2021-02-09, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piluta
Thomas Di Leva gör reklam på fb sedan en vecka, om en live konsert i Maj (tror jag det va) hemma i sitt vardagsrum. Han var smart och frågade vad fansen tyckte vad en biljett skulle kosta innan han satte pris.

Ödmjukt och smart.

Något Anna aldrig skulle göra.
Citera
2021-02-09, 06:43
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piluta
Thomas Di Leva gör reklam på fb sedan en vecka, om en live konsert i Maj (tror jag det va) hemma i sitt vardagsrum. Han var smart och frågade vad fansen tyckte vad en biljett skulle kosta innan han satte pris.
Han har dessutom haft flera lyckade trädgårds spelningar hos olika människor .

Kan kanske vara den hon har sett och tänker kan han så kan jag..

Och Mästerkocks-Jennie har nyss haft en cookalong hon också. Gratis. Lite kul, för henne eller Catarina König hade man ju lätt kunnat betala 119 kr för att få vara med och laga mat. Hade varit genuint trevligt också. Istället för att betala för en stund med narcissistiska Anna som inte kan laga mat.
Citera
2021-02-09, 07:00
Medlem
Byxbensgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Hahaha ja så var det ja, ytterst pinsamt. En herrgård de höll å att bygga på också. Måste vara jobbigt för honom när han insåg ayy folk kan kolla upp det mesta på nätet och kunde se att det är ett hus på ynka 91 kvm.

Men va? Är det så? Bor de fem pers på 91kvm? Det är mer än vad jag bor ensam på, givetvis.... men inte så mycket mer.
Lite sent på bollen kanske men var finns huset? Är lite nyfiken på kvadratmeterpriset
Citera
2021-02-09, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxbensgubben
Men va? Är det så? Bor de fem pers på 91kvm? Det är mer än vad jag bor ensam på, givetvis.... men inte så mycket mer.
Lite sent på bollen kanske men var finns huset? Är lite nyfiken på kvadratmeterpriset
Det är väl boendeytan som är 91 kvm och det är inte detsamma som totalytan (boendeyta + biyta) av huset. Vi bor t.ex i vårt hus på 220 kvm men den formella boendeytan är 130 kvm pga vissa rum eller delar av huset räknas som biyta. Så Anna med familj bor större än iaf 91 kvm.
Citera
2021-02-09, 07:41
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moraltanten
Det är väl boendeytan som är 91 kvm och det är inte detsamma som totalytan (boendeyta + biyta) av huset. Vi bor t.ex i vårt hus på 220 kvm men den formella boendeytan är 130 kvm pga vissa rum eller delar av huset räknas som biyta. Så Anna med familj bor större än iaf 91 kvm.

Ja, Casa del Took är minst dubbelt så stor då de byggde om källaren. Så kring 200 kvm är Ankeborg i Suck, unge.

Citat:
Ursprungligen postat av AstasGranne
Men visst funderade Anna i en av sina lives, på att ha musikevent hemma i vardagsrummet?
Nog sa hon nåt om att kontakta några sköna musiker ... (Alban och Jonas?) ... och styra upp nåt
musikaliskt som det sedan skulle gå att köpa biljetter till.

Jag ser allting som Anna gör som inte inkluderar att skrika på Instagram tre timmar i sträck eller böla till en valfri tidning som positivt så kör hårt! Finns en hel del musiker som har tagit betalt för konserter online som till exempel Annas kollegor Dua Lipa och Kylie Minogue. Förvisso var det rätt extravaganta produktioner i dom fallen, men ändå.
Citera
2021-02-09, 08:14
Medlem
Vad är det för två diagnoser hon har fått?
Citera
2021-02-09, 08:18
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxbensgubben
Citat:
Ursprungligen postat av moraltanten
Boarea/biarea 171 m² / 11 m² (numera).

Innan ombyggnation (dvs innan Stolledanos flyttade in):
Boarea/biarea 91 m² / 114 m²

Huset såldes först 2017/10/12 för 2.810.000 kr, renoverades och såldes sedan till la familia 2018/11/19 för 4.800.000 kr.

Länk till hur huset såg ut ursprungligen: https://www.maklarhuset.se/bostad/sv...uckunge/320787
Citera
2021-02-09, 08:34
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Boarea/biarea 171 m² / 11 m² (numera).

Innan ombyggnation (dvs innan Stolledanos flyttade in):
Boarea/biarea 91 m² / 114 m²

Huset såldes först 2017/10/12 för 2.810.000 kr, renoverades och såldes sedan till la familia 2018/11/19 för 4.800.000 kr.

