Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-17, 15:33
  #385
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrayPagan
Alla svenska barn?

Mina ungar har sett på Bullerbyn, Emil och Pippi säkert 100 ggr. Däremot Madicken är inte så populär och Lejonhjärta är de för unga för fortfarande. Ronja tyckte de var lite läskig också.

Mina var totalt ointresserad och även deras kompisar. Det är andra tider.
Citera
2022-11-18, 00:32
  #386
Medlem
carltellin88s avatar
Min Astrid favorit både som barn och nu är definitivt Bröderna Lejonhjärta. Men som redan nämnts, Pippi är utan tvekan hennes mest kända verk internationellt. Tycker egentligen inte det finns något jättebehov för en remake. Originallet är perfekt förutom Katla monstret. Tycker nästan de kunde göra en George Lukas och gå in och dataanimera in ett snyggare monster. Om det görs subtilt så skulle jag tycka det vore helt ok. Kanske använda sig att mostret som finns och bara snygga till det så det ser mer levande ut.
Citera
2022-11-19, 03:00
  #387
Avstängd
Zukunfters avatar
Något man skulle vilja se är urtidsormen Karm.
Citera
2022-11-19, 04:28
  #388
Medlem
carltellin88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zukunfter
Något man skulle vilja se är urtidsormen Karm.

Ja, ångrar det jag just skrev. Självklart hade det varit kul att se en ny riktigt påkostad version av BL. Tänker mig lite samma stil och ton som sagan om ringen filmerna.
Citera
2022-11-19, 06:07
  #389
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carltellin88
Ja, ångrar det jag just skrev. Självklart hade det varit kul att se en ny riktigt påkostad version av BL. Tänker mig lite samma stil och ton som sagan om ringen filmerna.

Soundtracket får man dock gärna behålla.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback