2021-02-08, 08:23
Medlem
CHleames avatar
Så oansvarigt och dumt kan bara en skriva som har ett lågt Genomsnittligt Anskaffnings Värde GAV skriva.
”Javisst våra insiders läcker kursdrivade information”.

Inte länge sedan skrevs det -> om ärthjärnan inte skrivit i Flashback hade det varit ett perfekt forum med dumma nybörjare som har ett latent spelberoende.
Hade vi bara kunnat få in dem med Discord inbjudningar.

Synact är bolaget för de som.
Vill satsa i extrem risk (alla biotech är hög risk)
Extremt högt marknadsvärde jämfört med övrig biotech i motsvarande studiefas
En hängiven supporter skara med näst intill obefintliga medicinska kunskaper
Supporterskaran hänvisar allt till hemlig information som insiders läcker vid behov

Citat:
Ursprungligen postat av Virgil.Kane.
Att en insider har gått ut med att det kommer att gå så jävla bra för SynAct det kommande året.

Ditt läge ser ut som följer:

Läge 1: En läcka är avslöjad. SynAct har ett preparat som är värt mångdubbelt sitt nuvarande pris, vilket omvärlden har fått erfara efter att en ovarsam insider har avslöjats av CHleame på det omstridda nätverket Flashback.

Läge 2: Läckan är en droppande kran i ett övergivet hus.

Nu vill jag inte vara den som är den. Vill bara påminna om ett typiskt modus operandi från konspirationsteoretiker: Backa ett par steg, låtsas som om dagens konversation aldrig utspelats, och ta upp en gammal oförrätt. Dit räknar jag så klart inte dig CHleame.
Citera
2021-02-08, 09:28
Medlem
CHleames avatar
Synact sekten ogillar långa inlägg så:

Jag kortade ned längden på inlägget genom att fokusera på det viktiga i citatet och redigerade lite.
Helt riktigt så hänger allt på en skör tråd. Minsta lilla tvetydighet så drar alla lika fort som lönen på en fredag.
AVA har försökt hålla kursen uppe och ge intrycket av en RE med ännu mera otydligheter och hemligheter skulle vara positivt.
När var utspädning och RE under kursnivån positivt? När dessutom allt hänger på “om det lyckas”

Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Nu hänger allt på resultaten från dom kliniska studierna, interim/blinda data är mycket lovande, sitter top-line så kommer jag att bli ordentligt belönad. Givetvis så finns chansen att bolaget misslyckas, men jag väljer att sitta kvar baserat på bland annat blinda/interim.
Citera
2021-02-08, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHleame
Synact sekten ogillar långa inlägg så:

Jag kortade ned längden på inlägget genom att fokusera på det viktiga i citatet och redigerade lite.
Helt riktigt så hänger allt på en skör tråd. Minsta lilla tvetydighet så drar alla lika fort som lönen på en fredag.
AVA har försökt hålla kursen uppe och ge intrycket av en RE med ännu mera otydligheter och hemligheter skulle vara positivt.
När var utspädning och RE under kursnivån positivt? När dessutom allt hänger på “om det lyckas”

Förstår inte vad du försöker säga. Som att det inte är självklart att allt hänger på "en skör tråd" hela tiden i ett bolag som utvecklar ett nytt läkemedel i fas2? Att kursen blir enormt påverkad av AVA är heller inget nytt eller konstigt när man ligger på Spotlight samt tillhörande hype som var föregående år. Därav ser jag det här som en god nyhet i längden, att dom byter lista och gör en RE mot fonder som kan ge lite stabilitet i kursen.
Citera
2021-02-08, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHleame
Den raka frågan är:

FÖRSTA NYHETSFLASHEN alt PMet OM ABGs analys

Jag ber om ursäkt att jag citerade dig med frågor ovanför, du behöver inte göra dig besvär. Jag ser här att du inte ens är kapabel till att formulera en fråga.
Citera
2021-02-08, 11:38
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mottin
Jag ber om ursäkt att jag citerade dig med frågor ovanför, du behöver inte göra dig besvär. Jag ser här att du inte ens är kapabel till att formulera en fråga.

