2021-02-01, 12:26
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

??? Fosterskadorna av Neurosedyn är ingen myt eller fantasi, det är en grym verklighet som många lever med än idag. Dom drabbade är runt 60 år nu... Det var överläkaren i artikeln som jämförde med medicin, nämligen blodtrycksmedicin. Och principen är densamma för vacciner. Man kan inte bara svälja vad läkaren ger en, utan att tänka själv. Jag tycker att den överläkaren i artikeln var hemskt högdragen och nedlåtande. Hon underskattar pöbeln (som hon ser på svenska folket).

Du gör som när fan läser bibeln och misstolkar. Jag har över huvud taget inte ifrågasatt att neurosedyn var en stor katastrof. Det jag ifrågasätter är att du jämför vaccin med neurosedyn.

Du kan inte få fram information utan att göra vetenskapliga undersökningar och statistiska analyser och ha välmeriterade forskare på området. genomsnittlige Asta 75år saknar den förmågan.
Senast redigerad av raskens 2021-02-01 kl. 12:29.
Citera
2021-02-01, 12:27
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Har du gjort det?

Det du sitter och postar är rådata från en databas där misstänka sidoeffekter och biverkningar läggs in.

Varje dödsfall utreds sedan vidare och uppdateras löpande och sammanställs sedan i rapporter där sidoeffekter och biverkningar som beror på läkemedlet är med och det är långt färre fall än rådatan du sitter och postar.

Just detta har jag försökt förklara, men jag misstänker att postaren helt enkelt inte vill acceptera detta faktum. Då skulle ju hela hans propagandaapparat braka ihop.

De 22 döda i norge som varenda blaska i världen hetsade upp sig över, visade sig ju vara just misstänkta dödsfall.
Det visade sig att exakt 0,0 personer dött pga vaccinet.
Tråkigt för dödsälskarna/antiwaxxers, men desto bättre för oss andra
Citera
2021-02-01, 12:28
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja, OK, jag hinner inte hänga här så mycket. Sorry.

Rent allmänt tror jag ändå att dina farhågor är litet för stora. Visst jag kan ha fel, jag har ofta fel, men jag tycker att problemen isf borde ha upptäckts i fas 3.
'
Allting har ju stressats fram, så alla tre faserna gjordes nästan parallellt, eller i alla fall in i varandra... Och det säger sig självt, att man inte kan känna till effekter på exempelvis arvsmassan, innan det har gått så många år att ett större antal av dem som vaccinerats har skaffat barn, eller försökt att göra det och inte lyckats. Det måste gå minst tio år innan man kan sammanställa sådana data - om det inte blir en oerhört hög incidens av muterade avkommor plötsligt. När det gäller neurosedynet, så tog det många år innan det stod klart vad boomen av missbildade spädbarn berodde på. Man misstänkte allt möjligt annat först.
Citera
2021-02-01, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Oavsett hur du räknar, så överträffar covid-19 en vanlig influensa många gånger om.

Har du kollat t ex 2002 eller 80 och 90-talet?

Stora vaccin-program för influensa som infördes på 90-talet har minskat dödligheten rejält.

I slutet av 80-talet (innan vacciner för influensa användes i större skala) så låg vi upp mot 100.000 döda per år med 2 miljoner färre innevånare.
Senast redigerad av Kalmar2004 2021-02-01 kl. 12:35.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Öhm, vadå? Du menar att eftersom man undersökt en massa myrkottar (hur många är "en massa"?) så är det omöjligt att viruset vandrat från djur till människa? Det känns som att dra en aningen väl långtgående slutsats?
Inte alls. Om förlagan var en myrkottsjukdom så borde i princip varenda myrkott i hela Wuhan bära spår av sjukdomen.

Så var det vid både SARS och MERS. Alla undersökta djur i trakten bar på förlagan till viruset, eller hade antikroppar mot den.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Du gör som när fan läser bibeln och misstolkar. Jag har över huvud taget inte ifrågasatt att neurosedyn var en stor katastrof. Det jag ifrågasätter är att du jämför vaccin med neurosedyn.

Varför skulle man inte kunna göra det? Läkemedel som läkemedel.
Citera
2021-02-01, 12:30
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det stämmer inte att 10 000 har dött från covid. Det kom en svensk studie som visade att 15% dog av covid, resten dog av hjärtattacker och andra sjukdomar. Får man ett positivt PCR test och dör inom 30 dagar så har man dött av covid. Detta är ju såklart inte klokt om man vill förhålla sig till verkligheten.

