Citat:
Ursprungligen postat av
MacMackay
Läs själv och låt inte andra dra slutsatserna. Vi har ju materialet framför näsan.
Det handlar om två personer, varav den ene (Engström pekas ut på fotot E-63 med tillägget att han bar keps. Det går inte att komma runt.
JA: Ja det kom väl fram nån äldre karl, lite mindre, lite bastant karl, och pratade också va, men vad vi pratade om, det har jag svårt att komma ihåg vad vi diskuterade fram och tillbaks.
Ja, sen var det väl ytterligare nån som bara helt plötsligt dök upp där som pratade väldigt mycket tyckte jag, men vad han pratade om det har jag väldigt svårt att komma i håg.
Liljeroos : kan du ta om det där hur det var med den här mannen med keps?
JA: Ja det var en äldre man, mellan 50-60 års åldern. Vad vi diskuterade och vad vi pratade om, det har jag svårt att komma i håg va. Det var mest vad som skulle göras så att säga.
Liljeroos: I vilket skede fick du kontakt med honom?
JA: Ja, det var väl innan polisen kom va, det hade säkerligen gått tre minuter eller något sånt.
Men
när började han prata om den äldre karln? Det räknas inte om det är efter att SE börjat med sina framträdanden i media. LL kom ju senare på att han minsann också sett SE, han kunde till och med tala om färgen på väskan. Nu sa han ändå fel, vill minnas att han snackade om en brun väska i det där YT-klippet.
Allvarligt, ser ni SE-förnekare inget som helst konstigt i att SE har behandlas som luft av
samtliga "varande på brottsplatsen" personer? Det här är som någon slags omvänd "alla ser apan men apan ser ingen" historia.
"
Motiveringen till detta är att alla känner till den som är annorlunda och sticker ut på något vis".
I det här fallet har dock "apan" i efterhand lagt till saker han påstått sig se , efter att det skrivits i media.