Citat:
Ursprungligen postat av
-Mystic
Det är upp till varje enskild aktieägare, hausse och lovord är en del av alla bolag på börsen. Det är minst lika tröttsamt med folk som tänker så mycket på andras ekonomiska välmående att dom vill "rädda" dessa från dåliga investeringar.
När jag väl har sålt ett bolag så tappar jag också intresset för den aktien och ger mig in på nya bolag. Det är betydligt mer givande än att hänga kvar i gamla innehav och låtsats bry sig andras innehav.
ABG's analys och bookbuildning stärkte min tro på bolaget, tillsammans med den minimala utspädningen.
Du har tjatat om att Synact är övervärderad i snart ett halvår, trotts detta så fortsätter aktien att stiga, din analys av bolaget sedan du sålde har alltså varit helt fel. Nu hänger allt på resultaten från dom kliniska studierna, interim/blinda data är mycket lovande, sitter top-line så kommer jag att bli ordentligt belönad. Givetvis så finns chansen att bolaget misslyckas, men jag väljer att sitta kvar baserat på bland annat blinda/interim.
Mycket bra skrivet i det mesta, och håller med. Självklart ska man tro på sin investering och göra sin DD duktigt. ABG-analysen skedde ganska nyligen så den kan vi ju kanske inte luta sig emot alldeles för mycket gällande tidigare planer i att ligga lång. Men såklart fick tidigare investerare (och även nya) en starkare tilltro i att fortsätta sin investering efter analysen, eller att ta nya positioner.
Hausse och lovord i viss mån är självklart en del av börsen - håller med. Det är inga konstigheter i att investerare, små som stora, som tror starkt på sin investering, sprider nyheter om investeringen och gör reklam utåt. Det som däremot faller i en gråzon är när ett "nätverk" av investerare sätter i system i att köpa på sig aktier i ett tidigt skede, och sedan börja haussa upp kurs/bolag massivt ifrån sina anonyma Twitter-profiler. Särskilt när man fick en RE en tid tidigare, hehe.
Men, som sagt, du bryr dig föga om detta, du är s.k. biased. Så länge du "skor" dig på den initiala pumpen så kommer du heller inte att bry dig. Du saknar etik och moral, vilket jag inte gör. Detta är skillnaden mellan oss två. Detta gör dig till en loser. En loser som måste ligga kvar och skeda i ett övervärderat bolag som pumpas, men även p.g.a. en halvfiktiv analys + riktkurs.
Gällande ABG? Struntsnack, eftersom "analysen" kom enbart för någon vecka eller två sedan, inte sant.
Stora frågan är, kan du göra pengar själv utan att medverka som "investerare" i ett pumpat bolag?
Jag tror inte att du kan det. Motbevisa mig gärna!