2021-02-02, 18:04
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Peak cp var inte "podden är dålig" i 200 sidor.

Peak cp var inte ens "det var faktiskt bara en liten våldtäkt av normalgraden".

Peak cp är tydligen att den här tråden blivit nån jävla seniordating-service.
Du verkar överlag väldigt missunnsam.

Trist inställning till andras nyfunna bekantskaper.
Citera
2021-02-02, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars

Det är faktiskt en detalj som står ut hos Haveristerna-gänget, ett återkommande ämne, att dom verkar vara avundsjuka på vänskap och umgänge. Det är som att de inbillar sig att folk ska ta illa upp av att de ”avslöjar” att personer umgås och kommunicerar med varandra trots att de kanske inte röstar på samma politiska parti eller om någon av dem är en f.d kåk-farare eller dylikt. Förstår dom inte att det är en komplimang att ha vänner?
Citera
2021-02-02, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Det är faktiskt en detalj som står ut hos Haveristerna-gänget, ett återkommande ämne, att dom verkar vara avundsjuka på vänskap och umgänge. Det är som att de inbillar sig att folk ska ta illa upp av att de ”avslöjar” att personer umgås och kommunicerar med varandra trots att de kanske inte röstar på samma politiska parti eller om någon av dem är en f.d kåk-farare eller dylikt. Förstår dom inte att det är en komplimang att ha vänner?

Du har redan bevisat dig komplett efterbliven i den här tråden, ett antal gånger dessutom, men jag ska ändå försöka förklara en väldigt elementär sak för dig som gäller mänsklig social interaktion. Det är inte alltid något gott att ha ”vänner”, ingenting att i alla väder vara stolt över. Det beror på vad det är för typ av ”vän”. Vissa ”vänner” kan lyfta dig socialt, andra kan liknas vid att begå socialt självmord. Men du verkar ju vara ett första klassens autist-mongo så den här typen av nyanser flyger väl över ditt huvud.
Citera
2021-02-02, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars

Ja, personen får akta sig så det inte slutar som din bekantskap med MF. Men ger man sig i slang med AFA-slödder så borde man kanske förestått att man skulle bli rövknullad i slutändan.
Citera
2021-02-02, 19:29
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asbestansiktet
Ja, personen får akta sig så det inte slutar som din bekantskap med MF. Men ger man sig i slang med AFA-slödder så borde man kanske förestått att man skulle bli rövknullad i slutändan.
Även folk som engagerat sig inom AFA kan väl vara professionella? Och varför klandrar du inte likaledes både Martin, Axel och Henko för att ens ha suttit i samma rum som en tjackskadad, psykotisk, autistisk dörrvakt för? Eller vemsomhelst som de suttit och druckit öl med ena dagen för att nästa dag beskriva samma person på sätt som gör att man tror de är pesten själv ungefär? Och vem tycker du det i slutändan säger något om? Alla enskilda individer de lyckas dra till sig eller dras till som är "klandervärda" i deras Haveristbibel, eller skulle det snarare kunna handla om något som faktiskt ligger hos de här personerna?

Jag menar, går exempelvis en kvinna och gapar om hur alla hennes karlar varit sådana jävla svin som våldtagit henne, går du då hem med henne eller håller du dig borta? Och får de som går hem och ligger med henne och sedan får en anmälan för våldtäkt på sig skylla sig själva eller är de just idioter?

Och innan du svarar så vill jag påminna dig om att allt inte är något slags motsatsförhållande. Det kan nämligen vara så att jag är en sak även om jag konstaterar samma fenomen hos någon annan. Axel kan ju exempelvis prata om en brottsrubricering hos en person han avskyr samtidigt som han själv blivit anklagad för just det! Man skulle ju kunna ... eller ahhh! Nu ser jag det! Du ville påpeka hur konsekvent Axel var?

Ja jädrans du! Nu ser jag det!

Men i sak har du ju givetvis helt rätt. Lesson learned. En gång råtta, alltid råtta antar jag att du säger? Ser inte vad det har med AFA att göra dock?

https://imgflip.com/i/4we90m
Senast redigerad av KomTillGullmars 2021-02-02 kl. 19:36.
Citera
2021-02-02, 19:49
Avslutad
Citat:
Är du ny på Flashback? Hur tycker du opinionen mot våldtäktsmän ter sig här?

