2021-01-30, 17:06
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja i Lenas utbildning finns säkert hur man hanterar våldsamma situationer när de uppkommer. Ännu större vikt läggs dock vid hur man ska agera för att undvika att aggression och våldsam situation uppstår.

Hennes beteende innan knoggnuggningen är fel, det är högaffektivt och direkt ledande till en våldsam situation. Hon skulle med andra ord haft det där leendet och vänligt sagt "vi ses" medan bråket fortfarande var i det verbala stadiet. Det är detta jag inte förstår. Varför hon inte använde sin kunskap tidigare?

Som jag förstår det behövde hon bevis för SD:s våldsamhet, då det stod ord mot ord.

Hon säger till SD under den aktuella inspelningen att hon spelar in. Han misshandlar henne alltså trots detta och trots tidigare polisanmälan.
Citera
2021-01-30, 17:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag tror att det var ett meddelande till LW.
"Med andra förutsättningar..." Om de inte köpt huset på Betesvägen t.ex. Om HD inte hade blivit sjuk. Om hon hade gift sig med någon som kunde vara trogen. O.s.v.
Absolut. Jag skrev dubbla budskap inom högvolt.
Citera
2021-01-30, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jodå, men det var ett bra tag sedan. Behöver kanske lyssna på nytt.
Jag minns att SD upprepar att hon ska gå ut, och att Lena vägrar.

Här är en sammanfattning av inspelningen,

A 158/84
"Nedan är en sammanfattning av vad som hörs i en ljudfil som anträffats i en tömning av
Lenas telefon BO51446-4. Det är emellanåt mycket dålig ljudkvalitet där vissa stycken är
ohörbara.
Tidsstämpeln på ljudfilen är 2017-01-10 kl 00:07:53
Inledningsvis en diskussion där det framgår att Lena sitter i Stefans bil. Hon vill inte gå ut ur
bilen men Stefan vill att hon ska gå ur bilen.
Lena frågar om han ska ta ut henne med våld då och Stefan svarar att det kan han visst göra.
Lena påtalar att han inte får använda våld mot henne. Stefan säger att det inte spelar någon
roll vad han får göra.

De pratar om huruvida Stefan hade lovat att komma till henne en stund både denna kväll och i
morgon kväll.
Stefan menar att han klarade av en kortis men att Lena krävde mer än en kortis. Stefan menar
att Lena kräver en massa saker. Han säger sedan att han är färdig för att åka.
Han ber Lena att gå ut ur hans bil. Efter en stunds tystnad så upprepar Stefan att han vill att
hon ska gå ut ur hans bil.
Lena svarar att hon hör vad han säger och tillägger att han tydligen skiter i vad den andra vill.
Lena säger att hon vill att han ska komma in till henne som han sa att han skulle göra. Stefan
säger att han hade tänkt komma till henne i fred men sen talade hon om att det inte skulle bli
en sådan träff.
Lena säger att hon hade tänkt att gå ut ur hans bil men det blir visst inte så, de har ju inte
pratat klart.
Stefan undrar hur lång tid hon behöver för att prata klart. Lena vet inte.
Stefan säger att hon får sitta i hans bil och prata klart för han tänker åka hem och lägga sig nu.
(startar bilen)
Lena säger att det här var ett nytt sätt, han undrar om hon flyttat (verkar som att han åkt en
kort bit och sedan stannar bilen igen)
Stefan säger att han vill att Lena går ut ur hans bil varpå hon säger att hon vill att han ska
komma in till henne.
Omedelbart därpå hörs höga prasslande ljud och Lena som skriker "Vad i helvete Släpp mig!"
84
Ljudfil, Våld i bil sammanfattning, PM, 2018-07-19 14:04 diarienr: 5000-K574218-18
Därefter hörs några fraser i något lugnare ton, det låter som att Stefan staiiar bilen och åker
ett ko1i stycke för att sedan stanna (något alarm böijar tjuta i bilen)
Det börjar prassla och Lena säger "nu håller du för hårt i mig, det är inte alls skönt". Stefan
säger "men jag håller inte i dig". Sedan säger Lena "jo" och skrattar lite. Sedan hör man att
Lena säger "Hejdå vi ses i morgon", bilmotorn hörs och Lena säger "Nu trycker jag på stopp"
Man hör sedan fotsteg som att Lena går och motorljud som att Stefan kör iväg i bilen.
Det låter sedan som att inspelningen avslutas eller pausas. Detta är 5 min 02 sek in i ljudfilen.
Efter det så är det helt tyst bortsett från att man hör snyftningar och någon som snyter sig
emellanåt.
Man hör ibland att Lena pratar lågt med dottern Ester. Hon uppmanar bland annat Ester att
hon borde gå och lägga sig. (låg ljudnivå och svårt att höra alla detaljer)
Därefter hör man ibland snyftningar och vid ett tillfälle mellan snyftningarna säger Lena "Du
får inte vända dig bort från mig på det här sättet" ( 43 min in i ljudfilen)
Hela ljudfilen är 46 min 30 sek. Känslan är att Lena kan ha glömt att stänga av inspelningen.
Sammanfattningen nedtecknad av AM
"

