2021-02-01, 12:03
  #829
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Det är ju ingen hemlighet för någon att Ivares inte kan tippa. Folk skrattar ju åt honom!

Äger Crona fortfarande hos Malmborg? Jag hörde att gode Compad Racing (Stenrika Lidingöbor) har flyttat sina hästar från Malmborg till Elmerskog och Hellgren. Elmerskog verkar det gå riktigt bra för äntligen.

Så är det ju, men eftersom han fortfarande skriver på Galopptips och är med i Dubbelt Upp så är det inte orsaken till att han lämnat bansändningen. Jag gissar på att det är en besparing.. Onödigt att först betala Ivares för att skriva på Galopptips och sedan betala igen för att han ska upprepa samma tips i bansändningen + snacka en massa skit.

Nej, jag tror att Chizhou såldes som ridhäst.
Citera
2021-02-01, 12:38
  #830
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Så är det ju, men eftersom han fortfarande skriver på Galopptips och är med i Dubbelt Upp så är det inte orsaken till att han lämnat bansändningen. Jag gissar på att det är en besparing.. Onödigt att först betala Ivares för att skriva på Galopptips och sedan betala igen för att han ska upprepa samma tips i bansändningen + snacka en massa skit.

Nej, jag tror att Chizhou såldes som ridhäst.

Är det bekräftat att han lämnat?

Hur får han och Caroline det att gå ihop? Eller hur får Caroline verksamheten att ens gå runt? Hon verkar ha minskat ned antal hästar till 15, ska hon möjligtvis skaffa sig 10+ 4 uteboxar stall? I dagsläget har hon då 10 tomma boxar. Det är inte gratis.
Citera
2021-02-01, 12:41
  #831
Medlem
Avlanss avatar
Claes stall lär stå tomt kring sommaren. Burca behöver väl ett till 25 hästars stall?

Ett annat stall som står tomt är det forna dopingstallet. Men det används ju som häststall.
Citera
2021-02-01, 12:46
  #832
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Är det bekräftat att han lämnat?

Hur får han och Caroline det att gå ihop? Eller hur får Caroline verksamheten att ens gå runt? Hon verkar ha minskat ned antal hästar till 15, ska hon möjligtvis skaffa sig 10+ 4 uteboxar stall? I dagsläget har hon då 10 tomma boxar. Det är inte gratis.

Bekräftat vet jag inte, men han har ju inte varit med någon gång hittills i år. Kanske kommer tillbaka till vårpremiären, vi får se.

Han gör kanske lite reklamjobb här och var? Det är väl hans profession?

Har han slut på vänner och bekanta nu som han kan lura på en andel i "nästa stora stjärna" och "nästa derbyvinnare`"?
Citera
2021-02-01, 12:52
  #833
Bannlyst
De som tittar på Dubbelt upp undrar nog vad Ivares sätter i sig innan han går in i studion. Stirrandet är läskigt ...
Citera
2021-02-01, 13:33
  #834
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Bekräftat vet jag inte, men han har ju inte varit med någon gång hittills i år. Kanske kommer tillbaka till vårpremiären, vi får se.

Han gör kanske lite reklamjobb här och var? Det är väl hans profession?

Har han slut på vänner och bekanta nu som han kan lura på en andel i "nästa stora stjärna" och "nästa derbyvinnare`"?

Ja han lär ju inte vara nykter på söndagar heller.

Borde det inte vara kyligt med Mclaren efter att Mats Gabrielsson äger Perfect Girl Ester? Det var ju ändå en av då hästar hos Malmborg som vid tillfället löpte värdigt.

Man undrar ju hur Mclaren egentligen mår efter en tv-sändning med galningen.
Citera
2021-02-01, 13:36
  #835
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
De som tittar på Dubbelt upp undrar nog vad Ivares sätter i sig innan han går in i studion. Stirrandet är läskigt ...

Haha.

De få gånger jag träffat honom har han ändå varit avslappnad. Det kan nog bero på att han rökt alla gånger.

Att han inte är vidare populär i något läger är ju kännbart. Undra vad Janetzky har att säga om sina år i det stallet.
Citera
2021-02-01, 15:47
  #836
Medlem
Avlanss avatar
Haha...

Har Ivares sett denna tråden ännu?
Citera
2021-02-01, 16:38
  #837
Medlem
Avlanss avatar
Är det bristen på jockeys som gör att fälten är så små nu?
Citera
2021-02-01, 16:55
  #838
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Är det bristen på jockeys som gör att fälten är så små nu?

Nej, det tror jag inte. Nog ska det gå att skrapa ihop 15 ryttare. Det beror antagligen på att det finns för få hästar som tränarna vill starta på tunga och krävande vinterbanor. Det finns helt enkelt bara de hästar som vi sett startat vecka efter vecka sedan nyår ... Alla andra hästar ska sparas till huvudsäsongen.

Kanske också beror dåliga proppar; jag är ingen expert på det så jag vill låta det vara osagt. Men jag minns att det reds guldhandicaper på vintern förr i tiden, numera är det mest järn och brons med silver ibland.
Citera
2021-02-01, 16:57
  #839
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Haha...

Har Ivares sett denna tråden ännu?

Vet inte. Han har i alla fall inte sagt något än.

För övrigt skämtas det också friskt på Twitter om Ivares och hans blanka, stirrande ögon.
Citera
2021-02-01, 17:09
  #840
Medlem
https://twitter.com/dbjorken/status/1355810684274151429

Citat:
Erik Ivares är humor, räcker med att titta på tipsen till galoppen. Behöver inte se själva loppen. Det är Erik man vill se! Ansikte med glädjetårarTummen upp#kung

Vad har Björken tagit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in