2021-02-06, 17:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
De här gmail-adresserna som du kallar "fulkonton", är de alltså konton som SD och HD använde?
Användes de endast i kontakt med varandra, eller använde t ex SD "fulkonton" i kontakt med
LW och HD i kontakt med Sillen?

Förekommer de i utredningen? Jag känner inte igen de, men har ej heller läst hela FUP:et.

Jag tänker t ex på de två gmail-adresserna på sidan 3 (6), ett med början: Chr*ist*l.bl*ck*et
samt ett annat med början: And*ers.m.

(Vet att det säkerligen är en heldum fråga och jag blottar min okunnighet i allt vad IT gäller,
men det må vara hänt.)
Lena skapade olika mejladresser för att kunna mejla SD när han hade RT mm
Citera
2021-02-06, 18:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
De här gmail-adresserna som du kallar "fulkonton", är de alltså konton som SD och HD använde?
Användes de endast i kontakt med varandra, eller använde t ex SD "fulkonton" i kontakt med

Förekommer de i utredningen? Jag känner inte igen de, men har ej heller läst hela FUP:et.

Jag tänker t ex på de två gmail-adresserna på sidan 3 (6), ett med början: Chr*ist*l.bl*ck*et

(Vet att det säkerligen är en heldum fråga och jag blottar min okunnighet i allt vad IT gäller,
men det må vara hänt.)

Lena och SD använde några av de mail adresserna för att kommunicera på för att mörka för HD. T ex B*runo Sparr användes för att det skulle se ut som att det var arbetsrelaterat. Ibland verkade Lena ha ett färdigt manuskript som hon bara klistrade in i inledningen, för att snabbt övergå till "deras vanliga gräl".

i A 164C hittar du mycket av detta.

ex

s.1153

"Ämne: Re: Ragnarsson
Från: Bruno Sparr <bruno.sparr@gmail.com>
Datum: 2017-05-20 08:28
Till: "Davidsson, Stefan" <Stefan.Davidsson@tyrens.se>
Hej, idag fick vi svar från Ragnarsson om energiverifikatet. De fixar det. Har vi allt för
startmöte med kommunen nu?
Haha, tjong, tack för käftsmällen. Du sätter stämningen, jag följer. Kanske ska lägga upp bild
från härlig morgontur? Rt nu. Normalt rt, dvs du öppnar då och då med trevligheter. Vi pratar
vidare sen. Jäd, puss
Från: "Davidsson, Stefan" <Stefan.Davidsson@tyrens.se>
Datum: 2017-06-08 11:08
Till: Bruno Sparr <bruno.sparr@gmail.com>
Jag har ej läst ditt meddelande om båt. Har ju blockat dig. Tg informerade. Jag sa att det väl
var enklast att jag lagade.
OK ringa kort.
Il
Stefan Davidsson, KA kvalittcerade projekt, Tyrens Skickat från telefon 0703997666
Stefan.davidsson@tyrens.se
Ämne: Re:
Datum: 2017-06-08 11: 11
Tack. Hos Ikea nu. Messar sen när du öppnat
"
Citera
2021-02-06, 18:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Lena och SD använde några av de mail adresserna för att kommunicera på för att mörka för HD. T ex B*runo Sparr användes för att det skulle se ut som att det var arbetsrelaterat. Ibland verkade Lena ha ett färdigt manuskript som hon bara klistrade in i inledningen, för att snabbt övergå till "deras vanliga gräl".