Det finns andra sätt att lösa problemet.

Omedelbart därpå hörs höga prasslande ljud och Lena som skriker "Vad i helvete Släpp mig!"”

Det var ett gräl där våldet kom omedelbart.

Det eskalerade snabbt.

LW kan ha rört ratten, SD eller på annat triggat honom. Men det är sekundärt. Hans agerande inifrån bilen, inte ståendes utanför vid dörren för att få ut henne ur hans egendom/fordon, gör hans beteende besvärligt.

Tyvärr är jag ju av den meningen att de grälade 14/5 och våldet kom lika plötsligt där från SD. Efter en tids press och stress av olika slag som vi känner till.
Triggat eller ej av LW pga av någon handling så känns det som ett rimligt scenario. Så infekterat det var mellan dem emellanåt så var det bara en tidsfråga innan de skulle ”flyga på varandra”.
Citera
2021-01-30, 17:52
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Jodå, men det var ett bra tag sedan. Behöver kanske lyssna på nytt.
Jag minns att SD upprepar att hon ska gå ut, och att Lena vägrar.

Här är en sammanfattning av inspelningen,

A 158/84
"Nedan är en sammanfattning av vad som hörs i en ljudfil som anträffats i en tömning av
Lenas telefon BO51446-4. Det är emellanåt mycket dålig ljudkvalitet där vissa stycken är
ohörbara.
Tidsstämpeln på ljudfilen är 2017-01-10 kl 00:07:53
Inledningsvis en diskussion där det framgår att Lena sitter i Stefans bil. Hon vill inte gå ut ur
bilen men Stefan vill att hon ska gå ur bilen.
Lena frågar om han ska ta ut henne med våld då och Stefan svarar att det kan han visst göra.
Lena påtalar att han inte får använda våld mot henne. Stefan säger att det inte spelar någon
roll vad han får göra.

De pratar om huruvida Stefan hade lovat att komma till henne en stund både denna kväll och i
morgon kväll.
Stefan menar att han klarade av en kortis men att Lena krävde mer än en kortis. Stefan menar
att Lena kräver en massa saker. Han säger sedan att han är färdig för att åka.
Han ber Lena att gå ut ur hans bil. Efter en stunds tystnad så upprepar Stefan att han vill att
hon ska gå ut ur hans bil.
Lena svarar att hon hör vad han säger och tillägger att han tydligen skiter i vad den andra vill.
Lena säger att hon vill att han ska komma in till henne som han sa att han skulle göra. Stefan
säger att han hade tänkt komma till henne i fred men sen talade hon om att det inte skulle bli
en sådan träff.
Lena säger att hon hade tänkt att gå ut ur hans bil men det blir visst inte så, de har ju inte
pratat klart.
Stefan undrar hur lång tid hon behöver för att prata klart. Lena vet inte.
Stefan säger att hon får sitta i hans bil och prata klart för han tänker åka hem och lägga sig nu.
(startar bilen)
Lena säger att det här var ett nytt sätt, han undrar om hon flyttat (verkar som att han åkt en
kort bit och sedan stannar bilen igen)
Stefan säger att han vill att Lena går ut ur hans bil varpå hon säger att hon vill att han ska
komma in till henne.
Omedelbart därpå hörs höga prasslande ljud och Lena som skriker "Vad i helvete Släpp mig!"
84
Ljudfil, Våld i bil sammanfattning, PM, 2018-07-19 14:04 diarienr: 5000-K574218-18
Därefter hörs några fraser i något lugnare ton, det låter som att Stefan staiiar bilen och åker
ett ko1i stycke för att sedan stanna (något alarm böijar tjuta i bilen)
Det börjar prassla och Lena säger "nu håller du för hårt i mig, det är inte alls skönt". Stefan
säger "men jag håller inte i dig". Sedan säger Lena "jo" och skrattar lite. Sedan hör man att
Lena säger "Hejdå vi ses i morgon", bilmotorn hörs och Lena säger "Nu trycker jag på stopp"
Man hör sedan fotsteg som att Lena går och motorljud som att Stefan kör iväg i bilen.
Det låter sedan som att inspelningen avslutas eller pausas. Detta är 5 min 02 sek in i ljudfilen.
Efter det så är det helt tyst bortsett från att man hör snyftningar och någon som snyter sig
emellanåt.
Man hör ibland att Lena pratar lågt med dottern Ester. Hon uppmanar bland annat Ester att
hon borde gå och lägga sig. (låg ljudnivå och svårt att höra alla detaljer)
Därefter hör man ibland snyftningar och vid ett tillfälle mellan snyftningarna säger Lena "Du
får inte vända dig bort från mig på det här sättet" ( 43 min in i ljudfilen)
Hela ljudfilen är 46 min 30 sek. Känslan är att Lena kan ha glömt att stänga av inspelningen.
Sammanfattningen nedtecknad av AM
"

Det finns andra sätt att lösa problemet.

Vilken jobbig människa! Precis samma beteende som i alla chattar. Hon ska prata klart. Men hon blir ju aldrig klar.

"Det finns andra sätt att lösa problemet."

Ja, hon kunde gått ur bilen direkt när han bad henne. Och hon kunde ha slutat jaga en man som inte ville ha henne. Det hade löst problemet för alla.

"Därefter hör man ibland snyftningar och vid ett tillfälle mellan snyftningarna säger Lena "Du
får inte vända dig bort från mig på det här sättet"." Det var problemet, inte någon "misshandel i bilen".
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-01-30 kl. 17:55.
Citera
2021-01-30, 18:17
Medlem
Citat:
Vilken jobbig människa! Precis samma beteende som i alla chattar. Hon ska prata klart. Men hon blir ju aldrig klar.

"Det finns andra sätt att lösa problemet."

Ja, hon kunde gått ur bilen direkt när han bad henne. Och hon kunde ha slutat jaga en man som inte ville ha henne. Det hade löst problemet för alla.

"Därefter hör man ibland snyftningar och vid ett tillfälle mellan snyftningarna säger Lena "Du
får inte vända dig bort från mig på det här sättet"." Det var problemet, inte någon "misshandel i bilen".

Han ville inte ha henne? Han kontaktade ju henne stup i ett, smög på henne, fotade henne genom hennes fönster. Skickade meddelanden via diverse kanaler. Inte minst Telegram. Han krävde RT som det passade honom. Han tog inte ett dugg ansvar.Så gör inte en person som vill ha slut på problemen och förhållandet.

Han ville uppenbarligen ha det som tidigare = att LW skulle fortsätta vara hans älskarinna och ställa upp på sex närhelst han ville och att han samtidigt ville ha sin kärnfamilj med HD och barnen. När han märkte att det inte skulle bli som han ville framöver; då blev han crazy. Han "löste" problemet på sitt sätt.
Citera
2021-01-30, 18:17
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Som jag förstår det behövde hon bevis för SD:s våldsamhet, då det stod ord mot ord.

Hon säger till SD under den aktuella inspelningen att hon spelar in. Han misshandlar henne alltså trots detta och trots tidigare polisanmälan.

Är du säker på det fetade?
Citera
2021-01-30, 18:26
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Han ville inte ha henne? Han kontaktade ju henne stup i ett, smög på henne, fotade henne genom hennes fönster. Skickade meddelanden via diverse kanaler. Inte minst Telegram. Han krävde RT som det passade honom. Han tog inte ett dugg ansvar.Så gör inte en person som vill ha slut på problemen och förhållandet.

