2021-02-03, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
OM det var CA eller CP som sköt Palme och det var någon av dessa som YN såg så hade de uppenbarligen någon form av väska. Det är inte märkligare än att GM inte heller visade upp denna väska vid mordet.

Ibland låter det som att Engström hade en stor Fjällräven-ryggsäck på sig och att YN också kunde konstatera en sådan. Att GM hade någon sorts liten väska eller fodral till vapnet som var undanstoppat vid mordtillfället är ju inte anmärkningsvärt. Att då söka gärningsmän bland folk som gått omkring och viftat med en handledsväska före mordet är att söka ett skensamband.

Hur var gärningsmannen klädd? Alltså enligt dig.
Citera
2021-02-03, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Min poäng är att osäkerheten kring vittnesmålen gör det svårt att dra säkra slutsatser. Då bör alltså alla föreslagna gärningsmän vara osannolika eftersom att det inte går ihop med vad alla vittnen säger. Ändå tjatas det om SEkten osv. Tycker att det är tröttsamt.
Tröttsamt och tramsigt. Tänk om vi skulle kalla de som tror på CP för ja tex för att vara tja CP på något sätt.Det gör vi nu inte eftersom vi respekterar andra människor även om de har avvikande åsikter.Den dag sanningen kommer fram ser jag fram mot att läsa förnekarnas ursäkter och bortförklaringar.Vissa av dem när nog diskret bara avlägsna sig spårlöst härifrån.Du är dessutom ingen SEktmedlem.Du är långt ifrån lika säker på SE som GM som jag är.
Citera
2021-02-03, 14:11
Medlem
sankmarks avatar
Citat:
Frågar återigen alla som är säkra på att SE är oskyldig, hur får ni ihop vittnesmålen med t ex CP/CA eller vilken annan gärningsman som helst? Hur var mördaren klädd? Hade han en handledsväska? Såg YN mördaren? Det här är frågor som ni bör kunna besvara med tanke på att ni” vet” att SE är oskyldig och att CP eller CA är den skyldige.

Finns inget som säger att gm hade en handledsväska. Ingen på mordplatsen har vittnat om något sådant. YN på DBG ser en liten väska av hård form.
Citera
2021-02-03, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
SE är ju oerhört mer sannolik än CP som dessutom utreddes grundligt utan att man kunde hitta nåt som pekar på honom.CA är nv absolut inte omöjlig som GM.Det finns nog en 10%ig C sannolikhet att det kan ha varit han.Sannolikheten för att det var SE är å andra sidan ca 80%.CP?Ja säg 0,1 %då.

Fanns mer på CP än SE. Gick ju att ta det hela vägen upp i Hovrätten. SE hade inte ens kunnat åtalas på nuvarande bevisning.
Citera
2021-02-03, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sankmark
Finns inget som säger att gm hade en handledsväska. Ingen på mordplatsen har vittnat om något sådant. YN på DBG ser en liten väska av hård form.

Fast YN kan inte ha sett mördaren eftersom att ingen på mordplatsen noterat en liten väska av hård form, eller hur? Alltså var det någon annan hon iaktttog.
Citera
2021-02-03, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Genom att gå in mot hörnan ja och varför titta på klockan han visste ju vad klockan var när han lämnade jobbet bara sekunder innan.Men det kvittar iofs det är återspeglingen av mördarens rörelser som är det väsentliga.Varför ja det vi ju inte Kanske för att han vill återberätta saker så sanningsenligt som möjligt utan att avslöja nv sig som gm.Kanske fanns det andra skäl vad vet jag.Jag hoppas att vi kommer att få visshet med VEM som är GM.Då tystnar det här SEkten tramset .Ser fram mot att läsa era ursäkter och bort förklaringar då. Tänk att SEktmedlemmarna hade rätt hela tiden.

Jag frågar igen då. Hur återspeglar det mördarens rörelser? Stannade GM upp efter skotten och tittade på klockan?
Citera
2021-02-03, 14:34
Medlem
sankmarks avatar
Citat:
Fast YN kan inte ha sett mördaren eftersom att ingen på mordplatsen noterat en liten väska av hård form, eller hur? Alltså var det någon annan hon iaktttog.

Liten väska av hård form är ingen handlovsväska. Men väldigt konstigt att YN under kanske 15sekunder inte noterar denna jättekeps som Engström har guppande på huvudet. Sånt sticker ut och borde av varje normal människa notera även om man mest tittar på händerna.
Citera
2021-02-03, 14:39
Medlem
Citat:
Hur var gärningsmannen klädd? Alltså enligt dig.

