2021-02-05, 20:06
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Fredagsnöjet som skild?

https://www.bildtagg.se/bild/jjb5a5tukbabnsgkhwvoqzm

Haha, var det sådant som han skulle ha den adressen till?
Har HD äntligen lämnat honom eller föredrar han att roa sig själv?

Jag är imponerad över allt du hittar.
Citera
2021-02-05, 20:12
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag skrev:

Jag håller öppet och ämnar inte se henne som ett offer för omständigheter eftersom som hon uppvisar ett hat mot mordoffret och ger uttryck för att hon ska försvinna, helst vara död.
Ihop med att hon skyddar honom in absurdum och vill återfå sin rättmätiga position i kärnfamiljen och ser inte så värst obekväm ut efteråt. Förutom att han är huvudmissstänkt förstås.

Drivkraften som djupt kränkt år ut och år in kan vara stark om det är en instabil personlighet.

Vilken personlighet du kräver vet jag inte?

Du betonade hennes tveksamma ”smak” och synsätt. Jag håller med. Jag betonade nödvändighet av konstruktiv ondska. Som jag inte ser. Det är en trängd personlighet men inte en som går över gränsen. Det finns inte redskapen, och redskapen ligger hos någon annan. Hon kan prata men hon gör inget. Hon gör rent av allt för lite. Hon är inte sin egen och agerar inte som sådan heller. Hon är uppkopplad mot barn, föräldrar o arbetsgivare bla. Hon kan inte (tro sig) överblicka konsekvenserna av en självnog mordisk ondska och vågar inte. Hon kan inte heller tro sig komma undan eller undvika misstankar.

Av ungefär samma skäl som hon agerar obehagligt är hon också oskyldig i sak. Däremot är hon förvisso bränsle på lågorna, och (synbart) suspekt i problemhantering, men (M)GM kan inte skylla på henne för sin gärning. Det är en del av poängen, tror jag. Dumhet o irrartionalitet är mänskans lott, inte nån avart. Det handlar om hur man agerar på den.

Det är rött ljus, han kör mot rött. Från hans perspektiv så är det han som kör mot rött även om hon sitter bredvid och skriker att han ska köra mot rött.

Hon behöver honom, och det han erbjuder. Men inte i fängelse. Hon har inte gjort det själv, trots rumslig närhet. Hon, eller de, har inte lurat JG att begå gärningen.
Det saknas ”samförstånd” mellan dem. Det är därför mordet sker. De har ej samförstånd. Han försöker återgå i ett sådant snarare. Hade hon varit delaktig hade han tjallat. Som en gris. Eller kommer att.
Citera
2021-02-05, 20:24
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Du betonade hennes tveksamma ”smak” och synsätt. Jag håller med. Jag betonade nödvändighet av konstruktiv ondska. Som jag inte ser. Det är en trängd personlighet men inte en som går över gränsen. Det finns inte redskapen, och redskapen ligger hos någon annan. Hon kan prata men hon gör inget. Hon gör rent av allt för lite. Hon är inte sin egen och agerar inte som sådan heller. Hon är uppkopplad mot barn, föräldrar o arbetsgivare bla. Hon kan inte (tro sig) överblicka konsekvenserna av en självnog mordisk ondska och vågar inte. Hon kan inte heller tro sig komma undan eller undvika misstankar.

Av ungefär samma skäl som hon agerar obehagligt är hon också oskyldig i sak. Däremot är hon förvisso bränsle på lågorna, och (synbart) suspekt i problemhantering, men (M)GM kan inte skylla på henne för sin gärning. Det är en del av poängen, tror jag. Dumhet o irrartionalitet är mänskans lott, inte nån avart. Det handlar om hur man agerar på den.

Det är rött ljus, han kör mot rött. Från hans perspektiv så är det han som kör mot rött även om hon sitter bredvid och skriker att han ska köra mot rött.

Hon behöver honom, och det han erbjuder. Men inte i fängelse. Hon har inte gjort det själv, trots rumslig närhet. Hon, eller de, har inte lurat JG att begå gärningen.
Det saknas ”samförstånd” mellan dem. Det är därför mordet sker. De har ej samförstånd. Han försöker återgå i ett sådant snarare. Hade hon varit delaktig hade han tjallat. Som en gris. Eller kommer att.
Till exempel om han blir dömd i Hovrätten eller vad menar du?
Citera
2021-02-05, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Haha, var det sådant som han skulle ha den adressen till?
Har HD äntligen lämnat honom eller föredrar han att roa sig själv?

