2021-01-31, 21:53
Medlem
Jag såg Zero Dark Dirty(2011. även känd som "We will rick you") häromkvällen.
Filmen handlar om en rätt värdelös musiker som skickas på ett slags uppdrag till Afghanistan.
Jag hade rätt låga förväntningar på den här filmen och den var väl ungefär lika dålig som jag trodde.
Det roligaste i filmen var nog Corey Feldman som spelar en komiker som förolämpar sin publik på ett rätt kul sätt.
Filmen var kanske ändå inte helt värdelös och på en skala 1-10 skulle jag ge den en 4a.
Citera
2021-01-31, 22:35
Medlem
Fightern90s avatar
Unhinged (2020)

Handlar om en stressad kvinna som tutar på fel bil vid ett rödljus, Ett misstag hon får ångra
då mannen bakom ratten som hon tutade på börjar jaga henne för att hon vägrar be om ursäkt.

sevärd film som får 4 av 5 möjliga.
Citera
2021-02-01, 00:53
Medlem
Korders avatar
Compliance (2012)

Thriller där en snabbmatsrestaurang får ett samtal mitt i rusningen från en man som säger sig vara polis och att en stöld har skett, och att han behöver personalens hjälp för att reda ut ärendet.

Satt genom hela filmen och bara skakade på huvudet åt vilket jävla skitmanus det var pga hur orealistiskt alla agerade. Helt absurt.

Sen kollade jag upp filmen efteråt och inser att allt som hände inte bara var baserat på en verklig historia utan scen för scen återspeglade mer eller mindre exakt vad som skedde en kväll 2004 på en McDonalds-restaurang i USA (i filmen är det förstås en fiktiv restaurang). Så, nu sitter jag här med dumstruten på och får revidera min egna åsikt; det här är en väldigt sevärd film, om inte annat bara för att till fullo förstå hur ofattbart jävla korkade folk är och vad man är villiga att göra bara för att någon med auktoritet säger åt en att göra det (och/eller för att man tror att man gör "rätt").

7/10.
Citera
2021-02-01, 02:05
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Palmer
- Ny Film 2021.

https://www.imdb.com/title/tt6857376/?ref_=rvi_tt
Tailer: https://www.imdb.com/video/vi2642395417?playlistId=tt6857376&ref_=tt_ov_vi
Apple film med bl.a Justin Timberlake.
Känsla av indie film, om människors misär av droger, fattigdom, straffade, misskötsel av barn m.m.
Ingen superhöjdare, men tillräckligt bra att se klart.
Gav den en 06/10 på IMDb.
Citera
2021-02-01, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoneForever
Jag såg Zero Dark Dirty(2011. även känd som "We will rick you") häromkvällen.
Filmen handlar om en rätt värdelös musiker som skickas på ett slags uppdrag till Afghanistan.
Jag hade rätt låga förväntningar på den här filmen och den var väl ungefär lika dålig som jag trodde.
Det roligaste i filmen var nog Corey Feldman som spelar en komiker som förolämpar sin publik på ett rätt kul sätt.
Filmen var kanske ändå inte helt värdelös och på en skala 1-10 skulle jag ge den en 4a.

"We Will Rock You" skulle det såklart stå.
Efter att såhär ett par dagar senare mer ha smält filmen sänker jag mitt betyg till en 3a på skalan 1-10.
Citera
2021-02-01, 20:06
Medlem
Cinns avatar
Jag såg den belgiska filmen The Brand New Testament (2015) som är en svart komedi om Gud som håller sin dotter inlåst och skild från världen och människorna han skapat, Efter ett bråk rymmer hon och ger sig ut och upptäcker världen tillsammans med en brokig skara människor.
Den mörka humorn lyfter filmen som har en bra grundtanke. Skådespelarinsatserna är överlag starka. Även i de yngre rollerna, särskilt rollen som dottern som briljerar, men där saknas det tyvärr lite rollutveckling så karaktären blir lite platt.
Jag gillade den trots smärre brister men kan inte riktigt sätta fingret på om den var smått briljant emellanåt eller bara underhållning för stunden Betyget landar på 3/5 men kan inte ännu säga om det är en stark eller svag trea.
Citera
2021-02-02, 20:08
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Möte i natten (1946)

Journalisten Åke (Hasse Ekman) vill hamna i fängelse för att skriva en artikel.
Vännen Sune (Ulf Palme) ska låtsas bli mördad och dyka upp några veckor senare, men.....

Mycket spännande idé, tyvärr irrar man bitvis in på det komiska spåret, och med det hemska slutet så kan jag inte ge mer än 2-/5

IMDB 6,0=3,22/5
Citera
2021-02-03, 02:54
Medlem
såg nyligen palmer med justin timberlake

filmen var bar, men gillar inte all den regnbågs skit som de pushar när ens hals.
Citera
2021-02-03, 09:38
Medlem
Ambelains avatar
"Countdown to War" - (1989)
https://www.imdb.com/title/tt0204980/

https://www.youtube.com/watch?v=7QdVLKrs7A4

Ian McKellen, Michael Aldridge, m.fl.