ex

s.1153

Hej, idag fick vi svar från Ragnarsson om energiverifikatet. De fixar det. Har vi allt för
Haha, tjong, tack för käftsmällen. Du sätter stämningen, jag följer. Kanske ska lägga upp bild
från härlig morgontur? Rt nu. Normalt rt, dvs du öppnar då och då med trevligheter. Vi pratar
vidare sen. Jäd, puss
Jag har ej läst ditt meddelande om båt. Har ju blockat dig. Tg informerade. Jag sa att det väl
OK ringa kort.
Il
Stefan Davidsson, KA kvalittcerade projekt, Tyrens Skickat från telefon 0703997666
"
" Rt nu. Normalt rt,"
RT. Öppet.
Citat:
"Ledsen. Något strulade. Skickade Rt.
Rt.
Öppet.
(..)
Du ska lyda blint vid Rt. Alltid
Blockar nu.
För du bröt
'
Enligt tidigare order så ska du lyda blint och omedelbart. När du känner dig förrättad eller det gått lång tid som tyder på glömd öppning får du
skicka ETT mail.
Nu bryter du för allt. Påhittade anledningar.
Det är identiskt samma militanta beteende och ordval som han har mot sin dotter men ändå tycker HD att han är en bra pappa mitt i hans extremt absurda riktlinjer.
Han låter precis som om han vore ett befäl som kräver full åtlydnad med ett helt pantat ordval.

"Jag har nu tröttnat och markerat var exakt de får gå och stå. Vid överträdelse så är de intelängre välkomna att ha kaniner i min trädgård. Buren kommer att tas bort samma dag.
Jag kommer inte att tillåta att de skjuter upp avvecklingen ens till nästa dag."
Senast redigerad av develi 2021-02-06 kl. 19:07.
Citera
2021-02-06, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

ex

s.1153

vidare sen. Jäd, puss
OK ringa kort.
Il
"

Tack för din hjälp och hänvisningen till FUP!
Citera
2021-02-06, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jo, det har du rätt i.
Är du självlärd inom it?

Det är en blandning av lite av varje. Kanske tråkigt svar. Det viktiga är att nästa vecka så kommer vi veta mer om vad som kan ha hänt. Sen är det upp till åklagaren att ratta det vidare.

Det som behövs göras är inte så tidskrävande. Utmaningen är nog administrationen och det juridiska kring det.

Utredningen fick för några veckor sedan tillgång till en rad goda tips. Hoppas de förvaltar dem väl och även det som kommer dem till känna nästa vecka.

Att kontakta NA är ingen dum idé. Jag har lite dålig koll på vad som skrivs där om fallet men är det nyhetstorka så kanske man kan bidra med nåt vart det lider. Om inte annat så är en tidning ett bra ”vittne” om det visar sig att polisen kunnat göra mer med de tips de fått. Bäst är ändå att hålla det tajt ihop med utredningen i första skedet. Ska göra allt i min makt
Citera
2021-02-06, 20:11
Medlem
Citat:

men det må vara hänt.)

Ser att du fått bra svar redan men bekräftar att det som andra svarat stämmer med det som jag benämnde ”fulkonton”.
Citera
2021-02-06, 20:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det är en blandning av lite av varje. Kanske tråkigt svar. Det viktiga är att nästa vecka så kommer vi veta mer om vad som kan ha hänt. Sen är det upp till åklagaren att ratta det vidare.

Det som behövs göras är inte så tidskrävande. Utmaningen är nog administrationen och det juridiska kring det.

Utredningen fick för några veckor sedan tillgång till en rad goda tips. Hoppas de förvaltar dem väl och även det som kommer dem till känna nästa vecka.

Att kontakta NA är ingen dum idé. Jag har lite dålig koll på vad som skrivs där om fallet men är det nyhetstorka så kanske man kan bidra med nåt vart det lider. Om inte annat så är en tidning ett bra ”vittne” om det visar sig att polisen kunnat göra mer med de tips de fått. Bäst är ändå att hålla det tajt ihop med utredningen i första skedet. Ska göra allt i min makt
Att överväga en extern granskning om turerna och inblandade aktörer vore heller inte fel.
På en högre nivå än media.
Om det hänger på en kass utredning vill säga.
Om viktig fakta sållats eller fallit bort.
Det är väl i huvudsak vad du tittar på.

Det finns väldigt mycket konstigheter och aktörer i mordfallet om det så gäller IT hantering eller bekantskap med paret.
Därav finns funderingen hur källmaterial hanterats, om det är nåt som förbisett, om nåt av värde inte hamnat i FUP vid sammanställningar och även om det finns skumraskhantering.

Ett till synes obefintligt GC-ord kan innehålla en nyckel till mordet med tanke på vad det rör sig om. Ett till synes ointressant dataspår kan vara relaterat till triangeldrama kan skapa en bild kring motiv, mordplats och cacher det berör.

