Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Hur drivande hon är i deras samtal IRL håller jag öppet versus insinuant med dubbla budskap och passivt aggressiv.
Det är lätt att missa de här skuggfigurerna i periferin.
Det vore ju dumt om man väver in henne i en offerroll, för det vore inte första gången historiskt sett ang kvinnlig form av kriminalitet.
Edit.
År 2018 har hon ju en tendens att skydda honom, om det så gäller osunt beteende hos SD som nybliven far eller tiden kring mordet.
Jag är den förste att hålla med... Men det kräver en annan typ av personlighet än jag ser här. Eller en beräknande person ytterligare i bakgrunden. Och förmåga till beräkning har också något att göra med sinne för proportion och konsekvenser. Priset är för högt. Risken vansinnig. Skadan ohygglig.
När de igengrottade hjärnorna kopplas från varandra uppstår ett mått av klarsyn o distans på ena hållet — HDs. I det tanklösa vakuumet efter den ”symbiosen” (inte i o genom densamma) begås alexanderhugget genom vilket mgm definierar sig o väljer sida. Tillbaka. Knapplöst o utan några avträdelser från MGM gentemot verkligheten.
Det är inte HDs hjärna som kommer upp med den lösningen, den ”pakten”. För det är ingen lösning. Det är MGMs låtsaslösning, och låtsasoffer.
I ett annat fall kunde det vara så, säkert. Men inte här. Tror jag
Visst ska hon utredas. Hon är potentiellt samhällsfarlig, pga tveksam smak. Och har barn.