Citat:
Ursprungligen postat av
Bemp
Tack för att du frågar! Det ska jag sannerligen berätta. Ingen aning. Det närmaste jag kommer...
Han hade av allt att döma mörka kläder. Han hade ett ytterplagg som troligtvis sträckte sig nedanför höfterna och fladdrade när han sprang, till följd av att det var uppknäppt eller gick i ett tunnare material. Tycker att mycket talar för ett mindre "distinkt" plagg. En rock av klassiskt snitt borde inte ge så många jackobservationer. En mer utpräglad jacka går emot rockiakttagelserna. Det har spekulerats i något parkas-aktigt. Skulle förklara den spretiga vittnesbilden. Gubbkeps känns tveksamt. Snarare något mer åtsittande i mössväg.
Alla som tycker sig veta hur han var klädd går ett ärende. De har sett ut sin GM, hänger på de vittnen som anses lämpliga och spelar på oklar grund ned andra. Eller så blandar man vilt. LJ prickar in kepsen men har sett fel på jackan.
Du då?
Mörka kläder känns sannolikt. Tror nog mer på rock än jacka. Huvudbonad eller ej är svårt men kanske att han hade något.
”Alla som tycker sig veta hur han var klädd går ett ärende”
Jag verkar tillhöra SEkten eftersom att jag TROR att SE KAN vara mördaren. Vittnesmålen är minst sagt tvetydiga och osäkerheten är stor. Det som får mig att tänka i dessa banor är följande:
1. Han har varit i absolut närhet av mordplatsen.
2. Enligt mig saknar han alibi.
3. Vittnesmålet från YN. Stämmer RELATIVT bra in på honom och den EVENTUELLA hnadledsväskan väger ganska tungt.
Jag säger det ytterligare en gång, min åsikt är att han KAN vara mördaren. Är rejält trött på alla kommentarer om brist på intelligens osv.