2021-02-05, 18:29
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hur drivande hon är i deras samtal IRL håller jag öppet versus insinuant med dubbla budskap och passivt aggressiv.
Det är lätt att missa de här skuggfigurerna i periferin.

Det vore ju dumt om man väver in henne i en offerroll, för det vore inte första gången historiskt sett ang kvinnlig form av kriminalitet.

Edit.
År 2018 har hon ju en tendens att skydda honom, om det så gäller osunt beteende hos SD som nybliven far eller tiden kring mordet.

Jag är den förste att hålla med... Men det kräver en annan typ av personlighet än jag ser här. Eller en beräknande person ytterligare i bakgrunden. Och förmåga till beräkning har också något att göra med sinne för proportion och konsekvenser. Priset är för högt. Risken vansinnig. Skadan ohygglig.

När de igengrottade hjärnorna kopplas från varandra uppstår ett mått av klarsyn o distans på ena hållet — HDs. I det tanklösa vakuumet efter den ”symbiosen” (inte i o genom densamma) begås alexanderhugget genom vilket mgm definierar sig o väljer sida. Tillbaka. Knapplöst o utan några avträdelser från MGM gentemot verkligheten.

Det är inte HDs hjärna som kommer upp med den lösningen, den ”pakten”. För det är ingen lösning. Det är MGMs låtsaslösning, och låtsasoffer.

I ett annat fall kunde det vara så, säkert. Men inte här. Tror jag

Visst ska hon utredas. Hon är potentiellt samhällsfarlig, pga tveksam smak. Och har barn.
Citera
2021-02-05, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag har funderat på det där med mejlet till Noa. Jag kan inte hitta andra spår av att han har skickat mer än att han säger det till LW. Jag tror att han ljuger för att lura/visa henne att han kan komma åt hennes barn. Hon skickar följande till SD vid senare tillfälle:

2017-10-22
Vore märkligt och anmärkningsvärt om
du slutade hälsa på dem när du möter
dem, kanske även byter nåt ord.

Det som var hårresande var att du
kontaktat N om lösenord.
Eftersom du inte sa hur, trodde jag du
skickat vanligt meddelande som vanligt
folk och frågade honom. Och
meddelade såklart hans pappa. Ingen
nyhet för dig U vet om dig och mig

Han hittade Inget. EFTERÅT sa du du
skickat mycket anonymt. Inget av
förfarandena önskar vi. Det var ärendet
som var fel. Jag har Inte sagt NÅGOT
om att de inte får ha nån kontakt med
dig. Det var din tolkning. Möjligen
rimlig, men felaktig

Då var det högst troligt inte mer än en märklig sägning från han sida ja.
Citera
2021-02-05, 18:33
Medlem
Fredagsnöjet som skild?

https://www.bildtagg.se/bild/jjb5a5tukbabnsgkhwvoqzm
Senast redigerad av Avel 2021-02-05 kl. 18:37.
Citera
2021-02-05, 18:34
Medlem
Stonics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
När jag själv vågade nämna detta om "mannen på motorvägen" för nån månad sen fick jag en eldstorm i baken.

"Det var ju 2 km därifrån!" och liknande argument. Kallades bl.a för troll.
Det passade ju inte ihop med den gängse uppfattningen i tråden.

Så ja, varför skulle det INTE kunna vara mördaren som tog den vägen från brottsplatsen? Det kan kanske ge svar på en del hittills obesvarade frågor om mördarens flyktväg efter mordet. Eller inte.
Kul att du tog upp detta, faktiskt.
Och Huvamannen?
Citera
2021-02-05, 18:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag är den förste att hålla med... Men det kräver en annan typ av personlighet än jag ser här. Eller en beräknande person ytterligare i bakgrunden. Och förmåga till beräkning har också något att göra med sinne för proportion och konsekvenser. Priset är för högt. Risken vansinnig. Skadan ohygglig.

När de igengrottade hjärnorna kopplas från varandra uppstår ett mått av klarsyn o distans på ena hållet — HDs. I det tanklösa vakuumet efter den ”symbiosen” (inte i o genom densamma) begås alexanderhugget genom vilket mgm definierar sig o väljer sida. Tillbaka. Knapplöst o utan några avträdelser från MGM gentemot verkligheten.

Det är inte HDs hjärna som kommer upp med den lösningen, den ”pakten”. För det är ingen lösning. Det är MGMs låtsaslösning, och låtsasoffer.

I ett annat fall kunde det vara så, säkert. Men inte här. Tror jag

Visst ska hon utredas. Hon är potentiellt samhällsfarlig, pga tveksam smak. Och har barn.
Jag skrev:

Jag håller öppet och ämnar inte se henne som ett offer för omständigheter eftersom som hon uppvisar ett hat mot mordoffret och ger uttryck för att hon ska försvinna, helst vara död.
Ihop med att hon skyddar honom in absurdum och vill återfå sin rättmätiga position i kärnfamiljen och ser inte så värst obekväm ut efteråt. Förutom att han är huvudmissstänkt förstås.

Drivkraften som djupt kränkt år ut och år in kan vara stark om det är en instabil personlighet.

Vilken personlighet du kräver vet jag inte?
Citera
2021-02-05, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Fredagsnöjet som skild?