Vad lågt av dig att be om ursäkt för att sedan vara nedvärderande. Kan inte alla i den här tråden försöka att visa lite mer respekt till varandra? Särskilt sektmedlemmarna som inte klarar av skepticism, och istället angriper med glåpord och annan häxjakt. Fyfan alltså!
Citera
2021-02-08, 11:53
Medlem
CHleames avatar
Du behöver inte alls be om ursäkt Mottin.
Du läser så sporadiskt om Synact och kommenterar så sällan att det var starkt gjort av dig att ens hitta det inlägget som du citerade.
Varför skulle du leta upp de andra ”58” inläggen med kompletta frågan som lyder:

”Då avser du den här nyhetsflashen

“2021-01-15 10:08
Forskningsbolaget Synact Pharma stiger med 5,4 procent på Spotlight under fredagsförmiddagen. Uppgången kommer efter att ABG Sundal Collier inlett bevakning av bolaget med en köprekommendation. “

Det här är länken till första gången vi får veta om ABGs analys
https://www.avanza.se/placera/telegr...5-procent.html

Den gäller tills en annan länk hittas”

Edit
Har även i tidigare inlägg argumenterat varför det är viktigt att ni kan presentera första nyhetsflashen. Och nej då kan ni inte uppmana mig att hitta något som inte finns, utan det är ert problem !

Citat:
Ursprungligen postat av Mottin
Senast redigerad av CHleame 2021-02-08 kl. 11:59.
Citera
2021-02-08, 12:16
Medlem
CHleames avatar
Jag tycker vi lägger frågeställningen först. De som inte begriper kan väl avstå kommentarer och leta upp tidigare inlägg som förklarar att frågeställningen gäller varför kursen rusade på en nyhetsflash ”som inte finns”

Forskningsbolaget Synact Pharma stiger med 5,4 procent på Spotlight under fredagsförmiddagen. Uppgången kommer efter att ABG Sundal Collier inlett bevakning av bolaget med en köprekommendation. “

Citera
2021-02-08, 14:34
Medlem
Tycker du att det är konstigt att analysen släpps till betalande kunder? Eller tycker du att det är konstigt att Avanzas nyhetsflöde inte rapporterade om detta först av alla? Beroende på vilken tjänst bankerna använder sig av så finns en viss fördröjning i nyhetsrapportering.
Citera
2021-02-08, 14:44
Medlem
CHleames avatar
Intelligensnivån kan ifrågasättas.

Använd vilken källa du vill till nyhetsflashen som får kursen att rusa så mycket att nyhetsbyråerna börjar hänvisa till en okänd analys.

Citat:
Ursprungligen postat av whisper1ng
Tycker du att det är konstigt att analysen släpps till betalande kunder? Eller tycker du att det är konstigt att Avanzas nyhetsflöde inte rapporterade om detta först av alla? Beroende på vilken tjänst bankerna använder sig av så finns en viss fördröjning i nyhetsrapportering.
Citera
2021-02-08, 14:50
Medlem
Lägg märke till att jag inte kaskadspyr över dina inlägg även om du ger öppet mål med din retorik. Jag menar att du hänvisar till en avanza-flash. Det är ju inte osannolikt att någon annan bank rapporterat om samma sak, bara minuter före just avanza? Diskutera gärna saken.
Citera
2021-02-08, 14:59
Medlem
CHleames avatar
Intelligensnivån kan ifrågasättas mer och mer.

Det är helt fantastiskt att du i inlägg efter inlägg skriver precis det jag frågar efter. Så leta nu upp det från någon annan bank.

Citat:
Lägg märke till att jag inte kaskadspyr över dina inlägg även om du ger öppet mål med din retorik. Jag menar att du hänvisar till en avanza-flash. Det är ju inte osannolikt att någon annan bank rapporterat om samma sak, bara minuter före just avanza? Diskutera gärna saken.
Citera
2021-02-08, 15:10
Medlem
CHleames avatar
Du kan lägga dumstrutsinlägg så länge du orkar.
Det imponerar på Discord sekten, klart att de jublar. Men är det ett bra diskussionsargument för mej som vill veta vilken den första nyhetsflashen var ?

Citat:
Droppa ad hominem-argumenten, det klär dig inte.
Det är du som har slagit knut på dig själv i det här. Ingen annan tycker det är det minsta konstigt. Jag försöker hjälpa dig med möjliga förklaringar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in