Jag är imponerad över allt du hittar.

En liten ”disclaimer” är att de här sökverktygen inte är hundraprocentiga. Och kontona kan vara gamla. Ska köra lite andra sökningar här så får vi se vad det ger sen.
Citera
2021-02-05, 20:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Du betonade hennes tveksamma ”smak” och synsätt. Jag håller med. Jag betonade nödvändighet av konstruktiv ondska. Som jag inte ser. Det är en trängd personlighet men inte en som går över gränsen. Det finns inte redskapen, och redskapen ligger hos någon annan.
Det är väl snarare typiskt hur en anstiftare agerar. En trängd person som inte går över gränsen. Utåt sett.
Citat:

De är som två tummar i samma röv.
Eller som ett vittne (JEB) lite mer rumsrent uttrycker sig:

"De var som fastvuxna ihop, som ett, trots otroheten." (..) Hanna behövde Stefan, de är livskamrater, de delar allt, de är ett."

En anstiftare lär vara mån om att inte" tjalla som en gris".
Det torde även gälla en som skyddar en brottsling.
Senast redigerad av develi 2021-02-05 kl. 20:42.
Citera
2021-02-05, 20:45
Medlem
Stonics avatar
Citat:
Jag ifrågasatte eftersom det verkade lite konstigt att du vet på vilket sätt han är intresserad av de kvinnor som söker hans sällskap. Speciellt om du aldrig har träffat honom.
Det är lugnt. Jag har full förståelse för det dessutom. Vill du veta vad han ”sa” mera?
Senast redigerad av Stonic 2021-02-05 kl. 21:03.
Citera
2021-02-05, 20:46
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Till exempel om han blir dömd i Hovrätten eller vad menar du?

Då är det väl väl sent så då borde det ju ha skett då.
Citera
2021-02-05, 21:57
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stonic
Det är lugnt. Jag har full förståelse för det dessutom. Vill du veta vad han ”sa” mera?
Det är klart jag vill.
Det är intressant att veta vad han säger till någon okänd.
Citera
2021-02-05, 22:37
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är väl snarare typiskt hur en anstiftare agerar. En trängd person som inte går över gränsen. Utåt sett.

De är som två tummar i samma röv.
Eller som ett vittne (JEB) lite mer rumsrent uttrycker sig:

"De var som fastvuxna ihop, som ett, trots otroheten." (..) Hanna behövde Stefan, de är livskamrater, de delar allt, de är ett."

En anstiftare lär vara mån om att inte" tjalla som en gris".
Det torde även gälla en som skyddar en brottsling.

Han vill inte sitta inne ensam.

Hade de förresten varit kapabla att planera ett mord, eller HD att få MGM att begå ett, så hade de kunnat planera bättre, eller rent av planerat flytta ifrån sina problem istället. Det här är inte två ”hjärnors” verk.
Citera
2021-02-05, 22:37
Medlem
Citat:

Du undviker att bemöta hennes inlägg. Du har tidigare skrivit att SD vet vem du är och vart du bor och vad jag heter sedan länge. Dina inlägg som blev borttagna finns dokumenterade.

Bl a skrev du: " Han är inte intresserad på det viset (min not: av kvinnor. DET VET JAG DÅ HAN SAGT DET TILL MIG PERSONLIGEN" (mina versaler).

Vidare skrev du: "Han (SD) är trevlig men av förklarliga skäl kan jag inte lära mig mer av vår huvudperson. Hade varit mycket lärorikt för mig. Att få lära känna både S och H. Jag är gärna deras vän om de vill ha en vän."

Hur väl känner du egentligen S och H? Och hur mycket vet du om mordet?
Citera
2021-02-05, 22:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Är det inte en del av psykologin här att MGM gärna vill framstå som den exekutivt lagde som får sakerna gjorda. Och två fruntimber har fattat detta på varsitt sätt? Han är mer eller mindre ledbar. Hade de båda varit mer mordiskt lagda så hade MGM kanske tagit på sig ett uppdrag till. Nu stannade det vid ett, för HDs tacksamhet hade extra fördelar, och konturer av något mer beständigt. MGM skulle hemligen förnärmas av varje explicit antydan att det i själva verket var HD som kom med så smarta idéer. Då hade själva utförandet också förlorat all sin egocentriska charm. Endast MGM kan cykla snabbare än sin egen skugga.

HD förefaller (spekulation) lite avtrubbat intrasslad i vardagens reptilhjärnebestyr (i sin källarpingismatch med MGM som offensiv dubbelpartner) och försöker väl mest hålla näsan över ytan. Är mitt intryck.