Tack för att du frågar! Det ska jag sannerligen berätta. Ingen aning. Det närmaste jag kommer...

Han hade av allt att döma mörka kläder. Han hade ett ytterplagg som troligtvis sträckte sig nedanför höfterna och fladdrade när han sprang, till följd av att det var uppknäppt eller gick i ett tunnare material. Tycker att mycket talar för ett mindre "distinkt" plagg. En rock av klassiskt snitt borde inte ge så många jackobservationer. En mer utpräglad jacka går emot rockiakttagelserna. Det har spekulerats i något parkas-aktigt. Skulle förklara den spretiga vittnesbilden. Gubbkeps känns tveksamt. Snarare något mer åtsittande i mössväg.

Alla som tycker sig veta hur han var klädd går ett ärende. De har sett ut sin GM, hänger på de vittnen som anses lämpliga och spelar på oklar grund ned andra. Eller så blandar man vilt. LJ prickar in kepsen men har sett fel på jackan.

Du då?
Citera
2021-02-03, 14:45
Medlem
Citat:
Liten väska av hård form är ingen handlovsväska. Men väldigt konstigt att YN under kanske 15sekunder inte noterar denna jättekeps som Engström har guppande på huvudet. Sånt sticker ut och borde av varje normal människa notera även om man mest tittar på händerna.

På mordplatsen såg ingen en liten väska av hård form, eller hur? Alltså mötte inte YN gärningsmannen. Då sprang CP där av en annan anledning...
Citera
2021-02-03, 14:50
Medlem
sankmarks avatar
Citat:
På mordplatsen såg ingen en liten väska av hård form, eller hur? Alltså mötte inte YN gärningsmannen. Då sprang CP där av en annan anledning...

Ingen på mordplatsen såg någon väska oavsett format eller form.

Ingen på mordplatsen såg en 52 åring med en jättegubbkeps på huvudet.
Ingen på Luntmakargatan såg en 52 åring med en jättegubbkeps på huvudet.
Ingen på DBG såg en 52 åring med en jättegubbkeps på huvudet.
Citera
2021-02-03, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Tack för att du frågar! Det ska jag sannerligen berätta. Ingen aning. Det närmaste jag kommer...

Han hade av allt att döma mörka kläder. Han hade ett ytterplagg som troligtvis sträckte sig nedanför höfterna och fladdrade när han sprang, till följd av att det var uppknäppt eller gick i ett tunnare material. Tycker att mycket talar för ett mindre "distinkt" plagg. En rock av klassiskt snitt borde inte ge så många jackobservationer. En mer utpräglad jacka går emot rockiakttagelserna. Det har spekulerats i något parkas-aktigt. Skulle förklara den spretiga vittnesbilden. Gubbkeps känns tveksamt. Snarare något mer åtsittande i mössväg.

Alla som tycker sig veta hur han var klädd går ett ärende. De har sett ut sin GM, hänger på de vittnen som anses lämpliga och spelar på oklar grund ned andra. Eller så blandar man vilt. LJ prickar in kepsen men har sett fel på jackan.

Du då?

Mörka kläder känns sannolikt. Tror nog mer på rock än jacka. Huvudbonad eller ej är svårt men kanske att han hade något.

”Alla som tycker sig veta hur han var klädd går ett ärende”

Jag verkar tillhöra SEkten eftersom att jag TROR att SE KAN vara mördaren. Vittnesmålen är minst sagt tvetydiga och osäkerheten är stor. Det som får mig att tänka i dessa banor är följande:

1. Han har varit i absolut närhet av mordplatsen.
2. Enligt mig saknar han alibi.
3. Vittnesmålet från YN. Stämmer RELATIVT bra in på honom och den EVENTUELLA hnadledsväskan väger ganska tungt.

Jag säger det ytterligare en gång, min åsikt är att han KAN vara mördaren. Är rejält trött på alla kommentarer om brist på intelligens osv.
Citera
2021-02-03, 14:57
Medlem
Citat:
Ingen på mordplatsen såg någon väska oavsett format eller form.

Ingen på mordplatsen såg en 52 åring med en jättegubbkeps på huvudet.
Ingen på Luntmakargatan såg en 52 åring med en jättegubbkeps på huvudet.
Ingen på DBG såg en 52 åring med en jättegubbkeps på huvudet.

Alltså hade mördaren inte en väska och YN mötte någon annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in