2021-01-31, 09:32
Medlem
peterZiipens avatar
Anders Ankan som tengil
Citera
2021-01-31, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Håller med. Det är hög tid för en nytolkning av den fantastiska boken och den mycket bra filmen från 77.

Det skulle bli pannkaka tror jag. Filmen är inte bara bra. Den är strålande. Även soundtrack är hög klass. Det är antagligen den bästa svenska barnfilm som någonsin gjorts. Ronja är också mycket bra men tycker personligen att Lejonhjärta är ändå bättre.

Det enda mindre bra med filmen är Katla och effekter men detta hade man kunnat fixa med datoranimeringar i en nyutgåva.
Citera
2021-02-02, 11:51
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Det skulle bli pannkaka tror jag. Filmen är inte bara bra. Den är strålande. Även soundtrack är hög klass. Det är antagligen den bästa svenska barnfilm som någonsin gjorts. Ronja är också mycket bra men tycker personligen att Lejonhjärta är ändå bättre.

Det enda mindre bra med filmen är Katla och effekter men detta hade man kunnat fixa med datoranimeringar i en nyutgåva.

Ja Katla är väl en pappersdrake. Hon kommer nog fixas med bra effekter i den nya filmen. Jag har satt betyg 8/10 på IMDB på Bröderna Lejonhjärta. Så det betyder ju mycket bra. Håller med om att det antagligen är den bästa svenska barnfilmen!
Citera
2021-02-02, 14:33
Medlem
Aries02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Ja Katla är väl en pappersdrake. Hon kommer nog fixas med bra effekter i den nya filmen. Jag har satt betyg 8/10 på IMDB på Bröderna Lejonhjärta. Så det betyder ju mycket bra. Håller med om att det antagligen är den bästa svenska barnfilmen!

Gamla Katla är skrattretande. En CGI Katla och Karm så att de ser riktigt realistiskt ut vore schysst. Fast då behövs det mycket budget.
Citera
2021-02-02, 16:40
Medlem
Jönsson och snömannen stank rövarsle så nej tack
Citera
2021-02-02, 16:44
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aries02
Ser att det är längesedan någon uppdaterade i tråden men jag måste bara få skriva av mig.

Alltså jag kan inte uttrycka nog för hur mycket jag vill att denna film ska bli av! Har googlat som en galning och den senaste uppdateringen jag kunnat hitta är en intervju med Alfredson i samband med nya Jönssonligan filmen (som för övrigt blev totalt sågad) där han menade att rättigheterna för Lejonhjärta hade fastnat i något utländskt bolag. Va?! Kom igen nu!

Bröderna Lejonhjärta är kult för tusan! Tänk er en påkostad mörk men samtidigt vacker och känslosam tolkning tillsammans med episk musik, makalösa miljöer, snygg kostym och bra effekter + internationella skådisar. Historien är så pass vass i grunden att den har stor potential att kunna bli en världssuccé! För mig gör det ingenting om den blir på engelska, jag vill att hela världen ska få njuta av Lindgrens fantastiska historia.

På Moviezine står det att den ska ha premiär i december i år, 2021, men jag tvivlar. Alla förväntningar verkar ha dött och media har glömt bort det hela. Trist! Om inte Alfredson gör den snart får någon annan ta sig an projektet, tycker jag. Hellboms film från 77 är bra men vi behöver en nytolkning.

JAL har ju redan gått ut med att det inte blir något av filmen och att den hade blivit den dyraste i svensk filmhistoria om den väl hade gjorts.
Citera
2021-02-02, 16:47
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Gamla Katla är skrattretande. En CGI Katla och Karm så att de ser riktigt realistiskt ut vore schysst. Fast då behövs det mycket budget.

En annan enkel ändring är ju att få åldern på bröderna rätt. Jonatan är 13 i boken medan han i den gamla filmen ser ut som 30 av någon anledning
Citera
2021-02-02, 18:13
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:

Precis. Karm saknas ju från originalfilmen. Kan nog bli en schysst fight med Katla i den nya filmen om man lägger in lite budget.
Citera
2021-02-02, 18:23
Medlem
Aries02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
JAL har ju redan gått ut med att det inte blir något av filmen och att den hade blivit den dyraste i svensk filmhistoria om den väl hade gjorts.

Har för mig att den inte skulle bli svensk utan produceras av något amerikanskt bolag. Det krävs mycket för att svensk film ska gå in med tillräckligt med kapital för att det ska bli bra.

Vem har bekräftat att den inte blir av?
Citera
2021-02-02, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
En annan enkel ändring är ju att få åldern på bröderna rätt. Jonatan är 13 i boken medan han i den gamla filmen ser ut som 30 av någon anledning
Skådisen är 25år.
Citera
2021-02-02, 18:56
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkpussy
Skådisen är 25år.
Pedovarning när de badar nakna i förra filmen i såfall!
Citera
2021-02-02, 19:30
Medlem
Aries02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor

Sant, han kändes för vuxen. Fast en 13 årig skådis blir nog konstigt eftersom att karaktären kräver en del mognad. En i äldre tonåren skulle passa, 17-19 år kanske? Fast det där beror ju mycket på person också. Men bra casting är ett måste! Samma sak med Skorpan, han är ju ett barn men får inte spelas av någon som känns för ung, mycket i berättelsen kretsar ju kring honom.

Vore även kul om man adderade lite andra perspektiv än just bara Skorpans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in