Han ville uppenbarligen ha det som tidigare = att LW skulle fortsätta vara hans älskarinna och ställa upp på sex närhelst han ville och att han samtidigt ville ha sin kärnfamilj med HD och barnen. När han märkte att det inte skulle bli som han ville framöver; då blev han crazy. Han "löste" problemet på sitt sätt.

Ja precis, han ville antingen ha som det var förr. Fullständig kontroll över deras relation med tillfällig sex utan LW som ställer krav. Alternativt att Lena lämnade honom helt.

Att Lena tog kontroll och började styra och ställa över honom var inget han kunde tolerera tydligen.
Citera
2021-01-30, 18:34
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Har du läst deras chattar i aktbilaga 164? SD hade länge velat bryta med LW, t.o.m. innan HD avslöjade affären. Men LW "tillät" det inte. Rt var hans villkor för att ha någon fortsatt kontakt med henne. För att dölja det fortsatta förhållandet för HD. LW respekterade det inte. Hon skulle "prata" klart men hon blev ju aldrig klar. Hon ville väl att HD skulle få reda på deras fortsatta förhållande så att HD skulle flytta och LW skulle kunna flytta in. Men när HD äntligen flyttade så fick LW ändå inte flytta in. Ooops så det kan gå för en älskarinna.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-01-30 kl. 18:38.
Citera
2021-01-30, 19:03
Medlem
Citat:
Har du läst deras chattar i aktbilaga 164? SD hade länge velat bryta med LW, t.o.m. innan HD avslöjade affären. Men LW "tillät" det inte. Rt var hans villkor för att ha någon fortsatt kontakt med henne. För att dölja det fortsatta förhållandet för HD. LW respekterade det inte. Hon skulle "prata" klart men hon blev ju aldrig klar. Hon ville väl att HD skulle få reda på deras fortsatta förhållande så att HD skulle flytta och LW skulle kunna flytta in. Men när HD äntligen flyttade så fick LW ändå inte flytta in. Ooops så det kan gå för en älskarinna.

Nu är det exfrun som inte får flytta in? Och varför skulle hon det, till den gamla kåken, när hon har sitt radhus och lite förnuft i behåll. Nä, båda har sett bättre vyer.
Citera
2021-01-30, 22:22
Medlem
Asynjans avatar
Citat:
Jag hoppas att du kan nå FUP nu? @Kusinvitamin la upp allt på filer som även (!) jag kan gå in på! Tackar h*enom för det!

Datumet för det samtalet som du refererar till är mycket intressant!
2019-08-27 20:36:30

När jag läser samtalet, så kommer fler intressanta saker fram.

Först det där med datorn. Och lite orolig blir, man. Tog de inte hennes dator? Inte för att jag misstänker T, utan för att jag misstänker SD. :

A 154/71

"HD: Mm ja .. hon är ext. .. alltså hon är ju extrem så .. du vet hon eh .. hon eh .. lyckades få med
sig sin dator ut, som hon inte skulle få ta med.
GG: Mm-hmm ..
HD: !morse ..
GG: Mm-hmm ...
HD: Mm .. Nejdu, den kan ni glömma att ni ska ha, sa hon (skrattar)
GG: (skrattar)
HD: Eh ah men jo vi ska ha alla .. alla andra datorer ska vara kvar. Det här är min
skoldator sa T***a. Jag går i nian, jag satsar på mina betyg, jag ska ha min dator.
(skrattar) "

Annat intressant:

Här läcker en polis i misstag:
s 60

"GG: Eh .. och Marko är polis och ..
HD: Ja,jag vet ju det.
GG: Han .. han har ingen .. ingen mer information om fallet men ..
HD: Nej.
GG: Det han .. han sa till mig att han försa sig och det ska jag inte säga till nån, så att säga
men ..
HD: Nej .. nej.
GG: Som han har förstått eh ... Åsa har lämnat över och eh .... han .. han vet inte men han sa det
kan mycket väl vara varför det tas om och att den nya åklagaren har lagt fram nånting på ett
annat sätt eller jag har ingen aning men han sa att .. man har sett med nya ögon kanske
och .. eh ... men det..
"

Jag får lov att säga att jag tycker att både HD och JG verkar måna om barnens väl och ve. I samtalet verkar JG oroa sig för vilken effekt stormningen och gripandet av deras far har på barnen.

"HD: Ja .. det är klart att dom .. dom vill ju inte vara elaka även om dom har betett sig som svin
tycker jag just nu ..
GG: Mm ..
HD: Eh oavsett.. om han är skyldig eller inte så ..
"

Och hur JG tänker runt utredningen med anledningen av alla beslag som gjordes i samband av stormningen:

s 63
"GG: Hade det här bara gjorts för ett år sen ... det..ah liksom .. om dom skulle göra om ..
HD: Ja men dom har ju gjort det?
GG: Ja men om dom ska göra om saker..
HO: Ja om det ska .. precis ..
GG: Det ska göras .. med ... betydligt närmare i tid så att säga ..
HD: Då skulle det ha gjorts då. Ja ....
GG: För att ja ... skull..skulle ... om man tänker rent tekniskt skulle Stefan liksom .. blivit av
med nått då har han gjort det för ett år sen liksom det..
HD: Ja ... ja ...
GG: Det har .. det har han inte gjort förrgår
"

Och JG fortsätter att våndas:

s 64
"GG: Men om .. om jag underlåter att berätta nånting och .. och så .. så att.. den har gjort mig
orolig för att det finns nått.. nått som jag inte tänkt på och .. och det har jag tagit med Stefan i
förra veckan och eh .. om min oro och sådär . .. och han verkade .. alltså det är första gången
under den här tiden att jag ställde honom mot väggen och jag tyckte han undviker och svara
på min fråga (skrattar till) liksom och .. då skrev han i stor bokstäver att han har ingenting
med .. med det här mordet och gö ... Lenas mord att göra ..
HD: Mm.
GG: Och jag har aldrig ställt den frågan,jag har aldrig ställt den frågan till dig och ... inte
ställt den frågan till Sven-Olof liksom ..
HD: Näe.
GG: Eh . .. och ... det kanske är en .. det betyder ingenting det är inte den här med underlåtenhet
jag pratar om men . .. men det finns nånting annat och .. jag vet inte .. men Marko sa att jag får
sova på saken men han .. han tyckte alltså är det nånting som du tycker du .. du har kännedom
om nånting eh ... . eh ... det bästa är att du berättar för polisen sa han.
"

Som katten runt het gröt:
s.66
"GG: Det.. det är nånting som Stefan har sagt om dig .. som är graverande .. kan vara
graverande för honom .. det kan vara besvärande för honom. Eh ... jag tänker på .. eh ... det som
har hänt så att säga ..
HO: Mm .. mm .. är det nånting som var lång .. tillbaka i tiden?
GG: Ja.
HO: Ah då kan jag säga att det mesta har kommit fram av det, för jag har berättat allting om.
GG: När du var sjuk och ..
HO: Ja ja ja ja .. oja .. det.. det är framtaget allting, precis .. eh .... Vad som är sagt av mig då
också det har jag fått läst..eh ... det har .. dom diskuterat sinsemellan så det.. det..
GG: Men .. men eh ... tror du att.. Du tror att du vet vad jag pratar om?
HO: Nej det vet jag inte?
GG: Ah ..
HO: Eh .. det.. .. jag vet bara att eh mycket då som kom fram var.. vad som sades ... vad Stefan
sa och tänkte och .. grejade om mig så .. då.
GG: Mm .. ja .. ja.
HO: Ja. det vet jag .. eh .. och det.. det är framtaget..eh .. det fanns dokumenterat och det fanns
skriftligt på ..
GG: Mm.
HO: Det var liksom .. inte nått.ah .. . så ... mmm.
GG: För att.. för att .. saken är att jag skrev den här till honom i Messenger, alltså i .. i..i ... i
Telegram och .. eh .. . och ... det klatt.jag gör kopplingar, jag gör.. jag liksom .. men det behöver
inte alls vara nån koppling men .. men det..det..det.. bara kändes så jävla otäckt för att den
sista sak jag prata med Stefan om var igår kväll och .. ehm ...
"

s 74
"GG: Mm .. nej jag .. jag ska försöka jobba imorgon jag .. jag sjukskrev mig idag alltså för
efter .. efter .. efter Sven-Olof ringde då börja jag tänka och jag börja må i ... eh .. dålig i magen
och .. så att jag ..
"

Tar en repris på notknapparens inlägg där det blir så uppenbart vad de alla vet om SD och SOA som ringde Ger*ld direkt när insatsstyrkan hämtat svärsonen.

