Har för mig att den inte skulle bli svensk utan produceras av något amerikanskt bolag. Det krävs mycket för att svensk film ska gå in med tillräckligt med kapital för att det ska bli bra.
Vem har bekräftat att den inte blir av?
”Det skulle bli den överlägset största film som gjorts i Sverige” kallade JAL den men beskrev det som de ”kanske gapade lite väl stort”.
Jag mindes fel, för han säger att han uppfattat det som att den inte är HELT död i TA:s medvetande, men låter ju inte direkt som något som kommer göras inom en snar framtid.
”Det skulle bli den överlägset största film som gjorts i Sverige” kallade JAL den men beskrev det som de ”kanske gapade lite väl stort”.
Jag mindes fel, för han säger att han uppfattat det som att den inte är HELT död i TA:s medvetande, men låter ju inte direkt som något som kommer göras inom en snar framtid.
DN kan idag avslöja att det finns planer att Tomas Alfredson skall göra storfilm av ”Bröderna Lejonhjärta”.
Producent blir Peter ”Pjodor” Gustavsson:
”Det enda jag kan säga nu är att det är i ett väldigt tidigt skede och att ingenting är klart, säger Peter ”Pjodor” Gustafsson till DN.
Astrid Lindgren-koncernen kör full Disney - remakes. "Vi på Saltkråkan" har fått stor kritik.
Hur tror ni att Alfredson och Gustavsson kommer att gestalta denna då?
I serien kommer vi att få se bröderna Muhammed och Ahmed Alsurhatmeh kämpa mot Kato för att sedan göra Jihad och hamna i Nangijala. Huruvida de fick sina oskulder eller inte är oklart.
Det enda viktiga är ju egentligen hur den tilltänkta målgruppen, dvs barn, kommer reagera.
Men jag tror de kommer följa boken och filmen, men lägga till en med mer eller mindre tydlig identitetspolitik med etnisk och sexuell mångfald. Samt göra Tengil till någon form av symbol för det patriarkala samhället som förtrycker människor och därför kommer krossas. Sannolikt kommer de även i jämställdhetens namn lägga till någon ledande roll med en stark tjej i så att det inte bara handlar om två killar. Något sådant.
Det enda viktiga är ju egentligen hur den tilltänkta målgruppen, dvs barn, kommer reagera.
Men jag tror de kommer följa boken och filmen, men lägga till en med mer eller mindre tydlig identitetspolitik med etnisk och sexuell mångfald. Samt göra Tengil till någon form av symbol för det patriarkala samhället som förtrycker människor och därför kommer krossas. Sannolikt kommer de även i jämställdhetens namn lägga till någon ledande roll med en stark tjej i så att det inte bara handlar om två killar. Något sådant.
Du har ju Sofia. Hennes roll borde vara rätt stor ändå utan identitetspolitiska ingrepp.