2021-01-31, 00:48
Medlem
Hjälp! Går in på #cooktogethermedannabook och ser polaren Jeanettes bilder på maten. Ingen bra reklam från en vän direkt. Snuuuuustorr kyckling med klimpsås som är alldeles brun av colorit. Uuuuääääk!
Citera
2021-01-31, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsgeggamojja
Hjälp! Går in på #cooktogethermedannabook och ser polaren Jeanettes bilder på maten. Ingen bra reklam från en vän direkt. Snuuuuustorr kyckling med klimpsås som är alldeles brun av colorit. Uuuuääääk!

Sur, överkokt och vidbränd mat. Annas signum
Citera
2021-01-31, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Tröstätande gissar jag. Och en paus från sociala medier.
Tröstätande ja. Sociala medier nej. Troligtvis blir förklaringen tekniskt fel så att alla som ville laga mat med Anna hade strul med uppkopplingen.
Citera
2021-01-31, 01:21
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsgeggamojja

Precis som ditt fina namn ser såsen ut som 😁
https://pasteboard.co/JM6H9k6.jpg
När jag gick på dagis bakade vi egen pizzadeg, det känns som att jag skulle ha fixat Annas mat redan i 2 års åldern.
https://pasteboard.co/JM6IUiq.jpg
https://pasteboard.co/JM6JlQV.jpg
Citera
2021-01-31, 07:17
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slemmikus
Du är inne på flashback nu.Här är inget ställe att hålla ett försvarstal för märstatunnan. Byt forum.
Prat, vederbörande har såklart rätt att yttra sig om anna precis som du. Vad är du för typ egentligen?

Anna är en loser ja, men delar av kritiken hon får här är ju såklart helt sjuk och är en flockmentalitet. Anna kan inte ens ta på sig skorna utan att någon ska informera om det korrekta sättet att göra det på. I den här tråden är alla perfekta och begår inga misstag. Ekonomin, partnerskapet och familjen i topptrim! Vilket såklart inte är sant.

Fortsätt gärna hata på Anna, jag tycker det är jättekul men man får ha lite distans till saker och ting också.
Citera
2021-01-31, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Precis som ditt fina namn ser såsen ut som 😁
https://pasteboard.co/JM6H9k6.jpg
När jag gick på dagis bakade vi egen pizzadeg, det känns som att jag skulle ha fixat Annas mat redan i 2 års åldern.
https://pasteboard.co/JM6IUiq.jpg
https://pasteboard.co/JM6JlQV.jpg

Vilka gräsliga bilder, bränt och oaptitligt. Att lägga upp såna bilder bevisar att Jeanette inte har någon verklighetsförankring heller. När det gäller Anna så skulle det inte förvåna mig om hon tar en paus från sociala medier nu när hennes följare svikit henne och det inte blev den succé hon trodde det skulle bli.
Citera
2021-01-31, 07:56
Medlem
Poisonouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Prat, vederbörande har såklart rätt att yttra sig om anna precis som du. Vad är du för typ egentligen?

Anna är en loser ja, men delar av kritiken hon får här är ju såklart helt sjuk och är en flockmentalitet. Anna kan inte ens ta på sig skorna utan att någon ska informera om det korrekta sättet att göra det på. I den här tråden är alla perfekta och begår inga misstag. Ekonomin, partnerskapet och familjen i topptrim! Vilket såklart inte är sant.

Fortsätt gärna hata på Anna, jag tycker det är jättekul men man får ha lite distans till saker och ting också.

Var tycker du gränsen går då, eftersom du inte tycker att man kan håna hennes fysik, men du hånar hennes tänder och ögonbryn? Sluta låtsas att du är bättre än någon annan här, fjant.
Citera
2021-01-31, 08:33
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickolito
Max 15 pers va dom skriver en på öppet spår på bloggbevakning.
31 har deltagit enligt facebook-sidan. Vet inte om det inkluderar i efterhand köpt deltagande. Inte heller om det är 31 betalande.
Citera
2021-01-31, 09:43
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poisonous
Var tycker du gränsen går då, eftersom du inte tycker att man kan håna hennes fysik, men du hånar hennes tänder och ögonbryn? Sluta låtsas att du är bättre än någon annan här, fjant.

Gränsen går när man försöker hindra andra att uttala sig för att man inte vill bli störd av andras tankar när man sitter och myser i sin åsiktsbubbla
Citera
2021-01-31, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pluttman
Hon borde ju ha något över håret när hon lagar mat så då spelar ju inte frisyren nån roll

Vem har något över håret i matlagningsprogram? Jag kan förundras över alla smycken och hängande hår i Hela Sverige bakar där de dessutom är klädda för allt annat än bakning.
Nä, den kan vi inte ge Anna kritik för.
Ibland blir det FÖR tydligt att det är skit bakom skärmarna som bara går in för at att hacka på precis allt när kritiken är så urspårad. Liksom vi njuter av att Anna gör bort sig då och då förundras man hur överkorkade en del av er här är.
Citera
2021-01-31, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svajmastartisten
Skrattet fastnar i halsen när jag ser människor sitta och gotta sig åt Annas misslyckande.
Att skratta åt alla hennes stolleprov (trasslig hårsnodd, IKEA-debacle, snabbare på stavgång än världsrekordhållaren i gång, 135 grader i bastun - you name it), det är helt ok. Men när hon nu - för en gångs skull - gjorde något för att dra in pengar till hushållet, och misslyckades med det, då är mitt skratt långt borta.

