Citat:
Ursprungligen postat av
rammakaren
Ja, Cronberg skulle klara det galant. Men vad jag förstår så är det Kanal 75 som bestämmer. De avgör vem som är lämplig eller inte. Men deras kompetens i frågan är tveksam, eftersom de låter Borgås, den där Kajsa och några fler som är totalt okunniga om och ointresserade av galopp leda V64 Direkt på söndagar. Och speciellt den där snubben om reffade Stockholm Cup-dagen i TV12 förra året. Han var ju totalt borta ...
Amie Karlsson borde vara en utomordentligt lämplig kandidat.
https://www.svenskgalopp.se/artikel?article=1.689518&defaultMenuId=true
” Amie Karlsson genomgår just nu sista fasen av det internationella utbildningsprogrammet Goldolphin Flying Stars, där hon kommer att avsluta utbildningen med ett projektarbete om hästägande. Något som självfallet ligger bra i tiden för Svensk Galopp.
Amie Karlsson kommer att jobba inom sport- och marknad som bland annat kan innefatta ett projekt för hästägarrekrytering. Hon kommer också att arbeta med press och sociala medier ett område där hon har stor erfarenhet. Därutöver kommer Amie naturligtvis att ingå i det övriga teamet i och omkring tävlingsdagar och evenemang.
Amie Karlsson har tidigare bland annat jobbat för Svensk Galopp som sommarvikarie. I fjol skötte hon dessutom sociala medier i samband med Jockeyturneringen och hon har varit pressansvarig för Strömsholms Grand Nationaltävlingar. Amie har även skrivit månatliga artiklar till European Bloodstock News på uppdrag av Svensk Galopp.”
Riktigt trevlig dessutom. Jag gillar även Armstrong också, han känns sympatisk.