Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Det stämmer inte.
Lena berättar många gånger för sina vänner om att hon skäms för vad hon gör och tänker. Finns hur mycket som helst om att relationen tar fram det sämsta hos henne.
I samtal med FR kommer mycket fram:
Exempel:
A 168A/677
"FR
Ok. Han sa det till mig för ett år sedan vid skidtur när han berättade om Hannas tillstånd att han höll
på att lämna. Men just då kopplade jag inte det till er.
4 apr 2017 23:46
Lena Wesström
Ga, herregud, jag var ju också otrogen, även om vi inte direkt var ett par )
Lena Wesström
Det var i samband med att jag började träffa M
Lena Wesström
Tror det var typ vid den här tiden faktiskt
4 apr 2017 23:45
Lena Wesström
Hade satt upp tid
Lena Wesström
Han säger han skulle
Lena Wesström
Hade hon inte kvicknat till hade han nog gått
FR
Men Ja. Ingen Ide att spekulera.
FR
Hade nog varit annorlunda om det hade varit likadant med h och inte kvicknat till?
Lena Wesström
Så när hon kvicknade till och han började vara mera med henne, då var jag bitter och livrädd han
skulle fimpa mig, som en trasa
4 apr 2017 23:44
FR
Ja i det läget var det ju uppenbart med Hanna.
4 apr 2017 23:43
Lena Wesström
Kände det redan när han började dra sig mer mot henne att jag kände mig utnyttjad
4 apr 2017 23:43
Lena Wesström
Men nä, det hade gått så långt. Jag kunde inte acceptera
4 apr 2017 23:42
Lena Wesström
Nu är jag helt ärlig mot dig, känner att jag törs, trots att jag skäms så jag rodnar. Hoppas du kan
respektera mig ändå
4 apr 2017 23:42
FR
Hade du accepterat om att han hade till slut bestämt sig att vara kvar och sedan avslutat er relation
på mer värdigt sätt? Jag vet, svår fråga men försöker bara se det från olika vinklar. "
//
s. 676
"Lena Wesström
Sagt till honom i mina mörka stunder att har han bara lekt med mig så förtjänar han att allt avslöjas,
han förtjänar varken mig eller henne
4 apr 2017 23:50
Lena Wesström
Frågat mig så hårt om jag bara varit utnyttjad, om han aldrig menat nåt
4 apr 2017 23:49"
//
s.713
"Lena Wesström
Så DEN delen saknar jag inte
3 apr 2017 01 :33
Lena Wesström
Och all den där rädslan, desperationen, den har verkligen kallat fram det sämsta i oss ibland. Helt
fruktansvärt
Lena Wesström
Hela grejen har gjort allt så unket, så känsligt. så mycket rädsla. Från hans sida rädsla att bli
avslöjad som svikaren. Från min sida rädsla inte få vara med honom
FR
Det är helt ovärdigt att det kan bli så mellan två personer.
3 apr 2017 01 :32
Lena Wesström
Det har varit otroligt hårda ord emellan oss ibland, helt fruktansvärd, jag har inte trott det varit sant
att jag kunnat delta i nåt så ovärdigt bråkande
3 apr 2017 01 :32 "
Jodå det också:
A168A/299
"Lena Wesström
För snart två år sedan tog han i mig med våld., Inte slog. Men drog och slet och jag spjärnade emot
så jag fick märken på armarna. Som jag ljög om sen. Ett par gånger till har det hänt. Desperat och
livrädd bli avslöjad. Har hotat mig muntligt med extrema elakheter, inklusive dödshot mot både mig
och barnen. Polisanmälde honom i höstas för ofredande. När han kom tillbaka och förklarade sin
kärlek tog jag tillbaka anmälan.
18 maj 201715:35"
Hon mörkar inte att hon beter sig illa, eller att hon tänker dåliga tankar.
Att du tycker att hennes hot om avslöjande är något att jämföra tillnärmandesvis mot dödshot och lögnaktigt beteende, det sista mot både HD, Lena och vänner, det är riktigt riktigt konstigt.
"Att du tycker att hennes hot om avslöjande är något att jämföra tillnärmandesvis mot dödshot och lögnaktigt beteende, det sista mot både HD, Lena och vänner, det är riktigt riktigt konstigt."
Nog för att du är duktig på att hitta på sagor men nu får du faktiskt ge dig. Dra inte in vad jag tycker i dina sagor för det har du uppenbarligen inte förstått någonting om. Du skriver så konstigt så jag förstår faktiskt inte vad du menar. Det är inte konstigt att du snart är ensam här i tråden. Det är bara dina åsikter som du tillåter här. Och du har åsikter om precis allting. Alla som har en annan åsikt ska tråkas ihjäl med långa noveller om hur förstående du är för alla, utom för SD. Allt ska slätas över och bortförklaras. Alla är perfekta, utom SD. Är du inte ett dugg intresserad av varför LW mördades? Är du inte ett dugg intresserad av hur kvinnor ska kunna skydda sig mot män som mördar?
Ja, SD dödshotade både LW och hennes barn. Om hon inte brydde sig om sitt eget liv så borde hon väl ha gjort allt för att skydda sina barn? Men det gjorde hon inte. Hur kan man fortsätta att träffa en sådan man? Hur kan man vilja leva tillsammans med en sådan man? Hur kan man utsätta sina barn för den risk det skulle innebära för dem om de tvingades att bo tillsammans med en sådan man? Om LW fått som hon ville. Eller hade hon tänkt att de skulle dumpa barnen på tråkiga UW och tråkiga HD så att hon och SD alltid skulle kunna leka och ha roligt?
Innan vi fick tillgång till FUP så var det många i tråden som hävdade att LW var livrädd för SD efter bilincidenten och att hon inte hade träffat honom sedan dess. När det delades foton på dem tilllsammans från deras skridskotur eller när LW stalkade SD och HD på FTF-jakt i skogen så vägrade somliga ändå att tro på det.
När det delades att hon sprang ifrån Cajoo och jagade efter SD så hävdades det ändå att hon var livrädd för SD.
Nu vet vi tack vare FUP att hon inte var rädd för SD. Hon var rädd för att han skulle lämna henne och hon var beredd att göra vad som helst för att det inte skulle ske.
Och ingen mer BS om att hon inte kunde lämna SD, tack. Man kan om man vill. Hon ville inte. Hon vägrade t.o.m.