Citat:
Ursprungligen postat av
smokeonthewater
Vilken BS LW matade MÖS med! Vi som läst/hört LWs inspelning vet att hon ljög för MÖS.
"Hade hon polisanmält hade SD riskerat 2 år i buren. Dessutom hade klart hans fortsatta otrohet kommit till HDs kännedom iom utredningen."
Hon hade polisanmält bilincidenten. Utredningen var nedlagd. Hon överklagande att utredningen lagts ned. Det hjälpte inte. Hon kunde inte göra mer.
"Dessutom hade klart hans fortsatta otrohet kommit till HDs kännedom iom utredningen."
Utredningen var klar. Incidenten hände januari -17. Det var antagligen p.g.a. anmälan som HD lade ihop 2+2. Den fortsatta otroheten avslöjades inte av utredningen.
Lena kan absolut ha känt ett stort obehag, en psykisk insikt om att SD kunde plötsligt brista.
Ljudupptagningen berättar inte allt.
Vi hör inte vad Lena utsätts för exakt, men hennes beskrivning var att han tryckte ner hennes huvud samtidigt som han använder knogarna och gnuggade hårt mot hennes huvud.
Det gjorde ont, men det blev inga större skador mer än lite rodnad i hårbotten, en bruten nagel, och ett örhänge som trycktes ihop.
Den största skadan var väl insikten av att han inte klarade att kontrollera sig, att han istället för att använda andra metoder tog till våld och att denna kunskap tillsammans med annat hon visste om honom gjorde henne rädd för honom.
Visst, Lenas agerande att vägra lämna bilen, är ju något som flera kan invända mot. Men precis som med mordet, finns det naturligtvis andra helt fredliga lösningar. Det är ju inte så att SD bor långt bort.
Fallet lades ned för ord stod mot ord. Det fanns inga vittnen eller annat som stöder vad som hände. Lena ville skicka med inspelningen, men den verkade inte tas emot.
Nu finns det kommunikation mellan SD och Lena, där man kan ana att SD verkar beredd till att ljuga. Han skriver ju till lena att jag kommer att säga: bla, bla bla. Lena skriver ju också till SD ungefär (fritt ur minnet), varför ljög du?
Jag litar helt enkelt inte på SD. Det har vi sett väldigt tydliga tecken på i förhör och i rätten. Lena gör inte alla rätt, absolut inte. Men jag litar på hennes berättelse.
Hon kunde med rätta känna sig rädd.
Inte normalt att dödshota människor och framför allt visar dödshotet mot sonen att det är något fruktansvärt som döljer sig inne i den mannens huvud.
Det var det hon kände i sin ryggmärg när han tryckte ner henne i bilen.