Den ville han nog inte att den skulle komma ut. Och på hans hemliga mejladress dessutom.

Citera
2021-02-05, 19:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Fredagsnöjet som skild?

Och med spamkontot också.
Måste vara väldigt stressigt för SD att veta att han lämnar spår efter sig som en snigel och du är efter honom...

Läste igår om Skolplattformen som används av Stockholms Stad. Kom att tänka på dig då.

Så blev Skolplattformen en it-katastrof

Lika stressigt som det blev för Stockholms Stad, blir det kanske för SD.

Tänker på familjen och barnen nu när det närmar sig en ny rättegång.
Jag hoppas, jag hoppas att dina (och piatrones) fynd leder till en fällande dom!
Citera
2021-02-05, 19:04
Medlem
Citat:
Fredagsnöjet som skild?

Sexmissbrukare har jag trott sen länge, nu vet vi
Citera
2021-02-05, 19:04
Medlem
Citat:
Grejen är att Mittnät tyvärr ser ut att ha fått de här ip-adresserna allokerade till sig efter inloggningarna i hennes Instagram.

Märkligt ändå att om de två ip-adresserna tidigare varit allokerade till Ryssland att de sen hamnat i eller nära stadsnät i hans grannkommun typ.
Ska forska vidare och se om jag blir klokare.
Värt ändå att kolla vad han har för sig de här datumen och tiderna om inloggningar skett då.

Tiderna i underlagen från 164C/1212 får man lägga på en timme för dagar med vintertid och två timmar för dagar med sommartid.

Den ryska leverantören har inte fått så bra recensioner.
Sen är ju frågan hur han ens hittat den.
Kan vara intrångsförsök från annan part med helt annan agenda också.

Såna här tjänster måste man ofta betala för. Särskilt den här identifierade i Moskva.

Vidare vore det intressant att se vilken mejladress det var SD använde när han anonymt mejlade ett av LW:s barn om att det vore bra att byta lösenord.
Då skulle man leta efter spår av den webbmailen eller motsvarande i hans dator/mobil.

Har han inte använt VPN (surfen hoppar runt lite innan den når webbsida typ) som han säkert är bekant med så finns möjlighet att han dragit på lite extra och använt nåt som heter Tails (surfen hoppar runt fler gånger än VPN innan den når webbsidan). Det är ett operativsystem som startar från en USB-sticka.
Då kan man surfa väldigt anonymt. Lämnar dock vissa avtryck om man är oförsiktig. De ip-adresser som används är ofta kända. Finns i en särskild lista.

Så den mejladress som SD skickar till N*oa med tror jag det skulle vara intressant att ta hjälp av för att kika lite hur han använt en ”anonymiserad dator” som han uttrycker det själv när de grälar om detta.

Vad gäller ip-adresserna för Instagram-inloggningen är det nog tyvärr vägs ände. Även om ryssen som är ansvarig är identifierad så är han nog inte så samarbetsvillig.

Mitt fetade. Var det inte nåt med en usb-sticka i beslagen?
Fast samtidigt känns det långsökt. Har SD verkligen så djup IT-kunskap? Och om han har det, är just det här ens viktigt i fallet?
Du är i alla fall ett NFC-ämne om du skulle behöva nytt jobb.
Bara att ta reda på kontaktuppgifter till den här ryska Alexnånting borde ju vara en självklarhet i en utredning av den här omfattningen. Att inte följa upp att uteblivet svar inte kommit på mail duger inte.
Citera
2021-02-05, 19:41
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stonic
Jag har inte varit verbalt i kontakt.Han vill inte uppnå nya vänskapliga kontakter alls. Det är helt sant och förståeligt.Han känner ej mig.Om fällande dom: Hade gärna lyssnat på hans livs historia från honom själv naturligtvis.Hade varit mkt intressant.
Jag ifrågasatte eftersom det verkade lite konstigt att du vet på vilket sätt han är intresserad av de kvinnor som söker hans sällskap. Speciellt om du aldrig har träffat honom.
Citera
2021-02-05, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Sexmissbrukare har jag trott sen länge, nu vet vi

Blandad kompott.

https://www.bildtagg.se/bild/42dp5begqylgs1m4eux8aup

https://www.bildtagg.se/bild/f4rx54763fi31iqdpa9546q
Citera
2021-02-05, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Mitt fetade. Var det inte nåt med en usb-sticka i beslagen?
Fast samtidigt känns det långsökt. Har SD verkligen så djup IT-kunskap? Och om han har det, är just det här ens viktigt i fallet?
Du är i alla fall ett NFC-ämne om du skulle behöva nytt jobb.
Bara att ta reda på kontaktuppgifter till den här ryska Alexnånting borde ju vara en självklarhet i en utredning av den här omfattningen. Att inte följa upp att uteblivet svar inte kommit på mail duger inte.

Det var det säkert ja. Vet att Honan6 brukar ha med det i inlägg ang ett USB i datorn efter att datorn tagits i beslag men det kan vara polisen som fixar med USB. Deras leverantör har ett program som tar en snabb bild av datorn och det programmet finns på en "USB-sticka".

Nån detalj kanske blir viktig men annars handlar det mest om kartläggning här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in