Inte bra att stora dottern fick med sig datorn.
Citera
2021-01-30, 22:52
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asynjan
Tar en repris på notknapparens inlägg där det blir så uppenbart vad de alla vet om SD och SOA som ringde Ger*ld direkt när insatsstyrkan hämtat svärsonen.

Inte bra att stora dottern fick med sig datorn.

Det är helt enligt lagen. Polisen får inte ta hennes egendom. Inte bra att du kommer med minsta insinuation om att barnet har gjort något otillbörligt här. Hon hade redan hamnat efter i skolan och det var hennes skoldator. Det hade stått henne dyrt om den blev beslagtagen i flera veckor eller månader.

Jag menar att det låter som att hon smugglat ut den när du skriver "dottern fick med sig datorn". Polisen visste om det, eller hur? Hon sa till dem att den är hennes och då fick hon behålla den. Hon har knappast fått med sig den utan deras vetskap.
Senast redigerad av Rosamund 2021-01-30 kl. 23:18.
Citera
2021-01-30, 23:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Omedelbart därpå hörs höga prasslande ljud och Lena som skriker "Vad i helvete Släpp mig!"”

Det var ett gräl där våldet kom omedelbart.

Det eskalerade snabbt.

LW kan ha rört ratten, SD eller på annat triggat honom. Men det är sekundärt. Hans agerande inifrån bilen, inte ståendes utanför vid dörren för att få ut henne ur hans egendom/fordon, gör hans beteende besvärligt.

Tyvärr är jag ju av den meningen att de grälade 14/5 och våldet kom lika plötsligt där från SD. Efter en tids press och stress av olika slag som vi känner till.
Triggat eller ej av LW pga av någon handling så känns det som ett rimligt scenario. Så infekterat det var mellan dem emellanåt så var det bara en tidsfråga innan de skulle ”flyga på varandra”.

Ja, "he snapped".
Och det är väl det som är så obehagligt.

Nu har jag inte lyssnat på ljudfilen på nytt.

Vad som börjar utkristallisera sig i mitt sinne, är något som jag kanske inte riktigt tänkt så tydligt förut.

Deras, SDs och Lenas bråk, de är så sjuka, så evigt pågående, den ena krävande och kvävande, den andre kontrollerande och bestraffande.

Häri ligger en viktig pusselbit, något som jag inte kan greppa.

Det är ju inte bara Lena som inte kan släppa, acceptera att SD inte vill komma in "en längre stund". Hon blir inte bara besviken för att han inte vill fira hennes födelsedag, hon har en sjuklig bundenhet till SD.

Det är även SD börjar jag fatta, som trots det destruktiva och mycket negativa, inte klarar av att släppa.

Att SD känner sig fast, att han inte klarar av att hoppa av tåget, kanske är den viktigaste pusselbiten?
HD vill ha honom, men är väldigt besviken och litar inte på honom. Hon har just vaknat ur sin Törnrosesömn, prinsen (S*illen) är nära att rädda henne. Lena börjar också blir starkare och snart är SD ensam i stormen.

Det är inte en trygg och stark människa som huserar bakom fasaden. Ensam och en känsla av att var oönskad av alla, även barnen, får honom att tycka synd om sig själv. Hatisk mot Lena som är orsaken till allt. Hon biter sig fast, kräver, hotar.

Den här känslan har funnits länge. Han har försökt tämja sina kvinnor, först genom manipulation, nu krävs det det större artilleriet. I huvudet finns riktigt onda tankar, det sedan länge. Det väller upp hat, det finns redan sedan länge tankar på att bli fri. Helt fri. Helt fri genom att hon inte längre finns.

Poff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in