— Jag önskar att hon vore död.
— Nä hon får leva.

Ditt o datt. Ja eller nej. Antingen — eller. Om inte ja så nej då. Hon har fel (det har hon alltid, av gemåliska orsaker) men jag har rätt (för hon har fel, av gemåliska orsaker), och har rätt och har rätt och beslutar precis så då ändå då.

Viktigast att MGM får bestämma och få sista ordet. Så det blir rätt. Rätt rätt.

Anstiftan kanske är svårt att bevisa ibland, men vad ska man göra. Men jag tror inte det handlar om det här. Soppan som blivit är liksom inte någon till heder heller. HD vill va ifred med sina stackars plågade döttrar o ha lugn o ro. Inte mer trassel. Mindre. Bort och stick. Gå upp i rök. Inga konstruktiva lösningar (och hur skulle det ens gå till i cyklarprinsens spotlight?), inga eftergifter eller insikter om ansvar eller delaktighet inför en trasslig sits. Bara önska bort. Bara la la la. Det är ändå mr C som kontrollerar växlarna...

Så tror jag.

Jag borde inte svara nu, eftersom jag druckit vin.
Men det du skriver, det så det sitter perfekt.

Det enda jag har att invända mot (= grubbla över) är om "Han är mer eller mindre ledbar.".

Kanhända han är ledbar på så vis att det viktiga för honom är att hålla fasaden.
A 150/185

Messengerchatt mellan Lena och J*enny:

"L: de till och med gjorde en Stefan&Lena!!!
Han bor i Enköping. Skulle jobba i Linköping två dagar. hon åkte dit och SOV PÅ HANS HOTELLRUM!!!
J:? Hotellrum
L: I början cachade de jämt tillsamamns
här loggade de ingenting, för att det inte skulle synas att de var där båda två
nästa dag jobbade han vidare och hon loggade i Mjölby. i loggarna skrev hon "idag kände jag för att
logga lite i Mjölby"
HAHAHAHAHAHAH
jag skrattar fortfarande högt
Hon är riktigt upplärd@!
och S påstår att han är säker på att de inte gjorde nåt!
jag skrattar nästan så jag tappar linserna
de är verkligen inte kloka
hon fick veta före hans fru att han tänkte skilja sig
en vekca senare fick S veta att hon också ville det
nu viskar halva mellansverige om de två
J: Allvarligt något diagnoserbart fel på honom
L: så de som inte vetat om S och mig tror skilsmässan kommer sig av att HON träffat nån annan!
På riktigt, de är vekrligen störda
S hjälper henne att mörka att hon sover över på nån annans hotell, och alla tre låtsas att inget hände
där
J: Karma
L: och jag är tillräckligt störd för att även se det som att HON drabbas av sin egen karma nu
om hon har ljugit för sig själv och hela världen om deras förträffliga relation, och gett mig skulden
och straffet för att det sprack i kanten, då får hon ta konsekvenserna av det nu
J: Så ser jag det också.
Du har lidit länge nog - för er alka tre
L: Ja
Jag var förvisso ingen ängel. Borde låtit bli när han inte var färdig med sitt. MEN jag har betalat priset
för att deras ruttna äktenskap skulle upprätthållas
själv flörtar jag för fullt nu med en extrem högoddsare
J: Må så vara men du har som sagt fått lida och betala dyrt för en situation du hade delaktig, inte
komplett, skuld till.
Helt ny eller nygammal?
L: Jag hade skäl att tro det var genomruttet hemma hos dem. Det är nu bevisat. Jag trodde det var
en tidsfråga
"

Knappt jag vet vad jag menar med att citera det här stycket, men jag förmodar att jag är ute efter att visa hur viktig fasaden är?

Så att han ledas i tron att det som frun "önskar" måste fullfärdigas på ett eller annat sätt. Och han är en handlingens man, inte sen att "ordna" och fixa så att det ordnas.

Han rättfärdigar mordet för sig själv genom att han menar att det är hennes önskan.
Medan hon kan ha sagt det lite mer otydliga; Jag önskar henne ut ur vårt liv.

Det blir som en uppmaning, ett mantra.

Hans lösningar har vi sett tidigare.
Inte andras sätt att ordna tillvaron till det bästa.
Senast redigerad av notknapparen 2021-02-05 kl. 22:48.
Citera
2021-02-05, 22:49
Medlem
Citat:
Och Huvamannen?

Huvamannen har du väl lagt åt sidan eftersom du anser att H har mördat LW i samförstånd med S.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in