Jag undrar om det finns nåt matnyttigt i slasken likaväl.
Senast redigerad av develi 2021-02-06 kl. 20:22.
Citera
2021-02-06, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det där kan vara en bra väg som sammanfaller med det jag skrev.
Kanske även insyn i vad nån cache in making kan tänkas innehålla som hot stuff:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Om den var värd att mörda för vill säga.

Ja motivet får åklagarna stylta upp bäst de kan nu i hovrätten.

På tal om cache och sånt så finns det vad som ser ut som två skärmdumpar LW tagit innan hon fotade loggremsan som hon skickade till SD men efter hon tagit bild på den tränande sonen:

https://www.bildtagg.se/bild/0tq92d0gsha5rfp0wfasb3o

På den här skärmdumpen från fupen så är de inte med i samma svit av bilder:

https://www.bildtagg.se/bild/y9sv9rlrk26dumgxc8zg3g6u

(Röda ringarna har utredarna gjort.)

De kan ju vara tagna från Norge-chatten eller vad som helst men det är i tid nära mordet och då borde de ha lyft fram vad det är. Mest ”orolig” för att de kan ha tolkat skärmdumparna fel då det gjorts en och annan miss på vägen här annars.

På språng här så skärmdumpat från skärmdumpad fup så har inte sidhänvisning.
Citera
2021-02-06, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Att överväga en extern granskning om turerna och inblandade aktörer vore heller inte fel.
På en högre nivå än media.
Om det hänger på en kass utredning vill säga.
Om viktig fakta sållats eller fallit bort.
Det är väl i huvudsak vad du tittar på.

Det finns väldigt mycket konstigheter och aktörer i mordfallet om det så gäller IT hantering eller bekantskap med paret.
Därav finns funderingen hur källmaterial hanterats, om det är nåt som förbisett, om nåt av värde inte hamnat i FUP vid sammanställningar och även om det finns skumraskhantering.

Ett till synes obefintligt GC-ord kan innehålla en nyckel till mordet med tanke på vad det rör sig om. Ett till synes ointressant dataspår kan vara relaterat till triangeldrama kan skapa en bild kring motiv, mordplats och cacher det berör.

Jag undrar om det finns nåt matnyttigt i slasken likaväl.

Blir ett intressant ”cold case” om det går den vägen.
Citera
2021-02-06, 20:29
Avslutad
Citat:

Strålande!
Citera
2021-02-06, 20:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja motivet får åklagarna stylta upp bäst de kan nu i hovrätten.

På tal om cache och sånt så finns det vad som ser ut som två skärmdumpar LW tagit innan hon fotade loggremsan som hon skickade till SD men efter hon tagit bild på den tränande sonen:

https://www.bildtagg.se/bild/0tq92d0gsha5rfp0wfasb3o

På den här skärmdumpen från fupen så är de inte med i samma svit av bilder:

https://www.bildtagg.se/bild/y9sv9rlrk26dumgxc8zg3g6u

(Röda ringarna har utredarna gjort.)

De kan ju vara tagna från Norge-chatten eller vad som helst men det är i tid nära mordet och då borde de ha lyft fram vad det är. Mest ”orolig” för att de kan ha tolkat skärmdumparna fel då det gjorts en och annan miss på vägen här annars.
Det handlar inte om att "stylta upp motiv" bäst de vill.

Det handlar om att annat material kan leda till orsak till mordet. Saknas dessa spår kan givetvis inte ÅK stylta upp ett dugg i rätt riktning eftersom deras material grundas i utredningen och vad som levereras.
Det är en snårskog att navigera i. På tal om cacher.
Citera
2021-02-06, 20:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Blir ett intressant ”cold case” om det går den vägen.
Det gör det föga eftersom jag skrev extern utredning och inte intern.

Men det bör ske i närtid och inte få retroaktiv kritik likt fallet med Aki Paasila som de fick gräva upp flera år senare och spåren var ordagrant väldigt kalla.
Senast redigerad av develi 2021-02-06 kl. 20:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in