Citat:
Ursprungligen postat av
NurseRatched
Jag menar att Kineserna sopat igen alla spår som kan peka i den ena eller andra riktningen, i det fall det antingen vore en avsiktlig spridning eller en oavsiktlig sådan; Vi kan aldrig någonsin säkert veta om det är en tvättäkta zoonos, en oavsiktlig spridning eller en avsiktlig sådan.
De flesta tecknen pekar ändå på att det inte var en avsiktlig spridning.
Även en mörkläggning lämnar spår efter sig. Det går att dra slutsatser av tomrum.
Den delegation som just nu är i Wuhan kommer naturligtvis att notera både vad man
inte får tillgång till.
Personligen tror jag inte att kineserna är så korkade att de
medvetet släpper ut/sprider ett så farligt virus som Sars-cov-2.
Citat:
Ursprungligen postat av
aw
Ockhams rakkniv är att det kom från coronaviruslabbet 1 kilometer bort. Det är den i särklass enklaste förklaringen.
Att man söker med ljus och lykta efter en annan förklaring är för kontroversen.
Det är naturligtvis inte en slump att AP rapporterar om Steven Quays paper just nu. Artikeln är inte redaktionellt material utan i praktiken en annons.
https://apnews.com/press-release/pr-newswire/business-science-greater-china-biology-severe-acute-respiratory-syndrome-333bdd4934baa0cd258753ca094 7ea0c
Jag vet inte vem Steven Quay
egentligen är och vilka kopplingar han har, men jag ser det som självklart att det hela handlar om att sätta press på kineserna.
Det är så märkligt att epicentrum för pandemin är just Wuhan av alla platser.
Man kan också fundera på hur kopplingen mellan Kina och Ryssland ser ut när det gäller vaccin.
Det finns ju en del frågetecken och luckor i utvecklingen av Sputnik V. Är vaccinet ett resultat av ett ryskt-kinesiskt samarbete?
Värt att notera är att det uppenbarligen finns så väl nyttiga idioter samt troll på Flashback.