorde bort sig än mer, tänk vad ett inlägg på flashback kan ställa till det...
Speciellt intressant att Binninge inte kontaktats av SU, såsom ombud för EsB...
Om nu Binninge blåljugit/skarvat för Brännström kan då SU:s förhörsledare kallas in i kommande rättegång.

Konklusion av den senaste nyheten att polisanmälan är nedlagd blir att Esbjörn bör ha varit på förhör hos SU på K-holmen i torsdags, det var då som jag såg honom i samma stadsdel men på annan adress som kan ha stor inverkan i detta fastighetsmål, vilket jag dock inte redogör för nu, eftersom jag inte vill hjälpa hans "gisslantagare" i detta ärende.

Frågan är nu, ska myndigheterna sitta på sitt arsle och inte göra något, eller få arslet ur vagnen via en egen upprättad orosanmälan och ta tag i rövargänget runt Esbjörn innan det gått helt överstyr, bara att slänga upp en husis hos Swedbank och kolla in registrerade fullmakter på Esbjörn...

Follow the money !
Senast redigerad av vittne-x 2021-02-09 kl. 09:37.
2021-02-09, 09:35
Medlem
fnirps avatar
Citat:

En liten hint. De flesta villor och stora sommarstugor som säljs idag, säljs för miljonbelopp. En "mångmiljonfastighet" är inte speciellt unik.

Om hon lurade av honom den, var är bevisen för det? Vad är hennes uppsåt?

En sak är säker, det är ingen guldgruva hon har köpt. En grundinvestering på 3900', sanering 300', renovering 2000' och om hon efter allt jobb och nerlagd tid skulle sälja stället, kanske hon gör en vinst på 1500' efter skatt.

Ur investeringssynpunkt finns det bättre avkastning att hämta, om man är villig att låna ut 6000' under ett par år.

Nej, Ebba har köpt stället för att bo i.

Om Antikrist finns på jorden, tror du han bär en Ebbaförklädnad och lurar äldre människor? Borde han inte bära en Georg Soros-kostym? En Zuckerberg-kostym? Eller Bill Gates-kostym? Varför välja en partiledare för ett obetydligt marginalparti i obetydliga lilla Sverige? Eller jagar du efter fjärilseffekten? Att detta "lur", kommer leda till tredje världskriget och världens undergång?
2021-02-09, 09:41
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Asså, ruttet är bara förnamnet. Förrädiskt kanske bättre besrivning av hur Antikrist Ebba försökt lura av den gamle gubben hans mångmiljonfastighet.....
Antikrist är inte en person anno 2021, utan flera. Från antika prästerskap är det nu istället mediehus.....
2021-02-09, 10:32
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Fått svar från Uppsala Tingsrätt, aktbilaga 35 (journalen) är belagd med sekretess och som jag tolkade svaret kommer den inte att ens sekretessprövas.

Aktbilaga 36, svaret från Ebba Buschs ombud och med begäran om anstånd till den 19/2-2021 lägger jag ut i alla fall.

https://docdro.id/hURRmBK

Jag fick besked att den är under sekretessprövning.

Med lite tur får vi i alla fall en slutsats och en diagnos.
2021-02-09, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Du har ej läst på något alls eller ?
Att det skulle ta ca två v mellan 1:a gången till han skrev på avtalet har tydligen du missat eller ej brytt dig om att ta in.
Vad det gäller Esb sexliv har det ej här att göra.
Han har dessutom enligt LN6 dåligt minne så han kommer nog ej ihåg vad som skulle vara intressant med det motsatta könet, utan det ser jag mest som en våt dröm för dig!

Först - har Ebba gjort något olagligt? Nej.

Men du är bra naiv om du inte inser att Ebba slagit på sin charmigaste sida, visat upp sitt allra trevligaste och gladaste jag. Positiv, stöttande mm. Klart Esbjörn vill fika med en kändis.
och som köpare haft inställningen att göra en så bra affär som möjligt.

"Sanering" togs ju självklart upp på det allra mest svartmålande negativa sätt som finns, den största summan som togs upp på värderingen är den enda bild Ebba förmedlar. Att det troligen INTE handlar om flera hundra tusen sa Ebba inget om.
Men Ebba var förstås glad och sprallig och såginga problem. Hon fixar allt sa hon.
Hon ska ta sååå bra hand om huset sa hon till Esbjörn.

"vill du ha mer kaffe - du får så gärna komma till oss på julfika och se hur fint vi gjort"
"Om vi bara hinner sanera bort allt hemskt i jorden"

LOL - ser väl inget olagligt i det, men men...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in