Citat:
Ursprungligen postat av
MrBarnaby
FL: Och den där väskan?
YN: Ja den stämmer.
YN ser en man med mörk rock och svart handledsväska, mannen ser ut att komma från mordplatshållet. Han halkar omkring i icke-vinterskor. 23.19 har en man klädd i liknande kläder stämplat ut i i närheten av mordplatsen. Den mannen är försvunnen fram till 23.40. En man med mörk halvlång rock har dock setts springa in i gränden 23.21.30 i riktning mot David Bagares gata och där ses då mannen ett par minuter senare av YN. Det där ju så nära case closed som det kan vara.
Får jag också vara med och plocka körsbär?
”Nieminen såg inte till någon rem eller liknande som fladdrade”
”Väskan påminner om en handledsväska, men hon såg ingen rem. Hon fick uppfatt* ningen att väskan var stabil - hård i sin form”
”Åldersmässigt hänförs mannen till mellan 35-45 års åldern”
”Rocken måste ha varit av något tunnt mate*rial, eftersom den fladdrade mycket”
”Tjockleken tycker jag inte stämmer (med Engströms rock) eftersom den fladdrade”
”I sättet sorn mannen gick påminde denne om Christer Pettersson”.
”Mörk tröja, ingen halsduk”
”Jag har inget minne av att jag sett några glasögon eller något som blänkt till”
Som sagt en ganska luddig bild.
Rockens material påminner om det som JA beskriver, men JA säger att det definitivt inte var Engström som sprang.
Detsamma säger övriga uppnosiga och därmed bortsorterade vittnen som HJ, IM och LL.
Så mycket ”case closed” är det nog inte, och Engström var nog inte heller ensam om att vara mörkt klädd i vinternatten.