---

En brittisk TV-film, som skildrar själva upptakten till Andra världskrigets start (med "start" här menas Storbritanniens krigsförklaring mot Tyskland).
Det är sett genom de olika ledarfidurerna från de olika länderna, politiker militärer och diplomater.
Alltså inte det "pang-pang" vi i vanliga fall vant oss vid att se det ...
Utan detta är en "pratfilm."

Hitler spelas av Ian McKellan (Gandalf i Sagan om ringen) tex.

Den ende som inte finns med är ju Churchill ... men han kom ju inte in i spelet förrän senare.
Fast han blir ju omtalad åtminstone ...

---

Eftersom det är händelserna sedda från beslutsfattarnas perspektiv som vi får ta del av, så blir det en ganska så annolrunda - och rätt så personlig - version.
Pga det så kan detibland bli lite ... lustigt.

Som tex när nazisterna beslutar sig för att hinna före britterna med att bli kompisar med Sovjet.
För Sovjetunionen hade ju vant sig vid att vara världens paria, ända sedan revolutionen.
Och nu plötsligt börjar stormakterna närmast tävla om deras gunst.

Det förstår, såklart, ryssarna sig på att utnyttja (fast de blir ju utnyttjade själv, av Hitler, som ju själv förstår att Stalin kommer att tolka det på det sättet).

Men, när de tyska förhandlarna dyker upp i Moskva, och beter sig väldigt stramt och präktigt, och heilar och har sig dessutom ... då svarar Stalin på välkomst-heilningarna genom att lyfta på "kjolen" och niga vackert för dem ...
Nazisterna fattar inget, men Stalin skrattar sitt bullrande och avväpnande skratt, så de slappnar av.

I vilket fall som helst så erbjuder denna filmen en förklaring till hur Stalin kunde bli så oresonligt vred pga tyskarnas invasionsförsök.
För han blev ju ursprungen så överlycklig och tacksam för att Hitler "välkomnade" in honom som en Jämlike - fast han hela tiden hade baktankar.
SÅ Stalin kände sig förrådd, eftersom han Genuint menade att själv ära den tysk-sovjetiska vänskapspakten som något slags "äktenskapslöften" ...

Det var alltså Stalins vänskap som Hitler förrådde, tänkte Stalin.
Och därför kom han att bete sig som en förSmådd kvinna ... och tyskarna skulle få smaka på hela den glödande vreden som bara en kvinna försmådd kan uppbåda ...

Kanske därför som Stalin skildrades i filmen som att han lyfte sin kjol och neg ...
Dvs för att visa att han tog på sig den kvinnliga rollen, i vänskapsöverenskommelsen med Hitler.

---

Filmen var överraskande sevärd.
Trots att det mest bara pratas, och ingen "action" överhuvudtaget visas, så är den ändå så välgjord att man inte vill titta bort.

Och de flesta skådespelare gjorde mycket bra karaktärstolkningar, inte minst Ian McKellan som Hitler.

---

Eftersom filmen finns på Youtube så finns det ingen ursäkt att inte se på den.

Betyg

3.9 av 5
Citera
2021-02-03, 10:37
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Act of Valor - 2012
https://www.imdb.com/title/tt1591479/?ref_=tt_sims_tt
Ingen höjdar rulle precis, men har vissa skysta scener.
En 6/10 från mig.
Citera
2021-02-03, 11:58
Medlem
CyberIngmars avatar
Fantasy Island (2020)
Thriller/skräck.

En värdelös film jag från början inte hade höga förväntningar på. En av dem uslare filmer jag sett.

Här har man tagit titeln och handlingen från 70-talsserien med samma namn. Några främlingar får möjlighet att uppleva sin högsta dröm här med en twist.

Citat:
Ursprungligen postat av IMDB
When the owner and operator of a luxurious island invites a collection of guests to live out their most elaborate fantasies in relative seclusion, chaos quickly descends.

Inte orkat se klart filmen.
Citera
2021-02-03, 19:58
Medlem
Cinns avatar
The Best Years of Our Lives (1946)
Tre veteraner från andra världskriget, Homer, Al och Fred, återvänder till USA och försöker bearbeta sina upplevelser.

En film som håller än idag och som var före sin tid och vågade visa hur krig förändrar både de som strider och de som är kvar. Uppfriskande med en Hollywood-krigsfilm som inte är överdrivet patriotisk.
Starka insatser av både vana skådespelare och amatörskådespelare.

Betyget landar på 4/5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in