Länk till hur huset såg ut ursprungligen: https://www.maklarhuset.se/bostad/sv...uckunge/320787
Det är inte alltid bra att sträva efter en större boyta på papper vid omrenovering av ett äldre hus...
Det blir mindre skatt om man behåller biarean på papper. Fast det är renoverat i källaren.
Men så klart det känns flottare att säga att man har ett större hus... Och när man ska sälja det så låter det bättre med större boyta...
Själv har jag behållt biytan i mitt hus. Trots att den är fullt inredd och nyrenoverad. =mindre skatt...
Citera
2021-02-09, 09:00
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Det är inte alltid bra att sträva efter en större boyta på papper vid omrenovering av ett äldre hus...
Det blir mindre skatt om man behåller biarean på papper. Fast det är renoverat i källaren.
Men så klart det känns flottare att säga att man har ett större hus... Och när man ska sälja det så låter det bättre med större boyta...
Själv har jag behållt biytan i mitt hus. Trots att den är fullt inredd och nyrenoverad. =mindre skatt...
Fast i storstadsregionerna slår man ganska snart i taket. Allt över ett taxeringsvärde på ca 1.150.000 kr så betalar man max (ca 8.500 kr).
Citera
2021-02-09, 09:29
Medlem
Molton99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indernacht
Vad är det för två diagnoser hon har fått?

Skulle gissa på nån cellförändring å endometrios.

Eller kanske snarare narcissistisk personlighetsstörning och bipolär II
Citera
2021-02-09, 09:48
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Nja,nästan rätt har du,men Jonas och Alban kände varandra långt innan My kom in i bilden.
Tjejerna har det gemensamt att de var på samma bloggportal,men varken Kin eller Anna bloggar längre.Anna är "person non grata"i kändisvärlden,även bland Albans vänner,och My blev för ett par år sedan ovän med Magdalena Graaf.Då passade det väldigt bra för Anna att bli bästis med My för att reta Magdalena.
Linda och Magdalena är kompisar,och bägge två avskyr Anna och My.

Tro inte annat än att Anna är en väldigt elak och beräknande person,korkad och med stor hybris.
Alban är också en person med stor hybris och lite halvkorkad,men betydligt trevligare än Anna.
Att Alban åkte hem till Anna var säkert för att reta Kin,typ se på mig,du hade inte haft några tjejkompisar utan mig.
Jag ger mig fan på att Alban varit otrogen och kanske till och med köpt sex och att det är därför Kin lämnat honom.
Nu vet jag inte att det är så,men det är min känsla,och jag tycker så himla synd om Kin.
Det är mig en gåta att han lyckats plugga till tandläkare en gång i tiden för han är verkligen inte en intellektuell människa,och Anna,hon är bara dum som ett spån.

Jonas och Dr Alban har träffats otaliga gånger på alla dessa 90s shower som de uppträtt samtidigt på sedan jag vet inte när.
Jonas började i gruppen i mitten av 2000 talet, gruppen gjorde ju en paus frå slutet av 90 talet tills Jonas kom in i bandet.
Thelenius har ju känt till Doktorn från start.
Anna fick dessvärre inga creddpoäng genom sitt samarbete med Dr Alban för sisådär 25 år sedan, hon hade hoppas det.

Anna förknippas så starkt med töntschlager.
Lite som Schlagerns Inger Nilsson ( Pippi Långstrump) Ränderna går inte att tvätta ut..
Folk minns det man blev känd för om inte man är skicklig nog att överträffa det, det har inte Anna gjort, hennes personlighet konsumerar den lilla, lilla, lilla talang hon har, finns inget kvar då den tagit över. Bara ett bestående minne av hennes gråt, klagan och korkade kommentarer eller ageranden.

My ryktas ju bla ha legat med Graafs ex Magnus, Anna älskar My bara för en sådan sak, då Maggan och Anna haft värsta fighten sedan tidigare där även Magnus varit involverad. Medan Maggan förlät Magnus, så har hon inte förlåtit Anna.

Anna spelade ju in ett tvprogram med Linda för x antal år sedan, det märktes att de inte klickade. Linda är nog för hård typ för Anna.
Med litet tålamod gissar jag. Båda är två vandrande egon, så de skulle nog krascha rätt snabbt på tu man hand.
Citera
2021-02-09, 09:59
Medlem
nytt på insta

https://postimg.cc/gallery/Ljzkx5q
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in