Så det är konspirationsteorier att säga att 10 000 har dött av covid när man bara kan visa att 1500 har gjort det.

https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2020/08/covid-19-oftast-inte-ensam-orsak-vid-dodsfall-bland-aldre/

Du har fel!

Socialstyrelsen har dödsorsaksintyg på att 10464 har avlidit av Corona.

FoHM mätningar med avlidna 28 dagar efter positivt PCR test är enbart preliminära siffror som både missar covid dödsfall samt missar andra dödsorsaker hos smittade. Dock brukar dessa felkällor ungefär ta ut varandra.

https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/statistik-om-covid-19/statistik-over-antal-avlidna-i-covid-19/
Citera
2021-02-01, 12:31
Medlem
Citat:
'
Allting har ju stressats fram, så alla tre faserna gjordes nästan parallellt, eller i alla fall in i varandra... Och det säger sig självt, att man inte kan känna till effekter på exempelvis arvsmassan, innan det har gått så många år att ett större antal av dem som vaccinerats har skaffat barn, eller försökt att göra det och inte lyckats. Det måste gå minst tio år innan man kan sammanställa sådana data - om det inte blir en oerhört hög incidens av muterade avkommor plötsligt. När det gäller neurosedynet, så tog det många år innan det stod klart vad boomen av missbildade spädbarn berodde på. Man misstänkte allt möjligt annat först.
Ja som jag skrev, jag kan ha fel men för egen del tvekar jag inte att ta nåt av mRNA-vaccinerna.

(Jag lovar att skicka PM till dig om det nu är ett mRNA-vaccin vi får på jobbet, ifall jag får jobbiga biverkan )
Senast redigerad av NurseRatched 2021-02-01 kl. 12:31. Anledning: Skrivfel
Citera
2021-02-01, 12:35
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Har du kollat t ex 2002 eller 80 och 90-talet?

Stora vaccin-program för influensa som infördes på 90-talet har minskat dödligheten rejält.

Visst. Det kan vara så.

Och vi kommer få kontroll över coronaviruset också så småningom. Helt klart är sådana här virus (i normalfallet) mest farlig i början, innan vi kommer ikapp med våra medicinkunskaper och kan börja hantera situationen mer effektivt.
Citera
2021-02-01, 12:37
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Min hållning i frågan är strikt baserad på de vetenskapliga förutsättningarna. Cov2 är ett virus som man (till skillnad från SARS och MERS) inte kunnat hitta några naturliga förlagor till, och dess närmaste kusin finns i ett laboratorium i Wuhan.

Om pandemin hade startat någon annanstans i världen än en kilometer från Kinas enda BLS-4 laboratorium, och man hade hittat förlagor till viruset i lokala däggdjur, så hade jag hållit med.
Får jag se rapporten på det.
Citera
2021-02-01, 12:38
Medlem
Citat:
*klipp*

??? Fosterskadorna av Neurosedyn är ingen myt eller fantasi, det är en grym verklighet som många lever med än idag. Dom drabbade är runt 60 år nu... Det var överläkaren i artikeln som jämförde med medicin, nämligen blodtrycksmedicin. Och principen är densamma för vacciner. Man kan inte bara svälja vad läkaren ger en, utan att tänka själv. Jag tycker att den överläkaren i artikeln var hemskt högdragen och nedlåtande. Hon underskattar pöbeln (som hon ser på svenska folket).
Ja det där var ett riktigt svart kapitel i historien av läkemedelsframställning. Problemet är väl att man inte vill testa nya lkm på gravida kvinnor. Jag vill minnas att just neurosedynskandalen gjorde att man var tvungen att utöka in-vivo-studier på djur och då på dräktiga djurhonor.
Citera
2021-02-01, 12:39
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Varför skulle man inte kunna göra det? Läkemedel som läkemedel.

Historiska trender, vacciner generellt har räddat i storleksordningen 200miljoner människoliv.

De facto få människor har förmåga att själv läsa alla de 1000tals peer review artiklar där man analyserar olika vacciners biverkningar. Sannolikheten att en medelsvennson ska kunna förstå skillnaden mellan risker mellan Pfizers Modernas och AZ är obefintlig.

De flesta vet inte ens vad det är för skillnad mellan RNA och DNA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in