När jag läser vissa inlägg i den här tråden förundras jag över hur människan kan ha blivit den dominanta arten på jorden.
Ja, Anna är ohälsosamt överviktig, men att läsa inlägg där hon benämns "tunnan", "fläskberget" osv, det ger en jävligt fadd smak i munnen. Vilka var ni på skolgården, egentligen? Ni är åtminstone långt ifrån det jag har uppfostrat mina barn till att vara.
När det gäller hennes utseende, så borde det ligga betydligt närmare till hands att angripa hennes fejkade hästgaddar eller nike-loggorna till ögonbryn.

Att Anna inte alltid tycks vara vid sina sinnens fulla bruk, det är nog de flesta av oss överens om. Men vilken ursäkt har ni för ert beteende?
Att skratta åt någons klavertramp och att angripa hennes fysiska tillkortakommanden är två vitt skilda saker. Den som inte förstår det borde självmant ansöka om LSS.

Med det sagt, så konstaterar jag att Semel- och räkmackefixande Jeanette har låst sin Insta. Har det något med Annas mat-live att göra?

♥️👍 Bra skrivet! Vi är anonyma här och
Många utnyttjar det på fel sätt. Någonstans måste det finnas gränser.
Citera
2021-01-31, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Är det någon här som egentligen vet hur det gick eller har sett showen? Det pratas om fiasko och att det var fyra eller fjorton besök och att det samtidigt var inställt. Ingen verkar ha någon koll.
Den här tant Edling som är en av Annas närmaste vänner, just nu, har deltagit i eventet. Hon verkar haft kul och tyckte det var mysigt att laga mat ihop. Hon var jättenöjd och så. Hennes mat såg ut som skit på hennes Insta, men det kanske var gott ändå? Hon är än så länge den enda som jag sett har gett någon respons. Hon verkar annars vara en sund och stabil mamma och har mat och bak som intresse.

Problemet med den här showen är att det inte finns någon som helst återkoppling från Anna själv. Inte tack till de medverkande, inga bilder på hennes mat och inga känslor eller tankar alls kring hur hon upplevde sändningen. Det känns lite märkligt med tanke på att hon lagt ner en hel vecka på detta.

Ett annat problem är ju vad det är för ett event vi hade att vänta oss. Anna säger tio gånger om dagen att det här är inget annat än en glad amatör som vill laga mat med vänner under trevliga omständigheter. Det är ju toppen, men varför då ta betalt för det? När hon sen hyr in ett helt team med människor som sänder detta mot betalning blir det ju automatiskt i alla fall ett semi-professionellt event. Så fort pengar är inblandade ökar kraven på vad man får. Anna kan säkert laga god vardagsmat med brunsås och glass, men det kan i stort sett alla i hennes ålder också. Så då blir det några få bekanta som betalar för att det är just en kul grej. Men det hade de kunnat göra privat om det hade varit så viktigt med sällskap.

I ett tidigt skede (tror det var förra veckan) hade Anna en enkät på Insta vilka som ville se henne laga mat. Det var ett tiotal som var positiva och sex sju som inte ville. Med tanke på att hon har 54.000 följare borde hon själv förstå 52.000 är köpta robotar och inte kommer att svara. Har man ett par tusen följare och bara en eller två promille är intresserade så får man väl anpassa sig och kanske inte ljuga och skryta om att det är sååååå många som under sååååå lång tid bönat och bett att få se henne laga mat. Om hon nu inte tänkt att göra det här till ett återkommande event kan hon sända privat till inbudna vänner gratis.

Om det blev flopp eller framgång vet vi ännu inte. Enligt Facebook igår så hade 30 personer deltagit vilket jag spontant ändå inte kände var ett magplask även om det inte är en succé.

När man ser att vännen Jeanette deltagit och lyfter fram eventet på sin IG undrar man hur många som inte är Annas vänner och bekanta som deltagit. Någon listade ironiskt 30 potentiella personer ur Annas krets som skulle kunna delta i eventet för att förhindra en flopp och frågan är om den deltagarlistan inte är väldigt nära sanningen.

Då Anna inte är den ödmjuka personen utan tvärtom blir odräglig vid framgång och ska trycka upp den i ansiktet på allt och alla (tänk bara på hur hon betedde sig efter att ha vunnit BL VIP) blir Annas tystnad talande. Anna möter alltid floppar och motgångar med tystnad om hon inte får gråta ut i media. Det enda Anna lagt upp om eventet i efterhand är vänners reklam för eventet. Hade det varit en framgång borde hon lyft fram antalet deltagare, bilder på maten osv. Inte ens den obligatoriska selfien med studioteknikern där hon tackar för ett gott samarbete har hon lagt upp.

Om det nu bara är Annas bekantskapskrets som i sympati för Anna deltagit i eventet hade jag upplevt det som väldigt pinsamt om det varit jag själv som dragit igång något liknande. Laga mat tillsammans via FaceTime, Skype etc kan man absolut göra i dessa Corona-tider men vilken vettig människa tar betalt av sina vänner för detta?

Lutar onekligen åt att det blev en flopp. Men Anna kommer naturligtvis försöka lyfta fram sig själv som en vinnare även om det blev en motgång. Minns bara hur hon ansåg sig själv vara en vinnare i tvisten med mattläggaren som hon vägrade betala. Trots förlikning där hon tvingades betala ansåg hon att hon vunnit mot den veka mattläggaren som ville ha betalt för sina mattor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in