Det är alltså därför Haveristerna sitter och ljuger om en brottsrubricering. För att de delar de värderingar du uppfattar att Flashbacks användare har.
Senast redigerad av Blomsterharmoni 2021-02-02 kl. 19:56.
Citera
2021-02-02, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asbestansiktet
Du har redan bevisat dig komplett efterbliven i den här tråden, ett antal gånger dessutom, men jag ska ändå försöka förklara en väldigt elementär sak för dig som gäller mänsklig social interaktion. Det är inte alltid något gott att ha ”vänner”, ingenting att i alla väder vara stolt över. Det beror på vad det är för typ av ”vän”. Vissa ”vänner” kan lyfta dig socialt, andra kan liknas vid att begå socialt självmord. Men du verkar ju vara ett första klassens autist-mongo så den här typen av nyanser flyger väl över ditt huvud.

När man var 14-18 år så kanske ens vänskapskrets kan ha dåligt inflytande över en själv, om man hade varit osäker på sig själv, men sedan växte ju de flesta upp och blev vuxna och tillräckligt självständiga för att inte härma efter vänner de umgås med. Jag vet inte hur det är med dig men du kanske blir en apa om du sitter för nära en apbur på ett zoo för länge?

Nåja, vilka som vuxna personer umgås med har sällan någon betydelse alls faktiskt. Det tillhör privatlivet (och ja, jag vet att du inte förstår vad privatlivet är.)

Utöver att få känslomässiga överslag över vem som umgås med vem så är just privatlivet en annan sak som Haveristerna inte verkar veta öht vad det är. Jag kan länka till Wikipedia-artikeln här åt Haveristerna-gänget då jag vet att dom lusläser denna tråd:
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Privatliv
Citera
2021-02-02, 20:05
Avslutad
Citat:
Är du ny på Flashback? Hur tycker du opinionen mot våldtäktsmän ter sig här?

Det var därför personerna kring Haveristerna spred den 14 år gamla dom som KomTillGullmars skickade till dem som kom från Acta Publica här på Flashback således. De ville att hon skulle ha ett grovt kroppsstraff eller dödas.
Citera
2021-02-02, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterharmoni
Det är alltså därför Haveristerna sitter och ljuger om en brottsrubricering. För att de delar de värderingar du uppfattar att Flashbacks användare har.

Nej, det var inte det jag sa. Jag sa att ingen bryr sig ett piss om en sån "lögn" - deras uppfattning ändras inte av sanningen att det var en våldtäkt av normalgraden.

Citat:
Ursprungligen postat av StElmosFire
Det var därför personerna kring Haveristerna spred den 14 år gamla dom som KomTillGullmars skickade till dem som kom från Acta Publica här på Flashback således. De ville att hon skulle ha ett grovt kroppsstraff eller dödas.

Se svaret ovan. Fråga nån vuxen nästa gång så kan de nog hjälpa dej med läsförståelse.
Citera
2021-02-02, 20:12
Avslutad
Citat:
Nej, det var inte det jag sa. Jag sa att ingen bryr sig ett piss om en sån "lögn" - deras uppfattning ändras inte av sanningen att det var en våldtäkt av normalgraden.

Det är inte hennes trovärdighet som diskuterades. Det var trovärdigheten i en podd som överdriver brottsrubriceringar som diskuterades.
Citera
2021-02-02, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
När man var 14-18 år så kanske ens vänskapskrets kan ha dåligt inflytande över en själv, om man hade varit osäker på sig själv, men sedan växte ju de flesta upp och blev vuxna och tillräckligt självständiga för att inte härma efter vänner de umgås med. Jag vet inte hur det är med dig men du kanske blir en apa om du sitter för nära en apbur på ett zoo för länge?

Nåja, vilka som vuxna personer umgås med har sällan någon betydelse alls faktiskt. Det tillhör privatlivet (och ja, jag vet att du inte förstår vad privatlivet är.)

Utöver att få känslomässiga överslag över vem som umgås med vem så är just privatlivet en annan sak som Haveristerna inte verkar veta öht vad det är. Jag kan länka till Wikipedia-artikeln här åt Haveristerna-gänget då jag vet att dom lusläser denna tråd:
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Privatliv

Vi kan försöka ta oss bortom de rena självklarheterna nu och konstatera att frågan inte var huruvida du påverkas av ditt umgänge som barn och ungdom (vilket är en självklarhet) utan huruvida ditt umgänge i vuxen ålder säger någonting om dig och eventuellt kan påverka andra människors syn på dig. Och jag förstår att någon med din grava autism inte ens kan skilja dessa frågor åt.
Citera
2021-02-02, 20:17
Avslutad
Citat:

Se svaret ovan. Fråga nån vuxen nästa gång så kan de nog hjälpa dej med läsförståelse.

Jag tror visst att folk bryr sig om att Haveristerna la ut en dom på Flashback och överdrev en brottsrubricering i syfte att skada en människa så mycket det bara gick.

Jag själv hoppas att knogjärnsslag mot revbenen är det minsta den typen av fegisar råkar ut för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in