Citat:
Ursprungligen postat av
BHJS
Jag har läst den ett antal ggr.
Du tycker inte att formuleringen "någon av OSS " är intressant?
I kombination med alla andra liknande sådana saker.
Men hur kan du ha läst flera gånger utan att ta in ens det mest uppenbara? Har du varit fullt upptagen med att övertolka och missförstå vanliga idiomatiska uttryck?
Engströms spekulationer kring mordet i tidskriften Skydd & Säkerhet i koncentrat. Påpeka om jag undanhåller något väsentligt!
Engström menar att ett mindre kraftigt vapen skulle kunna ha använts eftersom han upplevde skottet "bara som en knall". Det som han påstår stals från spelklubben Oxen den kvällen kunde vara intressant.
Han resonerar vidare om att mördaren kan han ha blivit avsnäst av den "beundrade" statsministern. Den här referensen har filats bort med tiden men det var åtminstone då ett känt citat från CP i rätten. Han sade sig beundra Palme.
Varför reagerar mördaren så vildsint på detta? Jo, han är en drogsugen, desperat och lättrelig person som väntar på en knarkleverantör. Engström kommer osökt att tänka på en man som i samma kvarter stack ihjäl en person efter en lika obetydlig dispyt.
Engström väljer sen att kalla mördaren för "dråparen"; en "ensam drogad gatuligist". Som kom undan för att Lisbeths vittnesmål underkändes.
Sen är Engström lite lustig. Han tycker också att man borde intresserat sig mer för mannen vars blå täckjacka brann upp i torktumlaren. Ungefär som om vi inte fattat vem han pratat om hela tiden. Eller så är det journalisten som varit allmänt clueless när han knackat ned detta.
Nå. Kan jag nu få höra på vilket sett Engström här sätter sig i någon annan person än Christer Petterssons ställe och hur i all sin dar han på något sätt antyder att han själv skulle vara mördaren? Det här menar ju somliga är hans "hemliga" erkännande.
https://magasinetfilter.se/wp-content/uploads/2018/05/Intervju-i-Skydd-S%C3%A4kerhet-nr-5-1992.pdf